شهردار شیراز در آیین تجلیل از گروه‌های مردمی خدمات‌رسان در حادثه سیل محله سعدی اعلام کرد:

مطالعات طرح بهسازی و بازآفرینی شهرک سعدی در دست انجام است

13 شهريور 1398 ساعت 11:16

طی مراسمی مردم محله سعدی از خدمات شهردار شیراز، شهردار منطقه سه شیراز، رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس و جمعی از مدیران شهری تجلیل کردند.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور گفت: به منظور تسریع در روند بازآفرینی، حکم مدیر بازآفرینی شهرک سعدی ابلاغ شده است تا با همکاری سایر نهادهای متولی این فرآیند آغاز شود.

وی ضمن اشاره به لزوم جابجایی منازل واقع در حریم و مسیل رودخانه اضافه کرد: در طرح بهسازی و بازآفرینی شهرک سعدی تلاش خواهیم کرد با اجرای زیرساخت ها، این شهرک را در مقابل سیل ایمن کنیم. بدین منظور لازم است حدود ۴۰۰ منزل مسکونی واقع در حریم و مسیل رودخانه تملک و جابجا شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه ضروری است برای مقابله با اتفاقات برنامه ریزی های لازم انجام شود، افزود: در این راستا مشاورین مطالعات مربوط به محله سعدی و دروازه قرآن را انجام داده اند و طبق این مطالعات عرض کانال اصلی باید تغییر پیدا کند و به اندازه پیشین خود بازگردد.

مهندس اسکندرپور با اشاره به پیشینه شهرک سیل و وقوع سیل در این محله طی سال های مختلف گفت: تعداد زیادی از خانه های این محله بدون مجوز شهرداری و در حریم رودخانه ساخته شده و مسائل فنی و شهرسازی در آن رعایت نشده است.

وی با یادآوری روزهای جبهه و جنگ گفت: برای یاری رساندن به مردم در مواقع وقوع حادثه باید با الگو قرار دادن هشت سال دفاع مقدس و به دور از خط کشی های قومی، سیاسی، مذهبی و ... یاری رسان یکدیگر باشیم. در این حادثه نیز شهرداری، گروه های مردمی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها در کنار یکدیگر خدمت رسانی کردند.

شهردار شیراز در این آیین خاطرنشان کرد: در حادثه سیل محله سعدی دستگاه های مختلف و مردم به ویژه جوانان و ساکنین این محله در کنار یکدیگر خدمت رسانی کردند. برگزاری این آیین قدردانی به منظور تقویت رسم مبارک و پاسداشت سنت《کنار یکدیگر بودن در مواقع سختی و دشواری》است.

مهندس اسکندرپور خطاب به معتمدین و بزرگان شهرک سعدی گفت: مردم محله سعدی کار بزرگی انجام دادند و از همراهی و همدلی که با یکدیگر داشتند، سپاسگزارم.

وی ضمن تشریح چگونگی وقوع سیل دروازه قرآن و محله سعدی افزود: در روزهای ابتدایی وقوع سیل کلیه نیروهای شهرداری اعم از مدیران و شهرداران مناطق،  پاکبانان، آتش نشانان و ... شبانه روزی خدمت رسانی کردند اما برخی از دستگاه ها به حضوری کوتاه و گرفتن فیلم و عکس از آن حضور بسنده کردند.

عضو پیشین شورای اسلامی شهر شیراز:
تهدید سیل به یک فرصت برای شهرک سعدی تبدیل شد

محمدرضا هاجری عضو پیشین شورای اسلامی شهر شیراز و از معتمدین محله سعدی نیز در آیین تجلیل از گروه‌های مردمی خدمات‌رسان در حادثه سیل سعدی گفت: یاری رسانان و خدمات رسانان در حادثه سیل محله سعدی افتخار آفریدند و تهدید سیل به یک فرصت برای محله سعدی تبدیل شد.

هاجری با بیان اینکه مجموعه شهرداری در حادثه سیل تلاش های گسترده ای انجام داد، افزود: علی رغم تلاش های گسترده و خدمات رسانی بی وققه نیروهای شهرداری همچون پاکبانان، آتش نشانان، مناطق و ... اما این خدمت رسانی آنگونه که شایسته بود در رسانه ها انعکاس نداشت.

عضو پیشین شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: علی رغم وجود اختلاف نظرهای سیاسی اما با منافع مردم سیاسی برخورد نمی کنم و معتقدم که شهرداری در حادثه سیل تلاش ها و خدمات رسانی گسترده ای انجام داد.

براساس این گزارش طی مراسمی مردم محله سعدی از خدمات شهردار شیراز، شهردار منطقه سه شیراز، رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس و جمعی از مدیران شهری تجلیل کردند. همچنین اعضای گروه‌های جهادی بسیج سازندگی و گروه‌های مردمی خدمات‌رسان نیز در این مراسم که با حضور معتمدین و بزرگان شهرک سعدی در فرهنگسرای طاووسیه واقع در شهرک سعدی برگزار شد، تجلیل شدند.


کد مطلب: 21428

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21428/مطالعات-طرح-بهسازی-بازآفرینی-شهرک-سعدی-دست-انجام

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir