رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی

13 شهريور 1398 ساعت 11:22

سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: بحث رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی مدت زمان زیادی در کشور مطرح بوده که تا دو ماه آینده بحث رتبه بندی این کسب و کارها در کشور اجرایی می شود.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، بهنام امیری در نشست تخصصی چالش های کسب و کارهای اینترنتی که با حضور فعالان این بخش در استان در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، بیان کرد: بر این اساس امتیازدهی به کسب و کارها حول دو محور اصلی سوابق عملکرد و توانمندی کسب و کار مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه این رتبه بندی با هدف ساماندهي فعاليت كسب وكارهاي اينترنتي و حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان صادر مي‌شود اظهارداشت: در این امتیازدهی سوابق یک ساله کسب و کارهای اینترنتی بررسی و به صورت کد به مصرف کننده اعلام می شود.
امیری اضافه کرد: کسب و کارهای اینترنتی بر اساس داراي يک تا پنج ستاره رتبه بندی و اعتبار سنجی آنها برای مدت دو سال صادر می شود که فراخوان اجرایی شدن این برنامه به زودی اعلام می شود.
وی ادامه داد: نماد اعتماد الکترونیکی، نشانه‌ای نمادين است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي صادر مي‌شود و به کسب و کارهای اينترنتي قانونمند با هدف رتبه ‌بندی و اعتبار‌سنجی اعطا می شود.
امیری با بیان اینکه در حوزه نماد اعتماد اتفاق های خوبی برنامه ریزی شده است عنوان داشت: فرآیند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی شامل ثبت درخواست در وب سایت نماد، احراز هویت متقاضی، ارزیابی وب سایت کسب و کار اینترنتی و اخذ تعهدنامه الکترونیکی و اعطای نماد الکترونیکی است که یک فرآیند ساده برای فعالان این بخش است.
وی تصریح کرد: همچنین دیگر برنامه هایی از جمله ایجاد پنجره واحد کسب و کارهای اینترنتی، سامانه یکپارچه شکایت، پایشگر هوشمند و پایشگر سیستمی و سیستمی کردن فرآیند اعطا در حوزه کسب و کارهای اینترنتی تهیه و تدوین شده است که به زودی در کشور اجرا می شوند.
امیری افزود: اصلاح ساختار هزينه‌هاي اقتصاد كلان از طريق بهبود نظام توزيع، هدايت سرمايه‌هاي خرد به سوي فعاليت‌هاي اقتصادي سازنده، افزايش شفافيت ساختار اقتصادي ناشي از جريان سريع و كامل اطلاعات، افزايش بهره‌وري عوامل توليد ناشي از اصلاح ساختار بنگاه‌هاي اقتصادي و توسعه صادرات ناشي از تسهيل در فرايندهاي بازاريابي و دسترسي به بازارهاي بين المللي را می توان از آثار توسعه تجارت الکترونیکی در اقتصاد برشمرد.
در این نشست تخصصی فعالان بخش خصوصی فعال در حوزه کسب و کارهای اینترنتی در استان به بیان مسایل و مشکلات خود در این حوزه پرداختند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 21432

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21432/رتبه-بندی-کسب-کارهای-اینترنتی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir