۰
plusresetminus
فرمانده انتظامی فارس:

کاهش 6 درصدی حوادث رانندگی/ دستگیری 42 باند بزرگ مواد مخدر

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵
صبح امروز نشست خبری به ریاست فرمانده انتظامی فارس پیرامون عملکرد و اقدامات پنج ماهه اول سال 98 این سازمان در مقر فرماندهی انتظامی استان فارس برگزار گردید
کاهش 6 درصدی حوادث رانندگی/ دستگیری 42 باند بزرگ مواد مخدر
به گزارش حافظ خبر صبح امروز نشست خبری به ریاست فرمانده انتظامی فارس پیرامون عملکرد و اقدامات پنج ماهه اول سال 98 این سازمان در مقر فرماندهی انتظامی استان فارس برگزار گردید.وی به ارائه آمار و عملکرد نیروی انتظامی فارس در 5 ماهه نخست امسال  در ماموریت های مختلف پرداخت.
مواد مخدر
حبیبی گفت: مواد مخدر به دو شکل مد نظر ماست یکی در قالب اطلاع رسانی به خانواده ها و مردم در جهت شناساندن آسیب هایی که برای خانواده ها و جامعه دارد و دوم برنامه ریزی دقیق و منسجم برای مبارزه با سوداگران مرگ شامل ترانزیت مواد مخدر عمده و خرده فروشان و معتادین  متجاهر مواد مخدر می باشد که نیروی انتظامی عزم خود را جزم کرده و با تمام قدرت در هر دو مورد پای کار می باشد.
وی افزود: در همین رابطه در شب های پیش طی یک عملیات ضربتی بیش از یک تن مواد مخدر از یک دستگاه خودرو که قصد داشت از شرق کشور وارد این استان کند با رصد اطلاعاتی ضمن درگیری مسلحانه در نیریز این مواد کشف و متهمین تحویل مراجع قضایی گردیدند.
حبیبی در همین زمینه اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون 42 باند بزرگ موادمخدر منهدم 505 دستگاه خودرو در این زمینه توقیف 8340 نفر قاچاقچی عمده و خرده فروش و حامل مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح شدند و بالغ بر 25 تن کشفیات انواع مواد مخدر بوده که نسبت به پارسال 23درصد افزایش داشتیم.
قاچاق کالا
فرمانده انتظامی فارس در مورد قاچاق کالا گفت: در این راستا ضمن برخورد با قاچاق کالا تداد 1000 دستگاه خودرو توقیف 2000 نفر متهم دستگیر و تعداد 74 فقره پرونده بالای 500 میلیون تومان داشتیم که ارزش تمام کالاهای کشف شده 190 میلیارد تومان ارزیابی گردیده که نسبت به پارسال 23درصد افزایش کشفیات در قاچاق کالا داشتیم.
سرقت
حبیبی در رابطه با سرقت ها گفت: متاسفانه در سرقت های خرد افزایش داشتیم اما به همین نسبت مبارزه ما با سارقین بیشتر شده که نسبت به سال گذشته بالغ بر 30درصد کشفیات اموال مسروقه و دستگیری سارقین نیز بیشتر شده است. همچنین در این رابطه 30 باند سارق شناسایی و 78 سارق دستگیر که به 710 فقره سرقت اعتراف کردند که اموال مکشوفه به صاحبان آنها برگردانده شد.
امنیت اجتماعی
رهام بخش حبیبی در مورد طرح ارتقا امنیت اجتماعی بیان داشت : فقط در یک روز 16 سارق دستگیر که به 111 فقره سرقت اعتراف کردند.6 باند ویژه سرقت به عنف دستگیر که از آنها 10 قبضه سلاح گرم 11 دستگاه خودرو  43 قبضه سلاح سرد کشف و قریب 300 نفر اتباع غیرمجاز دستگیر که همگی تحویل مراجع قضایی گردیدند.
تصادفات
وی در مورد آمار تصادفات گفت : با تلاش همکاران ما و رعایت شهروندان عزیز توانسته ایم 6 درصد حوادث رانندگی را کاهش دهیم همچنین 14 درصد کاهش مجروحین و 10 درصد کاهش تصادفات درون شهری در استان داشتیم که عمده عوامل این حوادث عبارتند از : عدم توجه به جلو و فاصله طولی تخطی از سرعت مطمئنه انحراف و تجاوز به چپ  عدم رعایت حق تقدم خستگی و خواب آلودگی حین رانندگی
جرائم سایبری
فرمانده ارشد انتظامی فارس در مورد جرائم فضای مجازی بیان کرد : افزایش تبادلات مالی در فضای مجازی موجب افزایش جرائم در این حیطه گردیده که ضمن ورود 49 درصدی افراد به فضای مجازی 22درصد هم جرایم آن افزایش پیدا کرده است. یکی دیگر از معظلات و جرائم فضای مجازی ایجاد روابط نامشروع و سوئ استفاده های مختلف در این زمینه است که خانواده ها باید ضمن آگاهی از خطرات این محیط در کاهش این گونه جرائم سهم زیادی داشته باشند.
   
عکس و خبر : حسن اثماریان 98/6/24
کد مطلب : ۲۱۵۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما