۰
plusresetminus

انتظار بخش خصوصی همراهی سازمان بازرسی استان با بخش تولید است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری همه دستگاه های اجرایی و نظارتی موظف به حمایت از تولید هستند و نباید اجرای مر قانون مانعی بر سر راه تولید باشد.
انتظار بخش خصوصی همراهی سازمان بازرسی استان با بخش تولید است
به گزارش حافظ خبر، جمال رازقی در کمیسیون صنعت و رونق تولید این اتاق با موضوع بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنایع غذایی در شرایط تحریم که با حضور رئیس اداره کل بازرسی و فعالان بخش خصوصی استان در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: بسیاری از فعالان بخش خصوصی شاهد هستند که دستگاه های دولتی یکی از دلایل خود برای عدم کمک به بخش تولید و واحدهای تولیدی استان را، ترس و برخورد سازمان بازرسی عنوان می کنند و این موضوع به سدی در برابر بخش خصوصی و آسیب برای اقتصاد استان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال قوانین مربوط به غذا در کشور مربوط به سال 46 است و جوابگوی نیاز فعلی تولید و اقتصاد کشور نیست افزود: با قوانین کهنه و به روز نشده که در واقع مانع رونق تولید هستند، نمی توانیم شاهد رشد وتوسعه تولید در کشور باشیم و باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.
رازقی اظهار داشت: بخش های دولتی ما شامل نظام مالیاتی، بانکی، قوانین و مقررات استاندارد و غیره به مانعی بر سر راه تولید تبدیل شده اند و این درحالی است که هم اینک کشور در شرایط بحرانی تحریم قرار دارد و این شرایط تصمیم گیری ویژه را می طلبد و نمی توان انتظاری غیر از این داشت.
رئیس کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در راستای هدفگذاری امسال استان فارس مبنی بر افزایش 30 درصدی تولید و صادرات استان فارس، یکی از اساسی ترین دلایل عدم تحقق، مقررات پیچیده و دست و پاگیر است که مانع از رشد تولید و صادرات استان است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بخش تولید در صنعت غذا بعضی از ضوابط و مقررات سازمان غذا و دارو  و استانداردهای به روز نشده است ادامه داد: عمده مسایل و مشکلات تولیدکنندگان با دانشگاه علوم پزشکی عدم وحدت رویه در برخوردها با واحدهای تولیدی است.

رازقی عنوان داشت: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت مردم است و ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان معتقدیم این دانشگاه بنا به رسالت خود باید با خاطیان سلامت عمومی برخورد قاطع انجام دهد اما این انتظار را داریم که در مواردی که غیر از سلامت عمومی است، با تولید استان همراهی و همکاری شود زیرا هر دستگاهی در استان که با بخش تولید و اقتصاد استان همکاری نکند ضرر و زیان های آن به اقتصاد استان تحمیل خواهد شد.
رازقی افزود: معضلاتی از جمله مشکلات مربوط به تامین ارز اظهارنامه های گمرکی مواد اولیه کارخانجات و درخواست صدور مجوز فیزیکی ترخیص کالا بر خلاف رویه سازمان غذا و دارو، فقدان وحدت رویه دانشگاه های کشور در خصوص پیاده سازی ضوابط و مقررات، محدودیت های غیر سلامت و غیر ضروری موجود در ضوابط سازمان غذا و دارو و استانداردهای ملی، بدون درنظر گرفتن مزیت های کشاورزی و فرآوری استان از جمله محدودیت توزیع و حمل و نقل رب گوجه فرنگی فله و محصولات تراریخته را که بخش تولید استان با آن درگیر است را احصا و به مراجع مربوط ارائه کردیم.
وی با بیان اینکه با وجود گذشت نیمی از سال رونق تولید، بسیاری از مشکلات هنوز پابرجاست اظهار داشت: با موانع موجود بر سر راه تولید داریم شرایطی را ایجاد می کنیم که کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان تعطیل شود که این بسیار تاسف برانگیز است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اظهار داشت: ما از سازمان بازرسی انتظار داریم ضمن همراهی و حمایت از بخش تولید استان، این سازمان در زمانی که یک واحد تولیدی تعطیل می شود و عده زیادی کارگر بیکار می شوند ورود کرده و دلایل تعطیلی را ریشه یابی کند.
رازقی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد ما این است که کمیته ای با حضور نمایندگان سازمان بازرسی، دستگاه های اجرایی، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان اتاق بازرگانی فارس با هدف بررسی و رفع موانعی که ممکن است بر اثر اجرای قوانین قدیمی ایجاد شده باشد و یا با نظر کارشناسی می توان موانع تولید را برطرف نمود، در این اتاق تشکیل و به صورت منظم برگزار شود. 
وی ادامه داد: با وجود مشکلات عدیده دستگاهی در بخش تولید نمی توانیم تحریم ها را دور زده و تولید و صادرات را افزایش دهیم.
رازقی عنوان داشت: به منظور تسریع در رفع مشکلات بخش تولید استان، شورای حمایت از تولید استان با عضویت استاندار، رئیس دستگاه قضایی استان، رئیس مجمع نمایندگان استان و اتاق بازرگانی ایجاد شده که امیدواریم مصوبات این شورا عملیاتی باشد.
در این جلسه اعضای کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس مسایل و مشکلات خود در خصوص "بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنایع غذایی در شرایط تحریم" را با رئیس سازمان بازرسی استان مطرح کردند.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۱۵۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما