۰
plusresetminus

مجمعی که به ضرب و شتم کشیده شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸
برگزاری انتخابات هیات موتورسواری و اتوموبیل‌رانی فارس به درگیری و حضور پلیس در اداره کل ورزش و جوانان فارس منجر شد.
مجمعی که به ضرب و شتم کشیده شد
به گزارش حافظ خبر، برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی فارس به درگیری مدیر حراست اداره کل ورزش و جوانان فارس با یکی از معترضان به این انتخابات غیر اصولی منجر شد.
کاندیدای شرکت‌کننده در این انتخابات ضمن برقراری تماس با خبرگزاری فارس به شرح ماجرا از ابتدا پرداخت و گفت: به دلیل اینکه رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی فارس ساکن خارج از کشور است و مدت‌ها دبیر هیات که با وی نسبت خویشاوندی داشت وظایف او را به انجام می‌رساند و دبیر هیات نیز به خارج از کشور عزیمت کرد، قرار شد تا برای انتخاب رئیس هیات انتخابات برگزار شود.
عبدالکریم یگانه افزود: فراخوان برای شرکت در این انتخابات از اردیبهشت ماه داده شد و من نیز که سابقه کار به عنوان رئیس این هیات در شیراز، دبیر هیات در فارس و ... را پیش از این تجربه کرده بودم، کاندیدا شدم.
وی اضافه کرد: چندی بعد متوجه شدم که شهردار جدید منطقه 3 شیراز (مسعود طهماسبی) نیز برای شرکت در این انتخابات کاندیدا شده است که دبیر هیات موتورسواری فارس (افشاری) از وی حمایت خود را با نزدیک شدن به زمان انتخابات در جلسات به کرات اعلام کرد و خود رئیس ستاد انتخاباتی وی شد.

 
یگانه با اشاره به تهیه یک لیست 7 نفره توسط دبیر هیات موتورسواری فارس بیان کرد: این لیست کاملا مغرضانه تهیه شده بود و اسامی افراد دارای رده‌های پایین ورزشی در آن درج شده بود و نام دبیر هیات نیز به عنوان مربی در آن آمده بود.
وی تصریح کرد: نام دبیر هیات در حالی در این لیست آمده بود که طبق قوانین انتخاباتی در هیات‌های ورزشی، شخص دبیر هیات حق رای دادن ندارد.
حضور پلیس و درگیری در اداره کل ورزش و جوانان 
این کاندیدا با اشاره به قوانین رای دهندگان در انتخابات هیات موتورسواری استان گفت: 19 نفر که شامل رئیس و نایب رئیس فدراسیون، رئیس و نایب رئیس هیات فعلی موتورسواری استان، نماینده تربیت بدنی آموزش و پرورش، 5 نفر منتحب هیات‌های شهرستان‌ها، 2 نفر منتخب از برترین باشگاه‌های فعال استان، 2 نفر از داوران فعال، 2 نماینده ورزشکار مرد و یک نماینده از ورزشکاران زن استان هستند در انتخابات حق رای داشتند.
یگانه افزود: اما 8 نفر از اعضاء به نشانه اعتراض به لیست 7 نفره‌ای که دبیر هیات موتورسواری فارس تهیه کرده بود، ابتدا در جلسه انتخابات روز شنبه حاضر نشدند و سپس با فشارهای دبیر هیات استان که آنها را در صورت  عدم حضور به عزل از سمت خود تهدید می‌کرد، حاضر شدند.
وی اضافه کرد: این 8 نفر وارد مجمع شدند و مجددا اعتراض کردند که به اعتراضات آنها پاسخی داده نشد و 4 نفر به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.
یگانه با شرح مابقی ماجرا عنوان کرد: هواداران این افراد معترض شروع به سر دادن شعار در آرامش دادند اما مدیر حراست اداره کل ورزش و جوانان استان، یکی از این افراد را مورد ضرب و شتم قرار داد.
وی ادامه داد: با اعزام ماموران کلانتری به محل، درگیری صورت جلسه شد و شخص مورد ضرب و شتم قرار گرفته، شکایت کرد و طبق دستور قاضی کشیک به پزشکی قانونی اعزام شد.
 یگانه اعلام کرد: از آنجا که بر اساس تجارب شغلی خود به امور قضایی اشراف کامل دارم، تمام مراحل اقدامات قضایی را دنبال و گام به گام به اطلاع جامعه ورزش خواهم رساند.
واکنش مدیرکل ورزش و جوانان فارس
در پی وقوع این اتفاق که نتیجه عملکرد هیات، معاون ورزشی و کارشناس ورزشی اداره کل ورزش جوانان فارس بود، مدیر کل ورزش و جوانان استان واکنش نشان داد و گفت: مجامع هیات‌ها نباید به روز انتخابات محدود شوند.
حیدرعلی کامیاب افزود: نقش مجامع هیات‌های ورزشی نظارت بر عملکرد رئیس آن هیات است و نمی‌شود اعضای مجمع، نظارتی برعملکرد رئیس هیات نداشته باشند اما بعد از 4 سال مدعی عدم کارکرد مثبت وی باشند.

 
وی با تاکید بر تشکیل منظم مجامع ورزشی، بررسی عملکرد و ارئه راهکارها برای بهبود عملکردها اظهار کرد: نظارت به معنای مچ‌گیری و چوب لای چرخ گذاشتن نیست ، بلکه اعضای مجمعی که رئیس آن عملکرد خوبی دارد نیز می‌توانند با تشکیل مجمع عمومی از خدمات او تقدیر کنند.
کامیاب با اشاره به انتقاد برخی از اعضای مجمع هیات موتور سواری و اتومبیلرانی استان در جلسه انتخابات این هیات گفت: این اتفاقات طبیعی است و در هر مجمعی امکان وقوع آن وجود دارد.
وی، عبدالکریم یگانه، یکی از کاندیداهای حاضر در این انتخابات را نیرویی قوی در رشته موتور سواری و اتومبیلرانی دانست وگفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود دراین رشته برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه استفاده کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: برخلاف جنگ 8 ساله که دشمن با گلوله، توپ و تانک به جنگ ما آمده بود، امروز نهاد خانواده مورد تهاجم قرار گرفته است.
کامیاب ادامه داد: هدف دشمنان این سرزمین برهم زدن آرامش روانی جامعه است و در چنین شرایطی نقش ورزش پررنگ‌تر از گذشته می‌شود.
وی تاکید کرد: توسعه بخش همگانی ورزش موتور سواری و اتومبیل‌رانی، عاملی برای ایجاد نشاط در جامعه است و در کنار توسعه ورزش باید به حوزه فرهنگ و اخلاق نیز توجه ویژه کنیم و ورزشکار و قهرمان  بی اخلاق هیچ تاثیر مثبتی بر جامعه ندارد.
گفتنی است دراین مجمع مسعود طهماسبی با کسب 12 رای از مجموع 16 رای ممکن برای مدت 4 سال به عنوان رئیس هیات موتورسورای و اتومبیل‌رانی استان فارس انتخاب شد.
منبع: فارس
کد مطلب : ۲۱۴۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما