۰
plusresetminus

اخراج؛ راه مواجه با مدیر اخاذ

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷
مدیر مدرسه شهدای احمدآباد ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز به دلیل دریافت وجه اجباری هنگام ثبت‌نام اخراج شد.
اخراج؛ راه مواجه با مدیر اخاذ
به گزارش حافظ خبر، پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی درباره دریافت وجه اجباری در هنگام ثبت نام در مدرسه شهدای احمدآباد ناحیه یک شیراز، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز، مدیر این مدرسه را برکنار کرد.
شهباز گودرزی عنوان کرد: پس از انتشار این کلیپ بلافاصله کارشناسان واحد بازرسی این ناحیه از مدرسه بازدید کردند و تخلف مدیر مدرسه محرز شد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز گفت: با توجه به اینکه در مورد عدم دریافت وجه اجباری در هنگام ثبت نام دانش آموزان بارها تذکرات لازم داده شده بود، پس از شنیدن صحبت های مدیر این آموزشگاه تصمیم بر این شد که فرد دیگری جایگزین این مدیر شود.

پیش از این مدیرکل آموزش و پرورش فارس درخصوص ممنوعیت دریافت وجه ثبت‌نام به مدارس اخطار داده بود.
علی‌عسکر نجفی طی نشستی خبری در خرداد ماه گفت: دریافت وجه از والدین حین ثبت‌نام ممنوع و تنها مدارس شاهد، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان طبق قانون می‌توانند وجه دریافت کنند که البته برخی مردم خود داوطلبانه مبالغی نقدی برای کمک به مدارس دولتی پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر مدیر مدرسه‌ای خارج از چارچوب‌های وضع شده به اجبار و با مکانیزم‌های غیرمتعارف مردم را وادار به پرداخت وجه کنند، در صورت حصول گزارش بلافاصله با وی برخورد خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در این رابطه هیچگونه مماشاتی با مدیر متخلف مدارس نخواهیم داشت، گفت: اگر تخلفی گزارش شود، بازرس اعزام می‌شود و در صورت تایید تخلف، واکنش لازم انجام خواهد شد و حتی تا عزل مدیر پیش خواهیم رفت.
نجفی ادامه داد: گرفتن پول نقدی از سوی مدیران مدارس خلاف است و در صورت گزارش، برخورد جدی خواهد شد دادن شماره حساب مدرسه تنها بابت پول بیمه و کتاب درسی قانونی است نه وجه دیگری.
مدیرکل آموزش و پرورش همچنین از شهروندان خواست تا در صورت بروز هر گونه تخلفی از سوی مدیران مدارس در زمان ثبت‌نام دانش آموزان به شماره تماس‌های ۳۲۳۵۹۶۱۳ و ۳۲۳۵۵۶۰۹ اطلاع دهند و یا به سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات مراجعه کنند.
ایرنا
کد مطلب : ۲۱۵۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما