۱
plusresetminus

برگزاری برنامه عصر عاشورا در خیمه‌گاه حضرت رقیه(س)

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۷
مراسم عصر روز عاشورا در هیئت امام حسن مجتبی علیه السلام، خیمه‌گاه حضرت رقیه(س) به مدیریت آقای آهن ورز و اجرای خانم سعیدی منش با حضور تعدادی از بانوان و کودکان شیرازی برگزار گردید.
برگزاری برنامه عصر عاشورا در خیمه‌گاه حضرت رقیه(س)
به گزارش حافظ خبر،  مراسم عصر روز عاشورا در هیئت امام حسن مجتبی علیه السلام، خیمه‌گاه حضرت رقیه(س) به مدیریت آقای آهن ورز و اجرای خانم سعیدی منش با حضور تعدادی از بانوان و کودکان شیرازی برگزار گردید.
در ابتدای مراسم، دو تن از خردسالان با اجرای نمایش صحنه هایی از فداکاری های حضرت عباس(ع)، امام حسین(ع) و دلتنگی های حضرت رقیه(س) را به نمایش کشیدند.
در ادامه و بعد از نمایش، سخنرانی به سبک نوین انجام شد بدین صورت که همزمان با سخنرانی برروی پروژکتور تصاویر مربوط نمایش داده شد. سخنرانی در باب فرار انسان ها از غم ها و مشکلات و روی آوردن آن ها به سمت اعمال نادرست، از جمله اعتیاد، پرستش حیوانات و غیره بود که در انتها به این نتیجه رسید که بهترین دستگیر ما، خداوند و اهل بیت، الخصوص امام حسین(ع) است،که کشتی نجات همه عالم می باشد.
پرده خوانی برنامه بعدی مراسم بود که انجام شد و در آن به وقایع روز عاشورا و ظلمی که به اهل بیت امام حسین روا داشتند، آن ها را به اسارت گرفتند و در کوچه ها چرخاندند، اشاره شد.
در طول مدت برنامه همچنین درتمام مدت مراسم بانوان وکودکان مشغول رنگ امیزی نقاشی های با مضمون محرم وشنیدن قصه های عاشورا بودند و همچنین به شام غریبان و روشن کردن شمع نیز پرداخته شد.
در هنگام اذان با برگزاری نماز جماعت و سخنرانی در باب بیشتر اهمیت دادن به مساجد و همچنین خواندن روضه ای درباره حضرت رقیه(س) این مراسم به پایان رسید.
قابل ذکر است که این مراسم به همت خانم ها گزنی و خادمی برگزار گردید.
کد مطلب : ۲۱۴۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
بینام خداخیرشان دهد ان شاءالله موفق و سربلند باشید
feedback
Iran, Islamic Republic of
خداخیرشان دهد ان شاءالله موفق و سربلند باشید