۱
plusresetminus
اختصاصی| در دیدار نمایندگان احزاب اصولگرا با استاندار فارس مطرح شد(1)؛

آموزش و پرورش فارس سیاست زده شده/ رابطه استاندار با پدرخوانده‌ها و مادرخوانده‌ها چیست؟/ در انتخابات شبهه مهندسی خواهد بود/ شورای شهر کنونی شیراز در طراز شهری محروم نیز نیست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۱
نمایندگان احزاب اصولگرا در دیدار با استاندار فارس به بیان دیدگاه و انتقادات خود پرداختند.
آموزش و پرورش فارس سیاست زده شده/ رابطه استاندار با پدرخوانده‌ها و مادرخوانده‌ها چیست؟/ در انتخابات شبهه مهندسی خواهد بود/ شورای شهر کنونی شیراز در طراز شهری محروم نیز نیست
به گزارش حافظ خبر، به دعوت استانداری فارس نماینده های تعدادی از تشکل های اصولگرا در جلسه ای در دفتر استاندار فارس با عنایت اله رحیمی دیدگاه های خود را در مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیان نمودند.
 
سخنران افراطی چپی و راستی در استان نخواهیم داشت
در ابتدای این دیدار سید احمد احمدی زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس به صحبت پرداخت و در خصوص شرایط فعلی کشور گفت: شرایط فعلی کشور با توجه به انتخابات پیش رو سیاسی می باشد و ما نیز در ادامه این جلسه، جلساتی مجدد تا انتخابات خواهیم داشت.
وی از تشکیل به موقع ستاد انتخابات در استان خبر داد و بیان داشت: حدود 300 نفر را برای انتخابات آموزش دادیم و کمیته های ستاد انتخابات نیز تاکنون 5 جلسه برگزار کرده اند و برای اسفندماه آماده هستیم.
احمدی زاده متذکر شد: در نظرسنجی هایی که صورت گرفته، در شهرهای بزرگ وضعیت مشارکت مردم بسیار نامطلوب تلقی شده و در شهرهای کوچک و روستاها نیز به دلیل مباحث قومی قبیله ای مشارکت بالا برآورد شده است.
این مقام مسئول در ادامه به بحث اهمیت مشارکت مردم در انتخابات پرداخت و عنوان کرد: در خصوص حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات از تمام احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در استان فارس درخواست همکاری داریم زیرا که مشروعیت نظام ما در گرو این مهم می باشد و تمامی دشمنان ما برای تضعیف کشور متمرکز شده اند.
وی با بیان اینکه در استان آرامش خوبی حکم فرما شده که می خواهیم این فضا را تقویت کنیم، اظهار داشت: با گشایش دانشگاه ها شاهد حضور سخنرانانی خواهیم بود که تاکید کرده ایم سخنران افراطی نه چپی و نه راستی مورد قبول نخواهد بود و بیشتر برمناظره تاکید داریم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر قانون و نهادینه کردن آن در جامعه درمورد بحث مجوزهای سخنرانی و مناظرات در استان فارس گفت: اگر برنامه در فضای مسقف باشد دیگری نیازی به گرفتن مجوز از فرمانداری و استانداری نمی باشد اما برای برنامه هایی که در فضای باز می باشد می بایست حداقل 72 ساعت قبل از استانداری و فرمانداری مجوز مربوطه را اخذ نمایند.
 
 
در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان و دبیران احزاب اصولگرای حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند:::
 
آموزش و پرورش فارس سیاست زده شده است
مهدی علیپور، دبیر جمعیت اسلامی فرهنگیان استان فارس اولین فردی بود که به بیان دیدگاه های خود پرداخت. وی با اشاره به موضوع اصلی جلسه که انتخابات بوده است، تصریح کرد: بیش از 70 درصد عوامل انتخابات از آموزش و پرورش می باشند که مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان باعث تردید در مشارکت در انتخابات شده است.
وی با بیان اینکه قشر فرهنگی تاثیرگذارترین قشر در انتخابات می باشد، گفت: انتظار داریم که با توجه به این مسئله، وضعیت فرهنگیان بهبود یافته و بیشتر به آن ها توجه شود.
دبیر جمعیت اسلامی فرهنگیان استان فارس با بیان اینکه 6 تشکل فعال فرهنگی در سطح استان وجود دارد که سه به سه میان اصولگرایان و اصلاح طلبان تقسیم شده، ابراز داشت: سیاست زدگی در آموزش و پرورش باعث لطمه زدن به این نهاد مهم شده و برای درک بهتر می توان موضوع سیاست زدگی می توان به انتصابات در این مجموعه دقت کرد.
علیپور با اشاره به این موضوع که افرادی بعنوان کارشناس و سیاست گذار در آموزش و پرورش فارس گماشته شده اند که هیچ تخصصی نداشته و هیچ بلد نیستند، اذعان داشت: نیروهایی روی کارآمده اند که توان و تخصص کار در این حوزه را ندارند و نیروهای ارزشی که توانمند و کاربلد بودند را به حاشیه رانده و هیچ استفاده از آن ها نمی شود.
 
رابطه استاندار با پدرخوانده‌ها و مادرخوانده‌ها چیست؟
فاطمه خسروپور در این نشست به حاشیه رفتن ظرفیت های انقلابی در دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: در طی این چند سال از دولت اعتدال شاهد هستیم که ظرفیت تشکل های انقلابی و ارزشی به حاشیه رفته و تنها به جلساتی هرچند مدت یکبار بسنده شده است و هیچ یک از افراد انقلابی و ارزشی جایگاهی در انتصابات درون استانی نداشته اند.
وی در ادامه مطرح کرد: آیا نماینده عالی دولت در استان فارس همانند برخی دیگر در استان دنباله رو پدرخوانده ها و مادرخوانده هاست و یا اینکه افراد انقلابی و ارزشی توان و کارآیی لازم را نداشته اند؟!
دبیر جمعیت پیروان حضرت زینب در استان فارس با اشاره به حاشیه سازی های صورت گرفته هرچند مدت یکبار اظهار داشت: بجای پرداختن به مشائل اصلی حوزه زنان که زن رکن اصلی خانواده می باشد، این موضوع را با مواردی همچون دخترآبی و موتور سواری بانوان به حاشیه می برند و خواسه بانوان را به این موارد تقلیل می دهند که در ادامه سوال پیش می آید که اقدام مدیرکل بانوان استانداری برای زن، خانواده و سبک زندگی چه کرده و چه واکنش هایی در برابر این حاشیه سازی ها داشته اند؟!
وی سپس به نام گذاری شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی پرداخت و تصریح کرد: 11 سال از نام گذاری شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت در ایران می گذرد اما به واقع و در عمل چنین چیزی را نمی توان دید و حتی شهر در مناسبت های دینی نیز رنگ و بوی مذهبی ندارد.
این فعال سیاسی ادامه داد: چرا شاهچراغ در یک بن بست قرارگرفته و گسترش آن به مشکل خورده؟ چرا کسی جلوی شهرداری که نام شهدا را از معابر سومین حرم اهل بیت حذف می کند، نمی ایستد؟!
خسروپور از سناریویی برای تقابل با سومین حرم اهل بیت بودن شیراز گفت و اضافه کرد: بنظر می رسد برای تقابل با سومین حرم اهل بیت و نهادینه شدن این عنوان در شیراز سناریویی شکل گرفته تا شیراز به طراز انقلابی و اسلامی نرسد.
وی با اشاره به اینکه احزاب کشور از جمله اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال بازوان انقلاب اسلامی هستند که باید برای اعتلای کشور تلاش کنند، بیان کرد: باید با همدلی و بازی نکردن در زمین دشمنان نظام، باعث حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات باشیم.
 
 
شبهه مهندسی در انتخابات را کاهش دهید
در ادامه دبیر حزب حامیان انقلاب اسلامی در استان فارس به موضوع تخلفات صورت گرفته در انتخابات شورای شهر شیراز پرداخت و گفت: در انتخابات شورای شهر شیراز هر چه از تخلفات و مشکلات فریاد زدیم، تنها نتیجه آن شکایت و رفتن به دادگاه بود که این اتفاق برای کسانی که شناسنامه این شهر هستند و هرکدام از خانواده رزمندگان و شهدا می باشند، مناسب نبود.
وی ادامه داد: به منظور اینکه شبهه مهندسی در انتخابات به وجود نیاید، ترکیب شورای اجرایی انتخابات را متشکل از اصلاح طلبان و اصولگرایان انتخاب کنید.
رهایی با اشاره به اثرگذاری های پدرخوانده ها و مادرخوانده ها در شیراز و فارس عنوان کرد: ممکن است که استاندار در مواردی به نظر ما نزدیک باشد اما پدرخوانده ها و مادرخوانده ها مانع این اتفاق می شوند و باید هرچه زودتر پدرخوانده ها و مادرخوانده ها در شیراز و استان تمام شوند.
 
 
شورای شهر کنونی شیراز در طراز شهری محروم نیز نیست/ معیار انتخاب مدیران برتر استان سیاسی نیست؟
نماینده تشکیلات جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در فارس به شورای شهر و حاشیه های آن اشاره کرد و گفت: با وجودی که دو سال از انتخابات شورا می گذرد اما هفته ای نیست که در شورای شهر شیراز حاشیه ای نداشته باشیم.
وی ادامه داد: در انتخابات شورای شهر شیراز و در بحث تایید صلاحیت ها آقایان استاندار و فرماندار وقت امانتداری نکردند و حتی این اتفاق در تاریخ ایران بی سابقه بوده و در عصر مشروطه نیز چنین چیزی رقم نخورده و اکنون از شما انتظار می رود کسی که محکوم امنیتی است و برخلاف مصالح کشور عمل کرده را از شورا عزل کنید.
دکتر جعفر طاهری در خصوص شورای شهر شیراز همچنین اظهار داشت: شورای شهر شیراز در طراز یکی از شهرستان های محروم استان فارس هم نیست چه برسد به شورای شهر سومین حرم اهل بیت(ع).
وی سپس به استانداری فارس اشاره کرد و عنوان داشت: انتظار می رود که استانداری فارس با توجه به اینکه نماینده دولت اعتدال در استان است، متعلق به یک طیف خاص نباشد و این لفظ اعتدال در رفتار و کارهای استانداری فارس تاکنون دیده نشده است.

این فعال سیاسی در گلایه از مسئولان استانی و شهری اذعان داشت: مسئولان باید در مقام پاسخگویی باشند و نه اینکه آن ها نیز بیان مشکلات کنند که مردم این سخنان را دیگر نمی پذیرند.
وی با تاکید بر رعایت مر قانون بیان کرد: برخورد با خاطیان نباید سیاسی باشد و مثلا فلان نفر که صلاحیتش تایید نشده را در سمتی مدیریتی قرار داد.
نماینده تشکیلات جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در فارس همچنین ابراز کرد: کابینه مدیران استان فارس پیر بوده و برخی از آن ها نیز سن بازنشستگی می باشند که باید برای پویایی و خرکت روبه جلوی استان از نیروهای جوان و تازه نفس استفاده کرد.
وی در انتقادی نسبت به استانداری فارس در خصوص برگزاری جشنواره شهید رجایی مطرح کرد: در این جشنواره شما از کسانی بعنوان مدیران نمونه تقدیر کردید که بسیار جای سوال داشت که برای مثال آقای رحیم آزادی چگونه بعنوان مدیر برتر استان انتخابات شد در حالیکه مسئول مرگ 22 نفر از هموطنان در اثر بارش تنها 18 میلی متر باران بوده است؟! آیا معیار انتخاب سیاسی بوده است؟
دکتر طاهری در پایان سخنانش گفت: برنامه هایی که در فضای مسقف برگزار می شود و نیازی به مجوز نخواهند داشت، برای استان و شیراز دردسرساز خواهند شد و کسی حضور سال گذشته تاجزاده و انتقادها و صحبت هایش علیه رهبری و نظام را فراموش نکرده است.
 
 
ادامه دارد...

انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۱۶۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما