موکب احمدبن موسی(ع) مهیای میزبانی زائران اربعین می‌شود

13 شهريور 1398 ساعت 14:57

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) از آماده‌سازی این موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: امسال ۱۲ روز در کربلای معلی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنیم.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از کمیته روابط عمومی و امور بین‌المللی موکب احمدبن موسی(ع) مسعود راستی از آماده‌سازی این موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد و اظهار داشت: امسال مانند سال گذشته موکب احمدبن موسی(ع) در خیابان روضتین کربلای معلی برپا می‌شود. 
وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا نواقص و مشکلاتی که در سال گذشته وجود داشت را برطرف کنیم،‌ افزود: در این راستا با همت خادمان موکب احمدبن موسی(ع) تمام پتوها و کیسه خواب‌ها شامل 7 هزار کیسه خواب و 25 هزار تخته پتو را شسته و خشک و بسته‌بندی کردیم که این کار 25 روز به طول انجامید.
راستی با تصریح اینکه لوله‌های زنگ زده موکب را تراشیده و رنگ‌آمیزی کردیم، گفت: سال گذشته در محل برپایی موکب مشکل قطعی آب داشتیم که امسال با توافقی که با صاحب زمین انجام دادیم، یک چاه عمیق در زمین موکب ایجاد کردیم تا مشکل آب نداشته و بتوانیم هم از آب شرب شهری و هم آب چاه استفاده کنیم که این کار به ویژه در ایام شلوغی کربلا و زمانی که آب کربلا قطع می‌شود، بسیار مؤثر است.
مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه ایام اربعین امسال، فصل گرماست و باید آب و یخ بهداشتی را به دست زائران اربعین برسانیم، یک دستگاه یخ‌ساز را از کارخانه یخسازی ارومیه خریداری کردیم که روزانه 100 قالب یخ 25 کیلویی را می‌سازد و یک کانکس سردخانه هم برای دپوی یخ فراهم کردیم که 370 قالب یخ را نگه‌داری می‌کند.
وی با بیان اینکه علاوه بر این‌ها سهمیه‌بندی کمیته‌ها و تعداد نفرات آن‌ها معین شده است، گفت: جلسه نهایی مسئولان موکب در روز یکشنبه، 17 شهریورماه با حضور سردار غیب‌پرور، مدیرعامل موکب و اعضای کمیته‌ها برگزار شده و جمع‌بندی نهایی در آنجا اعلام می‌شود.
راستی، زمان آغاز فعالیت موکب را اواخر شهریورماه جاری اعلام کرد و گفت: از 10 روز قبل از اربعین حسینی خدمت‌رسانی موکب به زائران آغاز و تا دو روز بعد از اربعین هم ادامه خواهد داشت و جمعاً 12 روز در کربلای معلی به زائران حسینی خدمات ارائه خواهیم کرد.
مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه ظرفیت موکب هم در سال جاری 10 هزار نفر پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین سه وعده غذایی روزانه و اسکان را به زائران اربعین در موکب ارائه خواهیم داد.
وی به فعالیت دفتر موکب احمدبن موسی(ع) در حرم شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: خیران و مردم نیک‌اندیش فارس می‌توانند نذورات خود را برای کمک به موکب به دفتر موکب در حرم شاهچراغ(ع) تحویل دهند.
تسنیم


کد مطلب: 21442

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21442/موکب-احمدبن-موسی-ع-مهیای-میزبانی-زائران-اربعین-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir