۰
plusresetminus

کاشت گیاه دارویی فیسالیس در پاسارگاد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد از کشت گیاه دارویی فیسالیس برای اولین بار در فضای گلخانه در این شهرستان خبرداد.
کاشت گیاه دارویی فیسالیس در پاسارگاد
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد، بهزاد هوشیار با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی در مصرف بهینه آب اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و همچنین سیاست توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان، میزان 3000 متر مربع گلخانه واقع در علی آباد کمین از بخش مرکزی به زیر کشت فیسالیس رفت.
وی افزود: در سال گذشته میزان یک هکتار از اراضی مرکز آموزش علی آباد کمین شهرستان پاسارگاد تحت کشت گیاه فیسالیس قرار گرفت که با توجه به پیگیری های صورت گرفته و برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در سال جاری و به منظور بهره وری مطلوب تر ، این کشت در فضای گلخانه‌ای انجام شد.
نیلوفر اسکندری کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی نیز در خصوص نحوه کاشت و داشت و برداشت این محصول گفت: میوه فیسالیس مانند پرتقال، رنگ زرد متمایل به نارنجی و طعمی ترکیبی از میوه‌های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس دارد.
اسکندری خاطر نشان کرد: فیسالیس منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان‌ها بوده و ویتامین‌های A، Eو C را در خود دارد که علاوه بر خواص دارویی فراوان این میوه، از برگ و ساقه‌های آن نیز به صورت دم نوش استفاده می‌کنند.
کد مطلب : ۲۱۵۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما