۰
plusresetminus
پدر دانشجوی فوت شده دانشکده کشاورزی شیراز:

مسئولان اورژانس فارس باید پاسخگوی مرگ دخترم باشند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۹
پدر دانشجویی که در مقابل دانشکده کشاورزی شیراز براثر حادثه تصادف فوت کرد، خواستار پاسخگویی مسئولان اورژانس فارس و بیمارستان شهید مطهری مرودشت در خصوص مرگ دختر 25 ساله‌اش شد.
مسئولان اورژانس فارس باید پاسخگوی مرگ دخترم باشند
به گزارش حافظ خبر، علی‌توکل گفت: اگر آمبولانس اورژانس به موقع بر سر بالین دخترم در موقعیت تصادف حاضر شده بود و به جای انتقال به بیمارستان شهید مطهری مرودشت، او را به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل کرده بود، امکان نجات جان دخترم وجود داشت.
علی‌توکل با توصیف روند وقوع حادثه تصادف دخترش در مقابل دانشکده کشاورزی شیراز با یک خودروی وانت پیکان، گفت: براساس گفته‌های مسئولان دانشگاه و راننده وانت و همکلاسی دخترم، زمان حضور اورژانس بر بالین دخترم بیش از 20 دقیقه طول کشیده است.
او گفت: امدادگران اورژانس تنها دست دخترم را آتل بندی کرده و در فرمشان هوشیاری کامل مصدوم و شرایط پایدار علائم حیاتی را درج کرده بودند، حال آنکه دختر من دچار خونریزی داخلی شده بود.
علی‌توکل ادامه داد: علی‌رغم اصرار و تاکید مسئولان دانشگاه و حتی راننده خودروی وانت پیکان، تکنسین‌های اورژانس دختر مرا به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل می‌کنند حال آنکه مصدومی با وضعیت دختر من باید راهی بیمارستان شهید رجایی شیراز می‌شد.
او با تاکید براینکه انتقال دخترش به شیراز خیلی سریعتر امکان پذیر بود تا منتقل کردن او به بیمارستان مرودشت، گفت: دخترم در بیمارستان مرودشت 45 دقیقه زنده بوده اما هیچ پزشک متخصصی بر بالین او نرفته که با معاینه دقیقه متوجه خونریزی داخلی شود.
علی‌توکل با بیان اینکه هر پزشکی با یک معاینه ساده در خصوص احتمال خونریزی داخلی دچار تردید می‌شد، گفت: در بیمارستان مرودشت همه صبر کردند که دخترم براثر خونریزی فوت کند و وقتی متوجه مشکل شدند که شکم او ورم کرده و کار از کار گذشته بود.
او با تاکید براینکه از اورژانس فارس و بیمارستان مرودشت شاکی است، گفت: برای پیگیری پرونده وکیل گرفته‌ام و امیدوارم که مسئولان خصوصا در دستگاه قضایی کمک کنند تا جلوی وقوع حوادث ناگوار مشابه گرفته شود.
علی‌توکل که از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس است، با تصریح اینکه دختر از دست رفته‌اش زنده نخواهد شد، هدف از پیگیری‌هایش را جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اعلام و خاطرنشان کرد: بعد از فوت دخترم، او را به پزشکی قانونی شیراز منتقل کردند و پزشکی قانونی مرودشت از پذیرش جسد خودداری کرد.
این پدر داغدار با بیان اینکه هنوز نتیجه معاینات پزشکی قانونی به او اعلام نشده است، گفت: من از مسئولان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز قدردانی می‌کنم اما به نظر می‌رسد باید در خصوص ارائه خدمات اورژانسی در محدوده این دانشکده که خارج از شهر قرار دارد، تدبیری اندیشیده شود.
علی‌توکل با اشاره به فوت یک دانشجوی کارشناسی ارشد دیگر در دانشکده کشاورزی شیراز به فاصله 48 ساعت بعد از فوت دخترش، گفت: باید برای تکرار نشدن چنین فجایعی، کاری کرد؛ هنوز قریب به 600 دانشجو در دانشکده کشاورزی مشغول تحصیل هستند.
به گزارش ایسنا، پیش از این دکتر محسن عدالت رئیس دانشکده کشاورزی نیز ضمن تشریح حادثه‌ای که منجر به فوت این دختر دانشجوی دوره کارشناسی ارشد شده، تاکید کرده بود که اگر اورژانس به موقع زمینه انتقال فرد فوت شده را فراهم می‌کرد احتمال تشخیص خونریزی داخلی و حتی پیشگیری از وقوع آن وجود داشت.
علی‌توکل، پدر دانشجوی فوت شده نیز تاکید کرد که تاخیر بیش از 20 دقیقه‌ای آمبولانس و اصرار به انتقال مصدوم به بیمارستان مرودشت، نبود پزشک متخصص در آن بیمارستان و انجام نشدن معاینات دقیق توسط کادر درمانی بیمارستان شهید مطهری مرودشت، از عوامل موثر بر فوت دخترش بوده است.
او با بیان اینکه آخرین بار صدای دخترش را در زمان تماس یکی از مسئولان دانشکده و اطلاع رسانی پیرامون حادثه تصادف شنیده است، گفت: چرا برای نیروی انسانی تحصیلکرده که خانواده و جامعه هزینه زیادی را برای بارور شدنش متحمل شده‌اند، ارزش قائل نیستیم؟ کاش بدانیم که جان یک انسان آنهم یک نیروی متخصص چقدر ارزشمند است.
علی‌توکل خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده از سوی دستگاه قضایی و پاسخگویی مسئولان ذیربط در خصوص مرگ دخترش شد و ابراز امیدواری کرد که پیگیری‌هایش منجر به چاره‌اندیشی برای ارتقاء ایمنی تمام واحدهای دانشگاهی خصوصا دانشکده کشاورزی شیراز شود.
قابل ذکر است که ندا علی‌توکل، دانشجوی دوره فوق لیسانس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در اولین روز محرم براثر تصادف با یک خودروی وانت پیکان در مقابل در دانشکده مصدوم شده و ساعتی بعد از انتقال به بیمارستان شهید مطهری مرودشت، به دلیل خونریزی شدید داخلی، فوت کرد.
دو روز بعد از این حادثه، سجاد افراش، یکی دیگر از دانشجویان دوره فوق لیسانس دانشکده کشاورزی، در محل برگزاری یک نمایشگاه براثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۲۱۵۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما