۰
plusresetminus

همایش شیرخوارگان حسینی در فارس برگزار شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۵
همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در 600 نقطه از استان فارس و با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار شد .
همایش شیرخوارگان حسینی در فارس برگزار شد
به گزارش حافظ خبر، صبح جمعه 15 شهریور و همزمان با سراسر کشور بزرگترین اجتماع مادران به همراه فرزندان شیرخوارشان با عنوان شیرخوارگان حسینی در 600 نقطه از استان فارس و با محوریت حرم سوم اهل بیت(ع) و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار شد . این مراسم که به طور مستقیم از شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی پخش و توسط ده ها عکاس و خبرنگار از خبرگزاری ها و رسانه های معتبر داخلی پوشش داده شد؛ برای در بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) برگزار شده است .
همایش شیرخوارگان حسینی در واقع بیان کننده داستان اتفاقی بزرگ و تاثیرگذار است که بیش از هزار سال قبل رخ داد و منشا آغاز حرکتی شد که تا امروز تداوم داشته و هر روز گسترش بیشتری در اقصی نقاط جهان پیدا می کند؛ راوی این داستان مادران و فرزندان شیرخوار و زبان روایت احساس و شور و عاطفه ای ماندگار در قلب های همه عاشقان و پیروان سردار عشق و انسانیت و آزادگی است .
شیرخوارگان مشارکت یافته در این مراسم معنوی و همایش عظیم؛ لباس‌های سبز که نماد پرچم علوی است پوشیده و پیشانی بندهایی مزین به اسماء ائمه معصومین و فرزندان شهید حسین ابن علی(ع) بر سر دارند. فرزندانی که از اکنون خود را حاملان پرچم حضرت مهدی صاحب زمان(عج) به جهانیان معرفی می کنند .
مادران شرکت کننده در این مراسم پرشور، نذرنامه ای را قرائت کرده و کودکانشان را نذر راهی بی انتها در مسیر ظالم ستیزی می کنند که امام حسین(ع) در کربلا آغازگر آن بوده است .
مادران شرکت کننده در همایش شیرخوارگان حسینی در حالیکه فرزندان خود را در آغوش گرفته یا بر دست بلند می‌کنند، فریاد می‌زنند " یا صاحب‌الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین(ع)، یا علی اصغر(ع) ادرکنی."
پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در شیراز و با استقبال باشکوه خانواده‌ها در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حسینیه عاشقان ثارالله(ع) و در قریب به 600 نقطه دیگر از استان فارس به شکل همزمان برگزار شد.
ایسنا
کد مطلب : ۲۱۴۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما