۰
plusresetminus

استان فارس میزبان ۲ رویداد ملی ورزشی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۴
قهرمانان ملی دوچرخه‌سواری و دوندگان کوهستان از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه در مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه کوهستان، کراس کانتری و تریل رائینگ در شهرستان سپیدان شرکت می‌کنند.
استان فارس میزبان ۲ رویداد ملی ورزشی
به گزارش حافظ خبر، امروزه جشنواره‌ها و رویدادها یکی از روبه‌رشدترین بخش‌های تجارت گردشگری است که با عنوان « گردشگری رویداد» شناخته می‌شود. رویدادهای نمایشگاهی و ورزشی، مراسم، آئین‌های سنتی و مناسبت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی، اعیاد و یادروز بزگان ادب و هنر استان فارس  ظرفیتی برای توسعه گردشگری رویداد است. 
موید محسن‌نژاد، معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس به تعریف این نوع گردشگری پرداخت. به گفته وی امروزه جشنواره‌ها و رویدادها یکی از روبه رشدترین بخش‌های تجارت گردشگری است که با عنوان « گردشگری رویداد» شناخته می‌شود. 
وی که معتقد است رویدادها، مراسم، آئین‌های سنتی و مناسبت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی، اعیاد و یادروز بزگان ادب و هنر استان فارس  ظرفیتی برای توسعه گردشگری رویداد است، به بخشی از این رویدادها اشاره کرده که از جمله می‌توان جشنواره گل و گلاب میمند فیروزآباد، لایزنگان داراب، جشنواره نرگس‌زارهای شهرستان کازرون و غیره را نام برد. 
محسن‌نژاد این جشنواره‌ها و رویدادها را ظرفیتی نهفته در استان فارس برای توسعه گردشگری رویداد می‌داند. به اعتقاد معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس نیز در این نوع گردشگری نه تنها رویداد و جاذبه گردشگری معرفی می‌شود بلکه گردشگران با صنایع دستی و فرهنگ خاص هر منطقه نیز آشنا می‌شوند به همین دلیل نخستین اقدام برای توسعه گردشگری رویداد معرفی و شناسایی این رویدادها است.

ظرفیت‌های فارس در گردشگری ورزشی 
رویدادهای ورزشی نیز یکی از بسترهایی است که می‌توان از آن برای توسعه گردشگری رویداد استفاده کرد. مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس نیز در آبان ماه 97 از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه گردشگری ورزشی با  اداره کل ورزش و جوانان فارس خبر داده است. 
به گفته وی میزبانی رویدادها و مسابقات ورزشی فرصتی ویژه برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد است و استان چهار فصل فارس با دارا بودن جاذبه‌ها منحصر به فرد تاریخی، فرهنگی- ادبی و طبیعی ظرفیت جذب گردشگر در زمینه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگر ورزشی را دارد.

در تفاهم نامه اداره کل میراث فرهنگی فارس و اداره کل ورزش و جوانان این استان استفاده از چهره‌های ملی و جهانی ورزش استان به عنوان سفیران گردشگری و برگزاری جشنواره‌های ورزشی در سطح ملی به منظور ترغیب مردم برای سفر به فارس ذکر شده است. 
در میان شهرستان‌های استان فارس، شهرستان سپیدان به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد مانند کوهستان‌های مناسب برای ورزش‌های کوهستانی و وجود پیست پولادکف برای ورزش‌های زمستانی ظرفیت مطلوبی برای رونق گردشگری ورزشی دارد و پیش از این نیز میزبان رویدادهای ملی ورزشی بوده است. 
سپیدان میزبان 2 رویداد ملی ورزشی 
در روزهای پایانی شهریور از تاریخ 26 تا 29 این شهرستان میزبان رویدادهای ورزشی بزرگی در سطح ملی است و ورزشکارانی از سراسر ایران در این 2 رویداد بزرگ ورزشی شرکت می‌کنند. قهرمانان ملی دوچرخه‌سواری و دوندگان کوهستان در تاریخ ذکر شده در مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه کوهستان، کراس کانتری و تریل رائینگ حضور دارند. 
مجموعه ورزشی پولادکف سپیدان با دارا بودن ظرفیت‌های خاص در این حوزه اقدام به برگزاری دو رویداد بزرگ ورزشی در شهرستان سپیدان کرده است. یکی از این رویدادها مسابقات دوچرخه‌سواری در رشته‌های الیمینیتوربرای نخستین بار در کشور  وکراس کانتری است و رویداد دیگر مسابقه دو نیمه ماراتون (تریل رانینگ) به مسافت حدود 22کیلومتر است.
در این رویدادهای ملی، قهرمانان، دوچرخه سواران و دوندگان کوهستان از سراسر کشور در سپیدان فارس به رقابت می‌پردازند. برگزاری این‌گونه مسابقات و رویدادهای دیگر ورزشی می‌تواند شهرستان سپیدان را در سطح ملی مطرح کند.
براساس این گزارش علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت www.pooladkaf.clup و پیج اینستاگرام pooladkaf_hotel مراجعه کنند.
کد مطلب : ۲۱۵۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما