۰
plusresetminus

ديدار رئیس کل دادگستری استان فارس از واحد هاي صنعتي مستقر در شهر زرقان

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۰
رئیس کل دادگستری استان و معاونين قضايي دادگستري فارس از چهار واحد توليدي و صنعتي مستقر در شهر زرقان بازدید و در جلسه ستاد پيگيري اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي كه با حضور توليدكنندگان برگزار شد مشکلات این واحدها بررسی گرديد.  
ديدار رئیس کل دادگستری استان فارس از واحد هاي صنعتي مستقر در شهر زرقان
به گزارش حافظ خبر دادگستري استان فارس در این بازديد كه با هدف حمايت قضايي و حقوقي از واحدهاي صنعتي در راستاي تحقق رونق توليد و با حضور رئيس كل دادگستري ، مسئولان قضايي و اجراي محلي  برگزار شد، مسئولين از ٤ واحدي توليدي فعال و غير فعال شهرك صنعتي آب باريك زرقان ديدن كردند.
 
در اين ديدار نماينده عالي قوه قضاييه در استان فارس در جلسه مشترك با صنعتگران ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي ٨ سال دفاع مقدس به موضوعات مختلفي از جمله مطالبات كارگري،بدهي‌هاي مالي و معوقات بانكي، كمبود سرمايه در گردش، مسائل حقوقي و قضايي با بانك‌ها و مسائل مالياتي پرداختند و مهمترين مشكلات مطرح شده توسط صاحبان واحدهاي صنعتي را بررسي كردند.
 
حجت الاسلام و المسلمين سيد كاظم موسوي در نشست با فعالان صنعتي اين منطقه با اشاره به اينكه برخي واحدهاي صنعتي اين منطقه با اندك بهانه اي غير فعال مي باشند تأكيد كرد: در دوراني كه در جنگ اقتصادي تمام عياري به سر مي بريم بايد تلاش كنيم با نهايت همكاري و تعامل موانع بخش توليد را از سر راه برداريم .
وي با اشاره به اهتمام دستگاه قضايي براي تحقق رونق توليد، از بررسي مسائل و مشكلات مربوط به واحدهاي صنعتي در ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دادگستری خبر داد و گفت: در این ستاد به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی به‌صورت دقیق و کارشناسی شده و در چارچوب مقررات و حدود قانون رسیدگی و راهکارهایي برای رفع مشکلات و موانع توليد ارائه مي‌شود.
 
 رئيس شوراي قضايي فارس در جمع توليدكنندگان منطقه صنعتي زرقان افزود: ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس كه با  حضور مسئولان عالی قضایی و دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه و همچنين برخي سازمان ها و نهاد هاي اجرايي مرتبط با حوزه توليد و صنعت  استان تشکیل مي شود، دارای ظرفیت مناسبی است تا علاوه بر رصد و پایش وضعیت واحدهای صنعتی، گام‌های مؤثری در زمینه حمايت از  رونق تولید و رفع مشکلات بردارد.

رئيس كل دادگستري فارس با اشاره به این‌که تعطیلی هر واحد صنعتی و تولیدی زيان جبران ناپذيري را به لحاظ اقتصادي و اجتماعي در پي دارد گفت : دستگاه قضایی تمامي تلاش خود را انجام خواهد داد تا در راستای تحقق شعار سال و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و سياست هاي ابلاغي رياست قوه قضاييه با درنظر گرفتن ساز و کارهای قانونی، مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی را برطرف نماید.
وي در پايان از توليدگنندگان خواست ضمن رعايت حقوق كارگران و پرداخت به موقع مطالبات آنان  با رعايت استاندارد هاي زيست محيطي، رعايت بهداشت و ايمني كار و همچنين استاندارد هاي توليد تعامل سازنده و دوسويه را ايجاد نمايند.
زرقان يكي از شهرهاي صنعتي استان فارس  در ٣٠ كيلومتري شمال شيراز واقع شده كه ٢٥ درصد شامل ٤٠٠  واحد صنعتي استان فارس در اين شهر استقرار دارد .



تنظیم خبر : حسن اثماریان
کد مطلب : ۲۱۵۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما