۰
plusresetminus

به ادارات کل استاندارد در استان ها تفیض اختیار شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۷
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: انتظار ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی در استان فارس از سازمان ملی استاندارد این است که تفیض اختیارهایی به ادارات کل در استان ها داده شود تا استان ها بتوانند در مواردی تصمیم گیری کند و در روند کارها تسریع شود.
به ادارات کل استاندارد در استان ها تفیض اختیار شود
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار پنجشنبه در جلسه نشست با فعالان در آزمایشگاه های همکار استاندارد استان فارس در اتاق بازرگانی استان که با حضور رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و فعالان بخش خصوصی استان در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: امروز یکی از مهمترین موانع ما در استان فارس؛ کارهای ارجاع شده به سازمان ملی استاندارد است که فرآیند فعالیتها و تصمیم گیری در خصوص مسایل بسیار وقت گیر، طولانی و کند است.
وی با بیان اینکه بخش صنعت و تولید با اداره کل استاندارد ارتباط مستقیمی دارد افزود: عدم چابک بودن و انعطاف پذیری نظام استاندارد کشور توانسته به اندازه تحریم ها برای بخش تولید ما مانع ایجاد کند و مانع عقب ماندن تولیدکنندگان ما از بازار و رقابت شدند.
راهدار اظهارداشت: در سالی که همه بخش ها برای رونق و حمایت از تولید باید تلاش مضاعف داشته باشند انتظار است سازمان ملی استاندارد نیز انعطاف پذیری داشته و شعار رونق تولید را تحقق بخشد.
وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی فارس از حدود پنج سال پیش با توجه به نیازسنجی انجام شده از واحدهای تولیدی استان و به صورت داوطلبانه تفاهم نامه ای را با اداره کل استاندارد استان منعقد کرد که عمده هدف این تفاهم نامه تسهیل در رفع مشکلات و نیازهای واحدهای تولیدی استان است.
راهدار ادامه داد: این تفاهم نامه دستاورد و پیامدهای مثبتی برای بخش اقتصاد و تولید استان داشت به طوری که به واسطه همکاری های دو طرف پیچ و خم اداری بسیار کوتاه و بسیاری از موانع بر سر راه واحدهای تولیدی استان مرتفع شد.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران نیز گفت: در حال حاضر سامانه دریافت مجوز برای  آزمایشگاه های همکار استاندارد مشکلات متعددی دارد و ما از آنها مطلع هستیم و در این زمینه به زودی سامانه جدیدی به عنوان جایگزین در این زمینه راه اندازی می شود که تلاش کردیم مشکلات در آن سامانه به حداقل برسد.
علیرضا خاکی فیروز افزود: سامانه جدید تا دو ماه آینده راه اندازی و فعال می شود که امیداوریم کند بودن فرآیند ها در سامانه فعلی برطرف شود.
وی اظهارداشت: همچنین در بخش واگذاری فرآیندهای مرکز ملی تایید صلاحیت محدودیت هایی وجود دارد به طوری که واگذاری بعضی از صلاحیت ها حتما باید به صورت بخشی باشد و به اندازه اداره کل استاندارد نمی توانیم واگذاری هایی را انجام دهیم.
خاکی فیروز اضافه کرد: این درحالی است که در خصوص واگذاری فرآیندهای مرکز ملی تایید صلاحیت نیز برنامه ریزی و تصمیم گیری هایی انجام شده که در آینده نزدیک بخش های قابل واگذاری را اعلام می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار استاندار بازوهای اجرایی مرکز ملی تایید صلاحیت هستند و انتظار است با افراد خاصی در این بخش که جعل و یا تخلف در مدارک می کنند اطلاع رسانی کنند تا دست متخلفان کوتاه شود.
خاکی فیروز با بیان اینکه مرکز ملی تایید صلاحیت بر جریان کار آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی نظارت دارد عنوان داشت: فارس یکی از استان های کم حاشیه در تنش های استاندارد است که این نشان دهنده صداقت در عملکرد و نتایج بازرسی و آزمون آزمایشگاه ها ی همکار استاندارد استان است.
وی تصریح کرد: ما نیز به این باور رسیده ایم که در برخی از استانداردهای باید تجدیدنظر هایی انجام شود تا ما بازارهای صادراتی مان را از دست ندهیم.
مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد استان فارس هم در این جلسه گفت: حدود 109 آزمایشگاه همکار در استان فعال است که از این تعداد 43 آزمایشگاه مستقل و مابقی جز واحدهای تولیدی می باشد.
وی افزود: همچنین در استان فارس هفت شرکت بازرسی وجود دارد که 3 شرکت استانی و مابقی شعب در استان هستند. 
جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات آزمایشگاه های همکار استان فارس نمایندگان آزمایشگاهای همکار استان فارس به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۱۵۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما