۰
plusresetminus

شکل‌گیری کمیته روان‌سازی سرمایه‌گذاری در شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۷
تشکیل کمیته مرکب متشکل از استاندار، رئیس کل دادگستری و رئیس سازمان بازرسی فارس و همچنین شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز باهدف تسهیل در روند جذب سرمایه‌گذار در این شهر مصوب شد.
شکل‌گیری کمیته روان‌سازی سرمایه‌گذاری در شیراز
به گزارش حافظ خبر، تشکیل این کمیته مصوبه دومین نشست مشترک اعضای شورای شهر و مدیران و معاونین شهرداری شیراز درخصوص پروژه های شاخص شهری بود که سه‌شنبه در سالن کمیسیون‌های شورای این شهر برگزار شد. 
قرار است این طرح در صورت توافق دستگاه‌های دیگر ظرف هفته‌های پیش‌رو اجرایی شود.
در این نشست همچنین برنامه‌ زمان‌بندی ۲۳ پروژه شاخص و جدید شهر شیراز که در جلسه گذشته به تصویب رسیده بود، مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت و پروژه‌های جدیدی نیز به بحث گذاشته شد.
سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ابتدای این نشست با بیان اینکه برای سیاست‌گذاری اصولی و دقت در اجرای سیاست‌ها در مسائل مدیریت شهری، برپایی جلسات مشترک بین شورا و شهرداری اهمیت ویژه‌ای دارد،گفت: بررسی مسائل فنی و تخصصی باید در کمیسیون‌ها و با کمک مشاورین انجام شود، نظارت و کنترل بر این پروژه‌ها نیز می‌بایست در آن کمیسیون با حساسیت انجام شود و اگر شهرداری در موردی به توافقات و مصوبات عمل نکند، به شورا و نشست‌های مشترک ارجاع شود تا مورد بررسی قرار گیرد.
احداث پروژه‌هایی همچون پردیس سینما، باغ موزه هنر، باغ پارک بزرگ شهر، تالار بزرگ شهر (سیلوی قدیم)، تالار همایش روباز، پارک‌های موضوعی )بانوان، کودکان، باغ‌ موزه موسیقی)، خط ۲ قطار شهری، تراموا (از آرامگاه حافظیه تا شاهزاده قاسم)، بلوار کوهسار مهدی (عج)، شهربازی ۳۰ هکتاری، تله‌کابین و مجتمع تفریحی گردشگری انجیره؛ بازآفرینی و ساماندهی محورهای زند (میدان توپخانه)، عرفان (دروازه قرآن تا دروازه اصفهان) و سعدیه و کوچه‌باغ‌ها؛ و همچنین تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح امیرکبیر-مهدیه، شهید باهنر (کمربندی)، شهید رودکی و پروژه‌ی ۵۵متری مهدیه، ازجمله مهمترین برنامه‌هایی بودند که توسط شهرداری شیراز ارائه شد.
در این نشست همچنین پروژه‌های دیگری همچون احداث پارک آبی و پل فضیلت به لیست پروژه‌های شاخص اضافه شد و مقرر شد که برنامه زمان‌بندی آن‌ها نیز ظرف ۲۰ روز آینده ارائه شود.
انجام امور شهری مطالبق با خواست مردم
نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه وظیفه‌ی شهرداری اجرای پروژه‌های مورد نیاز مردم است، گفت: رسالت مدیران شهری انجام امورات شهری مطابق با خواست شهروندان است و به همین دلیل برنامه ریزی شده که در مناطق ۱۱ گانه شیراز، امورات بر اساس اولویت‌های مردم انجام شود.
ابراهیم صبوری افزود: بعد از جلساتی که با یاوران شورا برگزار و مقرر شد که تا پایان شهریورماه هرکدام از ۱۵۰ کد محله‌ای که تعریف شده، دو اولویت کاری در محله خودشان را به شورای شهر اعلام کنند که تا اواسط مهرماه این موارد به شهرداری ارائه شود.
این پیشنهاد نایب رئیس شورای شهر شیراز مورد موافقت شهردار این شهر نیز قرار گرفت.

پروژه‌های جدید را باید اصولی و کارشناسی پیش برد
شهردار شیراز در ادامه این جلسه با بیان اینکه از مراحل مطالعه و امکان‌سنجی تا بهره‌برداری پروژه‌ها نیاز به برنامه‌ زمان‌بندی حساب شده‌ وجود دارد گفت: واقعیت این است که برخی مسائل در گذشته بدون مطالعه و امکان‌سنجی لازم مطرح شده و در حال حاضر شهرداری شیراز در بسیاری از پروژه‌ها از ابتدا مطالعات لازم را انجام داده است.
حیدر اسکندرپور با یادآوری اینکه تکلیف شورا برای شهرداری تعریف ۱۰ پروژه شاخص جدید در مقیاس بزرگ بوده است، گفت: با این حال ما با بررسی‌هایی که انجام دادیم بالغ بر ۲۳ پروژه جدید بزرگ‌مقیاس برنامه‌ریزی کرده‌ایم که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.
به گفته‌ شهردار شیراز، علاوه بر تدوین برنامه زمان‌بندی برای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس، میزان اعتبار لازم در هر گام از پیشرفت پروژه‌ها نیز برآورد و مشخص شده است.

در پایان دومین نشست مشترک شورا و شهرداری شیراز، بنا شد که اعضای شورا علاوه بر ۲۳ پروژه اعلام شده، پروژه‌های پیشنهادی در این نشست را نیز مورد بررسی قرار دهند و در نهایت ۳۰ پروژه شاخص را برای تدوین زمان‌بندی نهایی و اجرا به شهرداری ارائه کنند.
ایرنا
کد مطلب : ۲۱۵۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما