رئیس سابق شورای شهر شیراز اعتراف کرد:

تصمیمات پشت‌پرده اصلاحات در خانه تیمی چندنفره

22 شهريور 1398 ساعت 15:13

عضو شورای شهر شیراز گفت: قرارمان در لیست امید، شعار «زنده باد مخالف من بود» اما امروز به جایی رسیدیم که به دنبال حذف منتقدمان هستیم و به سخره انگاشتن رأی مردم و سوگندی که خورده‌ایم، به دنبال تک صدایی هستیم و تصمیمات در خانه‌ای تیمی چند نفره گرفته می‌شود.


به گزارش حافظ خبر،  احمدرضا دستغیب در نطقی با بیان اینکه امام حسین (ع) آنگونه که خود فرمود، یک اصلاح‌گر بود و اصلاح‌گر واقعی، زمانی می‌تواند جامعه را اصلاح کند که ابتدا خود را از پلیدی‌ها، حسد و هرگونه افکار انحرافی پاک کند و یقیناً با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد، ابراز داشت: اصلاحات با مشورت معنا پیدا می‌کند، تصمیمات از بالا به پایین و در خانه‌های تیمی و بین جمع‌های چند نفره گرفته نمی‌شود، بلکه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بر عهده مردم است.
این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: اصلاح‌طلبی با رادیکالی و تندروی فاصله دارد هرجا که رادیکالی باشد، گفتگو نیست و جایی که گفتگو نباشد، خشونت است و حق مردم از بین خواهد رفت. اصلاح‌طلب، نظام قانون اساسی را قبول دارد برانداز نیست بلکه به دنبال زدودن گرد و غبار از چهره پاک جمهوری اسلامی است.
 وی خطاب به اعضای شورای شهر شیراز افزود: قرارمان در لیست امید، شعار «زنده باد مخالف من بود» اما امروز به جایی رسیدیم که به دنبال حذف منتقدمان هستیم و به سخره انگاشتن رأی مردم و سوگندی که خورده‌ایم، به دنبال تک صدایی هستیم. تصمیمات در خانه‌ای تیمی چند نفره گرفته می‌شود و عواملشان آن را طوطی‌وار اجرا می‌کنند و بعد با صدای بلند، سخن از قانون‌گرایی و اخلاق سر می‌دهیم. حذف منتقد، نه قانون‌گرایی است و نه اخلاق و نه مصلحت مردم، متاسفانه آنچه که امید مردم را از بین برده عملکرد خود ما است.
رئیس سابق شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه جلسات مشورتی شورای شهر دو مصوبه مهم داشت که رأی اکثریت اعضای شورا به محور عدالت مصوب گردید ،خاطر نشان کرد: تقسیم مسئولیت‌های شورا بین همه اعضای شورا به گونه‌ای که همه اعضا مسئولیت را بعهده بگیرند، بر این اساس مصوب گردید که ریاست کمیسیون‌ها به 5 نفر اعضای هیئت رئیسه، محول نگردد تا 8 نفر دیگر از اعضا هم بتوانند عهده دار ریاست هریک از کمیسیون‌ها شوند؛ در صورت انتخاب آقای موسوی به ریاست شورا، به لحاظ حجم وظایف و مسئولیت‌ها در ریاست شورا و هم حضور در شورای عالی استان‌ها، وی از مسئولیت شورای عالی استان‌ها استعفا و فرد دیگری در این سمت انتخاب کند اما این دو تصمیم عادلانه، اخلاقی  و به مصلحت مردم بود که متاسفانه هیچکدام انجام نشد .
وی گفت: اکنون که در تقسیم ده‌ها وظایف شورا در سازمان‌ها، کمیته‌ها و ... عدالت، اخلاق و مصالح مردم رعایت نشده است، از تنها دو مسئولیت ناظر شورا در منطقه سه و کمیسیون ماده 77 هم انصراف می‌دهم و به موجب آیین نامه داخلی شورا فقط در یک کمیسیون و آن کمیسیون فرهنگی شورا عضو می‌شوم و بر اساس رأی اعتماد مردم شریف شیراز، اساس سوگندی که در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال یاد کردم را، دوباره تکرار و یادآوری می‌کنم که با تکیه به شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات کنم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته باشم و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام کنم.


کد مطلب: 21488

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21488/تصمیمات-پشت-پرده-اصلاحات-خانه-تیمی-چندنفره

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir