۰
plusresetminus
استاندار فارس در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز مسائل اجتماعی؛

یافته‌های علمی دانشگاه‌ها باید در رفع معضلات اجتماعی اثر گذار باشد / اساتید و دانشمندان ، نیازهای پویای جامعه را برای تصمیم گیرندگان تبیین کنند

تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۶
رحیمی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه های مختلف اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: دانشگاه باید سیستمی عملیاتی طراحی کند تا تحقیقات و مطالعات علمی تنها منحصر به کتابخانه ها نشود.
یافته‌های علمی دانشگاه‌ها باید در رفع معضلات اجتماعی اثر گذار باشد / اساتید و دانشمندان ، نیازهای پویای جامعه را برای تصمیم گیرندگان تبیین کنند
به گزارش حافظ خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز مسائل اجتماعی با تاکید بر اینکه نظریه پردازی و  در حیطه وظایف و توانمندی های دانشگاه و حوزه است  افزود: بی تردید نمی‌توان انتظار داشت دستگاه های اجرایی این وظیفه را انجام دهند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه های مختلف اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: دانشگاه باید سیستمی عملیاتی طراحی کند تا تحقیقات و مطالعات علمی تنها منحصر به کتابخانه ها نشود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه تلاش های علمی باید در راستای ایجاد آرامش و رفاه مردم و رفع مشکلات جامعه به کار گرفته شود؛ خاطرنشان کرد: امروز اساتید و اندیشمندان برجسته ای در کشور حضور دارند و دانشگاه ها رتبه های علمی در خوری کسب می کنند اما این مراتب بالای علمی باید با کاهش آسیب های اجتماعی همراه باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اثر گذاری فعالیت هیئت اندیشه ورز مسائل اجتماعی ، یادآور شد: موضوعاتی که در این هیئت مورد توجه قرار می گیرد باید به صورت محدود انتخاب شود و یا در صورت گستردگی مباحث، هر یک از افراد مسئولیت جدی یک موضوع خاص را برعهده گرفته تا رسیدن به نتایج مطلوب پیگیری کند.
وی ادامه داد: طی روند تدوین طرح پژوهشی ، تامین اعتبار ، نوشتن پروپوزال ، شرح خدمات ، انجام مطالعات به دست آوردن شناخت عمیق و در نهایت دستیابی به برنامه ای که باید ابتدا به صورت آزمایشی و سپس فراگیر اجرایی شود و منجر به نتیجه مطلوب و عملیاتی خواهد شد.

دکتر رحیمی عنوان کرد: استانداری به عنوان دستگاه فرابخشی و همه جانبه نگر فعالیت دستگاه ها را هماهنگ و  ایده های عملیاتی و برنامه محور را به سمت اجرایی شدن هدایت و حمایت می کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به مباحث مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زمان تشکیل سازمان اجتماعی ، توجه به این بیانات و واگذاری امور به تیم‌ها و افراد متخصص و علاقه‌مند را لازمه اثر بخشی فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز دانست.
وی با بیان اینکه  بعضی موضوعات در حوزه اجتماعی  نیازمند توجه ویژه  تصمیم گیرندگان کلان کشور است، تصریح کرد: اندیشمندان باید موضوعاتی همچون تفاوت بین نسل‌ها و پویایی نیازهای جامعه به ویژه با گذر زمان را برای متفکری که در حوزه تصمیم‌گیری کشور اثر گذار هستند تبیین کنند.

استاندار فارس ادامه داد: تغییراتی که در اثر نیازهای پویای انسان در جامعه پدید می آید نباید با حذف و مقابله رو به رو شده یا نادیده گرفته شود؛ بلکه باید به سمت رفع نواقص و هدایت این تغییرات در مسیر صحیح هدایت گردد.
کد مطلب : ۲۱۵۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما