۰
plusresetminus

داستان برادران صدرالساداتی از چه قرار است؟!

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
اگرچه تا به حال واکنش‌های متعددی از مجلس خبرگان رهبری گرفته تا دادسرای ویژه روحانیت و حتی سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد مفقود شدن برادران صدرالساداتی در رسانه‌ها منتشر شده است، اما مشخص نیست اصل ماجرای این مفقودی چیست؟
داستان برادران صدرالساداتی از چه قرار است؟!
به گزارش حافظ خبر، روز پنج‌شنبه اخبار مبهمی از ناپدید شدن نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، دو برادر او و یک نفر همراهش در فضای مجازی منتشر شد.
 
اگرچه تا به حال واکنش‌های متعددی از مجلس خبرگان رهبری گرفته تا دادسرای ویژه روحانیت و حتی سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد مفقود شدن آنها در رسانه‌ها منتشر شده است، اما مشخص نیست که اصل ماجرای مفقود شدن صدرالساداتی‌ها چیست؟
 
اولین بار وحید اشتری، عضو سابق بسیج دانشجویی، در حساب توییتری خود نوشت: «سیدمهدی ‎صدرالساداتی ساعت 2 و نیم بامداد چهارشنبه 13 شهریور از قم خارج شده که از فرودگاه مهرآباد برود بندرعباس. تا الان نزدیک 24 ساعت است که هم گوشی خودش خاموش است هم راننده و افرادی که با وی بوده‌اند. همه نگرانند.»
 
 
 
اشتری البته در کانال تلگرامی خود تاکید کرده اولین بار سایت قمنا این خبر را منتشر کرده است.
 
او در ادامه انتشار این خبر در کانال تلگرامی خود نوشته است: «فرودگاه می‌گوید حتی دیشب بلیط هواپیما را هم از گیت نگرفته‌اند. سیدمهدی مثل بقیه اخیراً چندین بار تلفنی و پیامکی تهدید شده بود. خوشبینانه‌ترین اتفاق این است که ‎بازداشت شده باشد. دوستانش تا الان به خانواده‌شان گفته بودند که به بندرعباس رسیده‌ و در جلسه و سخنرانی است و امکان تماس ندارد تا از نگرانی در بیایند. الان چه کار باید کرد؟»
 
اشتری همچنین علاوه بر مفقودی سیدمهدی صدرالساداتی از ناپدید شدن سیدروح‌الله صدرالساداتی، عضو مجلس خبرگان، به همراه سیدرضا صدرالساداتی فعال فرهنگی و مجتبی پرگر هم که گویا آنها را همراهی می‌کرده، خبر داده بود.
 
 
اشتری همچنین ساعتی بعد در توییتر خود نوشت: «الان تماس گرفتم همسر روح‌الله صدالساداتی عضو خبرگان به پلیس مراجعه کرده تا مفقود شدن شوهرش را اعلام کند. پلیس گفته ماجراهای امنیتی به ما ربط ندارد. رفته خبرگان قم گفته‌اند پیگیری چنین مسائلی به خبرگان مربوط نیست. جلوی خبرگان دارند زنگ می‌زنند 110 که گم شدن همسرش را ثبت کند.»
 
جزئیات ماجرای ناپدید شدن برادران صدرالساداتی
 
 
انتشار این اخبار با واکنش‌های متعددی همراه بود. علاوه بر اینکه هنوز بعد از گذشت حدود دو روز از اعلام خبر مفقودی برادران صدرالساداتی خبر دقیقی درباره سرنوشت آنها در دست نیست، اخبار هم ضدونقیض است.
 
روابط‌عمومی دادسرای ویژه روحانیت عصر پنج‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به انتشار خبر بازداشت آقای روح‌الله صدرالساداتی و برادرانش در فضای مجازی به اطلاع می‌رساند هیچگونه اقدام قضایی در خصوص بازداشت مشارالهیم ازسوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است. بدیهی است انتساب و انتشار خبر مزبور موجب تعقیب کیفری خواهد بود.»
 
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری هم اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در متن آن آمده است: «در پی نشر اخباری مبنی بر ناپدید شدن حجت‌الاسلام و المسلمین سید روح‌الله صدرالساداتی؛ نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، به اطلاع می‌رساند دبیرخانه این مجلس از لحظه انتشار این خبر، پیگیر موضوع بوده و همچنان در حال پیگیری است.»
 
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌ قضائیه، هم درباره آخرین وضعیت برادران صدرالساداتی اعلام کرد: «همان‌طور که اعلام شده، بازداشت نشده‌اند و بقیه ماجرا به زودی مشخص می‌شود.»
 
بعدتر خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با یک منبع آگاه احتمال ربوده شدن این افراد را رد کرد. این منبع مطلع گفته است: «احتمال ربایش برادران صدرالساداتی که از روز چهارشنبه مفقود شده‌اند، منتفی بوده و ارزیابی نهادهای ذیربط بر اختفای اختیاری و هدفمند آنان به عنوان گزینه اصلی قابل پیگیری تاکید دارد.»
 
بهرام سرمست، استاندار قم هم در گفت‌وگو با انصاف‌نیوز درباره‌ی مفقود شدن سیدمهدی صدرالساداتی، سید روح‌الله صدرالساداتی، عضو خبرگان رهبری و دو سرنشین دیگر اتومبیلی که از قم راهی تهران بوده، تاکید کرد که تاکنون گزارشی در این مورد به او داده نشده است.
 
استاندار قم، در پاسخ به اینکه آیا پیگیری از سوی استانداری قم شده و اطلاع جدیدی دارند یا خیر گفت: تاکنون هیچ گزارشی در این مورد به من نرسیده است.
 
همچنین محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به مفقود شدن برداران صدرالساداتی در پیامی که در توییتر خود منتشر کرد، نوشت: «برای اطلاع از وضعیت برادران صدرالساداتی با بعضی از مراجع ذیربط تماس گرفتم، برخی خبرهای منتشره را تکذیب کردند و بعضی ضمن تایید اصل خبر، یعنی خروج از منزل به قصد رفتن به بندرعباس از فرودگاه مهرآباد و قطع تلفن‌های همراه و ارتباط با ایشان را تایید کردند و گفتند در حال پیگیری موضوع هستند.»
 
جزئیات ماجرای ناپدید شدن برادران صدرالساداتی
 احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات‌رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اخباری که در خصوص مفقود شدن صدرالساداتی‌ها مطرح می‌شود در توییتی نوشت: «پیگیر موضوع برادران صدرالساداتی شدم. مسئولین مربوطه گفتند احضار و بازداشت نشدند و در حال حاضر در قم به سر می‌برند و زندگی عادی خودشان را دارند.»
 
نماینده اصولگرای قم همچنین در پایان پیامی که در توییتر خود منتشر کرده هشتگ «به خدا پناه می‌بریم از شر شیطان» را ذکر کرده است.
 
جزئیات ماجرای ناپدید شدن برادران صدرالساداتی

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده اصولگرای قم، هم در گفت‌وگو با فارس تاکید کرده است: «آقایان صدرالساداتی ربوده و مفقود نشدند و کسی هم آنها را به جایی منتقل نکرده است. خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می‌گیرند که موبایل‌های خود را خاموش کنند و به قم برگردند که نهایتاً این تصمیم را اجرایی و موبایل خود را خاموش کرده و به قم برمی‌گردند. آنها به منزل برادر آقای غفاری (غفار عباسی مراغه‌ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند.»
 
نماینده اصولگرای قم در ادامه با تاکید بر این موضوع که خاموش بودن موبایل‌هایشان باعث شده تا خانواده نگران شوند و از آگاهی پیگیر وضعیت آنان شوند، گفته است: «هیچ محدودیتی وجود نداشته و بعد نیروهای امنیتی تلاش کردند به نحوی ردی از اینها پیدا کنند که این اتفاق می‌افتد و می‌بینند که آنها در یک خانه به اختیار خودشان بدون اینکه کسی از آنها اطلاعی داشته باشد حضور داشتند؛ حال اینکه نیت و انگیزه آنها چه بوده و چه کاری را می‌خواستند انجام دهند نمی‌دانیم اما موضوع این‌گونه بوده و هیچ برخورد قضایی هم وجود نداشته و هیچ‌کسی هم آنها را به اقدامات این‌چنینی هدایت نکرده و به اختیار خود خودشان بوده است.»
 
سیدمهدی صدرالساداتی کیست؟
 
سیدمهدی صدرالساداتی، داماد آیت‌الله مدرسی یزدی فقیه شورای نگهبان است و پست‌های انتقادی در صفحه اینستاگرامش او را به یک روحانی فعال در فضای مجازی تبدیل کرده است. انتقادات او در اینستاگرام بیشتر حول اشرافی‌گری برخی از مسئولان مطرح شده است. او مطالب خود را با هشتگ «نه_به_ اشرافی‌گری» منتشر کرده است.
 
جزئیات ماجرای ناپدید شدن برادران صدرالساداتی

او در آخرین پست اینستاگرام خود که روز 12 شهریور و به مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری منتشر کرده، نوشته است: «امروز دوازده شهریور مصادف است با شهادت رئیسعلی دلواری. جوانی مبارز از اطراف بوشهر (دلوار) که به مبارزه با انگلیس رفت و به کمک هم‌رزمانش بارها انگلیسی‌هایی که اداره گمرک و اقتصاد به دست آنها بود را شکست داد. در سی‌وسه‌سالگی و در حال مبارزه، از پشت سر توسط یک هم‌رزم خائن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و شهید شد. (رزقنا الله و ایاکم)».
اعتماد آنلاین
کد مطلب : ۲۱۴۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما