۰
plusresetminus

تدوین دورشته مهارتی دانشگاهی جدید در فارس/ کارخانه نوآوری در فارس راه‌اندازی می شود

تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۴
کارخانه نوآوری با هدف ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزای به صاحبان ایده در راستای رشد و تبدیل ایده ها به ثروت در فارس راه اندازی می شود.
تدوین دورشته مهارتی دانشگاهی جدید در فارس/ کارخانه نوآوری در فارس راه‌اندازی می شود
به گزارش حافظ خبر، محمدرضا افراسیابی، مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر استان فارس با بیان اینکه در آموزش عالی کشور دو دانشگاه مهارتی علمی کاربردی و فنی و حرفه ای فعالیت می کنند، گفت: تفاوت آموزش علمی کاربردی با دیکر مراکز مهارتی داشتن محیط کار واقعی است که دانشجو را آماده بازار کار می کند.
 
وی افزود: مراکز آموزش علمی کاربردی موظف به شناسایی مشاغل موردنیاز کار و تدوین رشته های مرتبط به آن در مقاطع مختلف کنند.
 
افراسیابی عنوان کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر استان فارس در دو رشته کاردانی حرفه ای تکنیک خای فروش و کارشناسی حرفه ای طراحی و استقرار محیط های کسب و کار اقدام به طراحی رشته های دانشگاهی کرده است که در سال 97 به تصویب دانشگاه علمی کاربری رسید و از سال 99 در این رشته ها شاهد پذیرش دانشجو باشیم.
 
وی با بیان اینکه این رشته ها به بررسی فروش و محیط کسب و کار در سطح مجازی و واقعی می پردازد، اظهار کرد: با این رشته ها می توانیم خلاء شرکت های تولیدی و فروش در حوزه فروشنده های حرفه ای برطرف کنیم همچنین به آسیب شناسی کسب و کارهای نوین پرداخت و درصدد رفع آنها برآییم و به پایدارسازی کسب و کارها کمک کنیم.
 
در ادامه؛ مختار جلالی، معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه هدف اصلی این دانشگاه مهارت افزایی و تربیت دانشجوی مهارتی است، گفت: دانشگاه در راستای اساس‌نامه و طبق نیاز جامعه به اشتغال، رشته‌ها را طراحی و مصوب می‌کند و دانشجویان مراکر علمی کاربردی باید حتما بتوانند مهارتی برای ایجاد اشتغال کسب کنند.
 
وی افزود: دانشگاه برنامه های ویژه در مهارت افزایی دارند، نیازسنجی رشته ها در مراکز استان ها انجام شده و به مصوب می رسد، همچنین در حوزه اساتید مهارت اولویت داشته چرا که اثر مستقیمی بر کیفیت آموزش دارد، بنابراین سعی شده به جای مدرک تحصیلی به مهارت و خبره بودن اساتید توجه شود و در مورد رشته ها مراکز هر استان برحسب نیاز متفاوت است.
 
همچنین عباسی مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی کارخانجات مخابرات با اشاره به فعالیت یک مرکز رشد در این مرکز گفت: هشت شرکت در این مرکز رشد درحال فعالیت هستند و تعدادی نیاز متقاضی هستند، همچنین در حال راه‌اندازی کارخانه نوآوری هستیم که با اتمام کار می توانیم شرکت های متقاضی مراکز رشد را پذیرا باشیم.
 
وی با تاکید براینکه راه اندازی این کارخانه نوآوری برای استان فارس اتفاق مهمی است، اعلام کرد: با راه‌اندازی این کارخانه افراد دارای ایده می‌توانند مستقر شده و ایده خود را تبدیل به ثروت کنند.
 
عباسی با بیان اینکه سطح بندی مراکز در دوسال گذشته انجام شده، افزود: این ارزیابی همه جانبه بوده که بعد از بررسی مرکز آموزش علمی کاربردی کارخانجات مخابرات جزو مرکز برتر استان فارس انتخاب شد که این نتیجه فعالیت پژوهشی، ارتقای کیفیت آموزشی، فرهنگی، مرکز رشد و غیره بوده است.
 
وی تأکید کرد: کارخانه نوآوری یک مرکز حمایت چه از لحاظ سخت‌افزایی و چه نرم‌افزاری می تواند به صاحبان ایده خدمات ارائه دهد تا بتوانند ایده خود را رشد دهند.
منبع: علم و فناوری
کد مطلب : ۲۱۵۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما