۱
plusresetminus

نرخ کرایه سال 98 در شیراز چقدر شد؟

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶
یکصد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با هفت مصوبه همراه شد.
نرخ کرایه سال 98 در شیراز چقدر شد؟
به گزارش حافظ خبر، طرح جمعی از اعضای شورا مبنی بر بررسی دستورالعمل انتخاب نقطه خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام درمحدوده و حریم شهر شیراز درصحن علنی شورا تصویب شد.
با تصویب این طرح، شهرداری شیراز مکلف است در راستای هماهنگی با بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در نحوه‌ی انتخاب نقطه خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام در محدوده و حریم شهر شیراز معیارهای زیر رارعایت کنند
بنابر این دستورالعمل زمین محل خاکسپاری نباید محل منازعه یا شبهه، غصبی، وقفی، تجاره ای، امانی، مصادره ای و مشهور به بدنامی باشد.
طهارت اراضی، دارابودن وضعیت مناسب فرهنگی و اجتماعی برای کاربری با نگاه زیارتی، دسترسی مناسبو بدون محدودیت نقطه خاکسپاری به گونه‌ای که ترجیحا خارج از محدوده شهری(به لحاظ بعید بودن فاصله ) نباشد.
وجود امنیت، ارامش‌بخش بودن و قابلیت برگزاری مراسم و اقامه نماز، سلسله مراتب تشرف حضور، ترتیب، توالی و امادگی مخاطب با طهارت روحانی و جسمانی از الزامات نگاه زیارتی است و نگاه زیارتی در تعارض با نگاه نمادین، تشریفاتی، فرمایشی و در تضاد با نگاه غربی ها همچون نماد سرباز گمنام در فرامرزهاست.
توجه به استقلال مکانی و هویت مستقل نقطه خاکسپاری در وضعیت فعلی و آینده، عدم تعارض با طرح‌های هادی روستاهای پیرامونی و طرح های تفصیلی و جامع مصوب و عدم تغییر کاربری نقطه به عنوان الزامات هویت مستقل،
دارابودن حریم مناسب، مشخص و نسبتا وسیع نقطه به عنوان الزامات استقلال مکانی است.
عدم همجواری با وسایل نامانوس(مثل اسباب بازی ها) و بناهای نامناسب (مانند رستوران و کافی شاپ) از الزامات این نگاه است.
خاکسپاری در امامزاده، مصلی، مسجد، روستا، ارامستان، گلزار شهدا، میدان شهری، قدمگاه و اماکن متبرکه و محوطه سازمان‌ها در دستورکار قرار ندارد.
محدودیت دسترسی به لحاظ زمانی(قابلیت زیارت در طول شبانه‌روز) و معذوریتی برای زائران خواهر نداشته باشد.
و همچنین در شاهراه ها و مسیرهای اصلی تردد عمومی باشد اما پرتردد(از منظر شلوغی، ترافیک و سرو صدای وسیله نقلیه) نباشد.
 
** تصویب نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شیراز در سال ۹۸
لایحه شهرداری شیراز مبنی بر نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شیراز در سال ۹۸(شامل ناوگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی) درصحن علنی شورا تصویب شد 
با تصویب این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به اجرایی کردن نرخ کرایه جابجایی مسافر در ناوگان انوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در سال ۹۸به شرح پیوست شامل ۵ جدول و ۸تبصره اقدام کند.
بنابر این لایحه، نرخ کرایه نقدی ناوگان اتوبوس و مینی بوس نسبت به سال ۹۷ بدون تغییر است و نرخ کرایه در خطوط فیدر محورشمال غرب بدون احتساب ورودی محاسبه خواهد شد
همچنین به ازای هر تراکنش پرداخت کرایه(نفر سفر) مبلغ ۲۵۰ریال بابت هزینه‌های سامانه پرداخت الکترونیک، به نرخ کرایه کارتی ناوگان اتوبوس، مینی بوس و خطوط شبانه سازمان اضافه شود.
در این لایحه، نرخ تاکسی های فعال در فرودگاه، بی سیم، ترمینال، راه‌اهن و شرکتهای حمل و نقل مشمول ۲۰درصد افزایش ازساعت ۲۲:۳۰ تا ۶صبح می‌شود
و در صورت خرابی دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌ها و مینی بوس ها از مسافران کرایه‌ای دریافت نخواهد شد و سازمان بایستی این موضوع را به نخو مقتضی در داخل ناوگان اطلاع رسانی کند 
شهرداری شیراز (سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر) نیز مکلف است در سال ۹۸ اقدامات لازم را برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی های شهر شیراز انجام دهد
همچنین شهرداری شیراز مکلف است لایحه‌ی نرخ کرایه جابجایی مسافر در سال ۹۹ را تا پایان اردیبهشت سال۹۹و نرخ کرایه خطوط تاکسی مبدا-مقصدی را درلایحه جداگانه‌ای به شورا ارائه کند.

** اصلاح تفاهم‌نامه شهرداری شیراز و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا
در یکصد و سومین جلسه علنی شورا گزارش موسسه حسابرسی کارای پارس مبنی بر عملکرد حسابرسی شهرداری در سال ۹۴ بررسی و با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همراه شد. 
در این جلسه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷شهرداری شیراز نیز تصویب شد.
همچنین با موافقت اعضای شورای اسلامی، مصوبه شورا مبنی بر نحوه تامین منابع مالی در تفاهم‌نامه فی مابین شهرداری شیراز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اصلاح و مقرر شد منابع مالی اجرای پروژه در قرارداد از طریق واگذاری زمین یا تهاتر با عوارض ساختمانی و تغییر کاربری، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مجاورخطوط قطار شهری موضوع مصوبه شورا همچنین از محل منابع داخلی، منابع عمومی دولت، اوراق مشارکت و سایر منابع پیش‌بینی‌شده تأمین اعتبار شود.
همچنین «ابراهیم صبوری»، دکتر«قاسم مقیمی» و «نواب قائدی» به عنوان اعضای شورا برای شرکت در کمیته سفرهای خارجی اعزام ماموران و هیات‌های شهرداری شیراز به خارج از کشور به مدت یکسال انتخاب شدند.
انتخاب دکتر کرامت‌اله اکبری، دکتر فرشاد خون‌جوش و دکتر ابوالقاسم ابراهیمی نیز به عنوان اعضای هیات امنای مرکز پژوهش‌های شورا از دیگر مصوبات صحن علنی بود.
کد مطلب : ۲۱۵۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما