برنامه ریزی برای جلسات هفتگی با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی

27 شهريور 1398 ساعت 16:28

رئیس بازرسی منطقه 3 كشور و بازرسی كل استان فارس در نشست تخصصی کمیسیون صنعت و رونق تولید با تولیدکنندگان صنایع تبدیلی استان گفت: در راستای رونق و حمایت از تولید و رفع مشکلات بخش تولید استان، از ابتدای مهرماه جاری و فصل مشکلات بخش تولید استان یک روز در هفته را برای ملاقات با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان با هدف حل و فصل مشکلات بخش تولید استان در نظر خواهیم گرفت.


به گزارش حافظ خبر، کاظم اکرمی در کمیسیون صنعت این اتاق با موضوع "بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنایع غذایی در شرایط تحریم" که با حضور فعالان بخش خصوصی استان در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: همچنین کمیته ای در اتاق بازرگانی فارس تشکیل می شود تا مسایل قابل حل استان با حضور نمایندگان سازمان بازرسی، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی بررسی شود.
وی افزود: این کمیته یک روز در هفته برگزار و همکاران ما در اتاق بازرگانی فارس حضور پیدا کرده مشکلات بخش تولید و تولیدکنندگان استان را احصا کنند.
اکرمی اظهارداشت: در برخی موضوعات قوانین مربوطه وجود دارد اما در نحوه اجرا مشکلاتی وجود دارد که این موضوع را باید افرادی که با آن سر و کار دارند به ما اطلاع دهند.
رئیس سازمان بازرسی استان فارس اضافه کرد: سازمان بازرسی در استان بیش از ده ها آیین نامه را ابطال کرده است.
وی با بیان اینکه اولویت ما پیگیری قوانینی است که دستگاه اجرایی آن را رعایت نمی کند و یا به واسطه اجرای آن در حق تولید کننده احجاف شده باشد ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری برای ما حجت است و ما از هر کمکی برای رونق تولید در استان دریغ نمی کنیم.
اکرمی عنوان داشت: بر اساس قانون مسایل اعلام شده به سازمان خارج از نوبت رسیدگی می شود که در صورت مراجعه فعالان اقتصادی و تولید کنندگان مسایل انها در کمترین زمان و با اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: انتظار ما از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان این است که مسایل، مشکلات و ایرادهای موجود را به ما اطلاع دهند.
اکرمی افزود: سازمان بازرسی باور دارد که تولید کننده مال، جان و آبروی خود را در خطر انداخته است و ما باید ساز و کاری فراهم کنیم که تولید کننده ما بتواند در دنیای امروز به نحوی فعالیت کند. 
وی با اشاره به اینکه برخی افراد یا دستگاه های اجرایی عدم همکاری خود را ترس از سازمان بازرسی اعلام می کنند بیان کرد: ما ممانعتی با حمایت و کمک نداریم اما با متخلفین برخورد می کنیم.

محمد مهدی رزمجو مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: در شرایط فعلی نیاز است یک گروه کارشناسی با حضور مدیران و کارشناسان ارشد در استان تشکیل شود و مسایل و مشکلات بخش تولید استان در آن مطرح و بررسی شود و ما اجرا کننده ماحصل و نتیجه آن باشیم.
وی با بیان اینکه این گروه باید تصمیم های ویژه برای تولید استان اتخاذ کنند اظهارداشت: ما مشکلات و ایرادها را با پیوست کارشناسی به این گروه اعلام می کنیم تا تصمیم های مورد نیاز اتخاذ و برای اجرا ابلاغ کنند.
رزمجو اضافه کرد: طولانی بودن فرآیند اصلاح قوانین و مقررات بحث مهمی در حمایت از تولید است که اگر این گروه کارشناسی تا زمان اصلاح ضوابط و قوانین مهلت و تصمیم هایی در نظر بگیرند، برای صنعت استان بسیار امید بخش و موثر است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ما نیاز به کمک دستگاه های بالادستی و مسئولان استان داریم ادامه داد: سلامت یک بحث کارشناسی است و که نیازمند تصمیمات کارشناسی و نه تصمیم بر روی کاغذ است و این درحالی است که چهارچوب های قدیمی جوابگوی اقتصاد و صنعت امروز نیست.
رزمجو عنوان داشت: ما مکلف به اجرای ضوابط هستیم و تا حد توان موضوع مهم رونق تولید را به صورت عملی در استان دنبال می کنیم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 21564

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21564/برنامه-ریزی-جلسات-هفتگی-تولید-کنندگان-فعالان-اقتصادی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir