۰
plusresetminus
معاون اقتصادی وزیر کشور:

مرتفع نشدن مشکلات سرمایه گذاران موجب خسارت و از دست رفتن فرصت ها می شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از پالایشگاه استحصال اتان ، پالایشگاه بنزین و برخی واحدهای تولیدی در دست احداث شهرک صنعتی شهرستان مهر بازدید به عمل آورد.
مرتفع نشدن مشکلات سرمایه گذاران موجب خسارت و از دست رفتن فرصت ها می شود
به گزارش حافظ خبر، بابک دین پرست در جلسه بررسی مشکلات صنایع مستقر در شهرستان مهر و روند پیشرفت این پروژه ها گفت: مشکلات صنایع بزرگی که اشتغال زایی بالایی دارند با سرعت و جدیت بیشتری توسط دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری شود.
معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: پروژه پالایشگاه بنزین و استحصال اتان مهر در راستای دستور مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار داشت: جلوگیری از خام فروشی همواره مد نظر مقام معظم رهبری، اقتصاددانان و در دستور کار دولت تدبیر و امید بوده و خوشبختانه این مهم در این دو پروژه بزرگ دنبال شده است.
دکتر دین پرست ضمن ابراز گلایه از زمانبر شدن روند اعطای تسهیلات به پروژه پتروپالایش مهر گفت: هر روز معطلی در اعطای تسهیلات به پروژه احداث پالایشگاه بنزین یورو ۴ مهر موجب خسارت دیدن سرمایه گذار و از دست رفتن فرصت ها می شود، لذا تکلیف این موضوع هر چه سریع تر مشخص شود و بانک های عامل با رویکرد مثبت زمان بندی اعطای تسهیلات لازم را اعلام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند ،افزود: همه اقدامات و سوگیری های دستگاه های اجرایی استان باید در جهت رونق گرفتن تولید باشد ، لذا مسئله اختلاف بین محیط زیست و شرکت شهرک های صنعتی فارس در بحث پساب شهرک صنعتی مهر و مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاران به دنبال داشته قابل پذیرش نیست؛ هر چه سریعتر بر مبنای قوانین این موضوع تعیین تکلیف شده و گزارش آن نیز به دفتر اقتصادی استانداری و وزارت کشور ارسال گردد.

معاون وزیر کشور چشم انداز پیش روی شهرستان مهر را مثبت ارزیابی کرده و گفت: این شهرستان ظرفیت های کم نظیری دارد و تلاش مضاعف مسئولین و سرمایه گذاران و جدیت بیشتر مدیران استان را جهت بهره برداری از این ظرفیت ها می طلبد.

در این جلسه همچنین مشکلات پیش روی پروژه یک میلیارد دلاری استحصال اتان مهر در ترخیص برخی قطعات از گمرک و همچنین خط انتقال اتان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
لازم به ذکر است که مدیران عامل شرکت توزیع برق ، شرکت شهرک های صنعتی ، پست بانک ، بانک صنعت و معدن فارس و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت فارس و راه و شهرسازی لارستان نیز در این جلسه حضور داشتتند.
کد مطلب : ۲۱۵۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما