۰
plusresetminus

مدعی سفر زیارتی ارزان در شیراز، کلاهبردار از آب درآمد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰
فردی که در شیراز نسبت به ثبت‌نام افراد برای سفر زیارتی ارزان با کمک خیرین اقدام کرده بود، کلاهبردار از آب درآمد.
مدعی سفر زیارتی ارزان در شیراز، کلاهبردار از آب درآمد
به گزارش حافظ خبر، این فرد به شهروندان گفته بود: برای سفر زیارتی به مشهد مقدس تنها ۷۰ هزار تومان نیاز است و مابقی هزینه‌ها را فرد نیک‌اندیشی تامین کرده است. 
محل گردهم‌آمدن افراد برای اعزام به این سفر در خیابان بنی‌هاشمی شیراز اعلام شده بود اما خلف وعده این فرد سبب شد حدود ۳۰۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان در این محل حضور یابند و با تماس با پلیس، رسیدگی به شکایت خود را خواستار شوند.

 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: این فرد که از شهروندان کلاهبرداری کرده است،‌فاقد هرگونه مجوز بوده و به صورت  غیرمجاز فعالیت می‌کرده است.
موید محسن‌نژاد اظهار داشت: چگونه ممکن است مردم برای سفر زیارتی مشهد مقدس برای هر نفر مبلغ ۷۰ هزار تومان پرداخت کنند در صورتی که تنها قیمت بلیط یک طرفه اتوبوس از شیراز به مشهد بیش از این رقم هزینه در پی دارد و لازم است که مردم و شهروندان تا این حد آگاهی داشته و دقت کنند که پرداخت این مبلغ برای سفر زیارتی شک برانگیز بوده و احتمالا کلاهبرداری است.
وی تصریح کرد: این مکان هیچگونه مجوزی نداشته و زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس نیست و مردم باید بیشتر نسبت به استفاده از خدمات سفر آگاهی داشته باشند تا شاهد اینگونه رخدادهایی نباشیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه فعالیت این فرد غیرمجاز بوده است، اعلام کرد که دستگاه قضا و نیروی انتظامی باید برای برگرداندن حقوق مردم اقدام کنند.
محسن‌نژاد افزود: کلیه واحدهایی که اقدام به راه اندازی خدمات سفر با انگیزه های مختلف سیاحتی،تفریحی و زیارتی می کنند در قالب مجوز بند ب باید تعیین تکلیف شوند که پروانه فعالیت آن را اداره کل میراث فرهنگی هر استان صادر می کند.
وی ادامه داد: واحدهای دیگری نیز در قالب بند پ برای سفرهای زیارتی خارج از کشور از جمله عتبات عالیات،حج عمره،حج تمتع و سوریه اقدام می کنند که مجوز این واحدها را سازمان حج و زیارت صادر می کند و همچنین مجوز فروش بلیط توسط آژانسهای هواپیمایی را نیز سازمان هواپیمایی کشوری صادر می کند.

توصیه مقام میراث فرهنگی: مردم از قانونی بودن فعالیت آژانس‌ها مطمئن شوند
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنان خود به بروز برخی تخلفات در این خصوص اشاره کرد و گفت: بارها در این زمینه آگاهی سازی انجام شده که مردم باید برای اطمینان از فعالیت آژانس های مسافرتی،قبل از انجام هر کاری از قانونی بودن فعالیت آن واحد در سایت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس اطمینان حاصل کنند.
وی اضافه کرد: نام،آدرس و مشخصات کلیه آژانس‌های مسافرتی و تاسیسات و موسسات گردشگری در سایت رسمی این اداره کل درج شده است.

قرارداد ببندید تا بتوانید پیگیری کنید
محسن‌نژاد خاطرنشان کرد: بعد از اطمینان از قانونی بودن فعالیت یک آژانس و موسسه گردشگری مردم باید برای هر خدمتی قرارداد حضوری با آن شرکت منعقد کنند که شرح و نحوه خدمات نیز در آن ذکر شده باشد تا اگر مردم از ارایه خدماتی هم ناراضی بودند امکان پیگیری آن وجود داشته باشد.
او تاکید کرد: شهروندانی که قصد سفر داخلی و خارجی دارند حتما لیست آژانس‌های مسافرتی بند ب که از وزارت میراث فرهنگی مجوز دارند را در سایت اداره کل میراث استان فارس مشاهده تا نسبت به مجوز دار بودن آن واحد اطمینان کسب کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس عنوان کرد: شهروندان همچنین می توانند با شماره تلفن های ۳۲۹۲۸ و ۳۲۲۴۴۰۶۷  تماس حاصل و از فعالیت آژانس ها و تاسیسات گردشگری مدنظر خود در استان فارس اطمینان حاصل کنند.

منبع: ایرنا
کد مطلب : ۲۱۵۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما