۰
plusresetminus

برگزاری 200 برنامه در سپاه عشایر استان فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۷
برگزاری 200 برنامه در سپاه عشایر استان فارس
به گزارش حافظ خبر، سرهنگ عیسی افسری  درخصوص مأموریت‌های سپاه عشایر، به‌ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت:  در هفته دفاع مقدس بالغ‌بر 200برنامه در زیرمجموعه سپاه عشایر استان برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری یادواره 2هزار شهید عشایر در 30آبان ماه سال جاری در شیراز خبر داد و گفت: برای این رویداد که در ورزشگاه شهید دستغیب برگزار می‌شود، از رئیس بنیاد شهید کشور و آیت‌الله خاتمی به‌عنوان سخنران دعوت‌شده است.
این فرمانده سپاه از رژه سپاه عشایر با لباس محلی در رژه دفاع مقدس در شیراز خبر داد. 
افسری درعین‌حال از برگزاری کنگره 10هزار شهید عشایر کشور در سال 98  در تهران نیز خبر داد و گفت: آمار شهدای عشایر کشور نشان می‌دهد که یک‌پنجم شهدای عشایر مختص استان فارس است.
فرمانده سپاه عشایر استان فارس در ادامه این نشست از خدمات سپاه عشایر گفت و بیان کرد: تأمین مسکن محرومین، رسیدگی‌های بهداشتی و درمانی اعم از خدمات ترویجی، واکسیناسیون، پیشگیری و درمان و... ازجمله این خدمات است.
وی همچنین به کنگره یادواره شهدای عشایر فارس و اعضای ستاد آن اشاره کرد و گفت: یکی از معاونان استاندار به‌عنوان رئیس ستاد یادواره  شهدای عشایر و سپاه عشایر فارس به‌عنوان دبیر فعالیت خواهند کرد که تمام دستگاه‌های خدمات رسان مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، امور عشایر، بنیاد شهید و... در این امر مشارکت دارند؛ ضمن اینکه یک کمیته مردمی در کنار آن خواهد بود.
افسری به کارهای جهادی سپاه عشایر نیز اشاره کرد و گفت: به‌اندازه هر پایگاه مقاومت یک گروه جهادی در استان فعالیت می‌کند که در عرصه‌های مختلف ورود کرده است.
این فرمانده سپاه عشایر از اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم نیز خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس 2تیم به مناطق اعزام خواهد شد ضمن اینکه در بلایای طبیعی نیز  اعزام صورت می‌گیرد.

وی در ادامه این نشست به بحث سلاح عشایر و نحوه توزیع آن نیز اشاره کرد و گفت: سپاه عشایر استان نیازسنجی سلاح عشایر را انجام می‌دهد و بین متقاضیان توزیع می‌کند.
افسری خاطرنشان کرد: نظارت دقیق ما بر توزیع سلاح موجب شده تا این کار ضابطه‌مند انجام‌شده و آمار دقیقی از وضعیت سلاح‌ها در دست باشد.
فرمانده سپاه عشایر فارس افزود: برای جابجایی جواز سلاح‌ها، شعبه‌هایی در اقلید، فیروزآباد و فسا دایر شده که کار حمل‌ونقل و انتقال سلاح را انجام می‌دهند.
وی همچنین گفت: توصیه ما به عشایر این است که به دنبال نگهداری و توزیع سلاح غیرمجاز نروند چراکه به‌هیچ‌عنوان در این خصوص مجوز نخواهیم داد.

عکس: محمدکاظم تابنده
کد مطلب : ۲۱۵۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما