۰
plusresetminus

مشکلات تعاونی های مسکن‌ فارس حل می شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
تفاهم نامه‌ای بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، بانک توسعه تعاون، اتاق تعاون و بیمه تعاون برای ساماندهی جدی‌تر ساخت و ساز تعاونی‌های مسکن در استان فارس امروز امضا شد.
مشکلات تعاونی های مسکن‌ فارس حل می شود
به گزارش حافظ خبر، براساس این تفاهم نامه، اداره کل تعاون کار نظارت، سازمان نظام مهندسی ساختمان کار فنی و مهندسی و ایمنی ساخت و ساز‌ها، بانک توسعه تعاون کار پرداخت تسهیلات، اتاق تعاون کار هماهنگی بین تعاونی‌های مسکن و بیمه تعاون کار‌های بیمه‌ای ساخت و ساز‌ها را برعهده خواهند داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه در استان فارس ۴۱۱ تعاونی با ۱۴۰ هزار عضو فعالیت می‌کنند، افزود: در سال‌های گذشته بخش زیادی از این تعاونی‌ها با مشکل روبرو شدند.
مختاری افزود: با ارزیابی‌های صورت گرفته اغلب مشکلات این تعاونی‌ها به علت نبود آموزش و آگاهی مدیران عامل و هیات مدیره‌های تعاونی‌ها بوده است که با آموزش‌های لازم در این خصوص مشکلات کاهش خواهد یافت.
وی گفت: متقاضیان برای مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسکن باید علاوه بر مهارت‌های مدیریتی باید مسائل حقوقی، فنی، مهندسی را آموزش دیده باشند.
سیف زاده رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: براساس بندی از این تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نیز مسائل فنی، مهندسی و مقررات ملی ساختمان دنبال می‌کند تا ساخت و ساز‌ها شرایط ایمن همراه با رفاه و آسایش ساکنان را داشته باشند.
بختیار مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان فارس گفت: با هماهنگی بانک مرکزی بانک توسعه تعاون موظف به پرداخت تسهیلات ویژه به تعاونی‌های مسکن انبوه ساز شده است که برای ساخت هر واحد ۱۳۵ میلیون تومان و برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی ۳۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.
معینی معاون شعب بیمه تعاون استان فارس گفت: براساس این تفاهم نامه همه کارگران ساختمانی و بنا‌ها بیمه می‌شوند تا هر گونه خسارت در اسرع وقت پرداخت شود.
کد مطلب : ۲۱۴۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما