۰
plusresetminus

آغاز عمليات اجرايي شهرک صنعتی صنایع دارویی بیضا

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۲
عملیات اجرایی شهرک صنعتی تخصصی صنایع دارویی بیضا در شهرستان سپیدان با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری و استاندار فارس آغاز شد.
آغاز عمليات اجرايي شهرک صنعتی صنایع دارویی بیضا
به گزارش حافظ خبر، با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری، استاندار فارس، نماينده مردم سپيدان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استان، عملیات اجرايي  شهرک صنعتی تخصصی سپیدان ۲ با محوریت استقرار صنایع تخصصي دارويي آغاز شد.معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم گفت: با توجه به جایگاه استان فارس به عنوان قطب پزشکی کشور و منطقه، ایجاد این شهرک صنعتی مي تواند به عنوان يكي  از پیشران های توسعه اقتصادی استان و ايجاد اشتغال پايدار مطرح شود.
حسینعلی امیری گفت: ایجاد این شهرک صنعتی با رويكرد تخصصي استقرارصنايع دارويي استان فارس را به عنوان يكي از مهمترين قطب هاي صنعت دارويي وتجهيزات پزشكي مطرح خواهد كرد .
امیری با بیان اینکه دشمنان، با ايجاد جنگ اقتصاد تحميلي اقتصاد کشور را نشانه گرفتند و تلاش زیادی برای اعمال تنگناهای اقتصادی به کشور انجام داده اند گفت: خوشبختانه با اتحاد و همدلی و همراهی موجود در كشور تاکنون به اهداف خود نرسيده و بعد از این هم موفق نخواهند شد .
  معاون امور مجلس رئیس جمهوری با بیان اینکه نگاه ما به سرمایه گذاران و کارآفرینان باید نگاه به مجاهدان عرصه اقتصادی باشد گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم و افرادی که در اين عرصه  کارآفرینی می کنند نقش رزمندگان جهاد اقتصادی را برعهده دارند .
امیری افزود: بر اساس تحلیل ها ۲۴ ماه آینده ،ماه های پر رونقی برای کشور خواهد بود و آینده روشن در انتظار کشور است و همه بايد  تلاش کنیم یکی از مهمترین مولفه های قدرت ملی که اتحاد و وحدت و همدلی است  را حفظ کنیم.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری اضافه کرد: هر صدایی که ایجاد تفرقه کند و مردم را ناامید کند آن صدا صدای دشمن است .
عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در این مراسم خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران شد .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این مراسم گفت: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد خواهد شد که در فازهای توسعه مساحت آن به بیش از ۴۰۰ هکتار خواهد رسید .
احد فتوحی افزود: این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است  كه در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود در این واحدها برای افزون بر 5 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود .
وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتي ، استقرار صنایع مرتبط با دارويی  و تجهیزات پزشکی و نيز فراوري  گیاهان دارویی است، گفت :در برخی از زون هاي  این شهر ک نیز بر اساس  ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، سایر صنایع مستقر خواهند شد .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه به زودی و با حمایت استاندار فارس و دستگاههای اجرایی استان عملیات اجرایی زیرساخت ها انجام خواهد شد گفت :برای اجرای زیرساخت ها نظیر راه دسترسی،زيرسازي و  آب و برق و گاز افزون بر ۵۰ میلیارد ریال  اعتبار اوليه پیش بینی  شده که در بودجه سنواتی تخصیص خواهد یافت .
فتوحی اضافه كرد: تاكنون بيش از 20سرمايه گذار براي ايجاد واحدهاي توليدي و صنعتي در اين شهرك صنعتي اعلام آمادگي كرده اند .
 
کد مطلب : ۲۱۴۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما