۰
plusresetminus
اختصاصی| در دیدار نمایندگان احزاب اصولگرا با استاندار فارس مطرح شد(2)؛

خون مردم قابل اغماض نیست/ توجیه‌گری مسئولان بلای جان استان/ به اسم آزادی هرکاری می کنند/ کار در دست کاردان نیست/ رونق استان و اشتغال آفرینی با اجرای طرح های عمرانی/ عزل و نصب ها باعث از بین رفتن اعتماد مردم شده

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۵
نمایندگان احزاب اصولگرا در دیدار با استاندار فارس به بیان دیدگاه و انتقادات خود پرداختند.
خون مردم قابل اغماض نیست/ توجیه‌گری مسئولان بلای جان استان/ به اسم آزادی هرکاری می کنند/ کار در دست کاردان نیست/ رونق استان و اشتغال آفرینی با اجرای طرح های عمرانی/ عزل و نصب ها باعث از بین رفتن اعتماد مردم شده
به گزارش حافظ خبر، به دعوت استانداری فارس نماینده های تعدادی از تشکل های اصولگرا در جلسه ای در دفتر استاندار فارس با عنایت اله رحیمی دیدگاه های خود را در مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیان نمودند.
در مطلب قبل به صحبت های مطرح شده از سوی 4 نفر از نماینده های تشکل های اصولگرا پرداختیم و در این مطلب مابقی صحبت های صورت گرفته را خواهیم آورد:
 
رونق استان و اشتغال آفرینی با اجرای طرح های عمرانی
دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی در استان فارس در این جلسه به مباحث عمرانی پرداخت و گفت: در حوزه ساخت و ساز و عمران حدود 200 شغل درگیر هستند که پتانسیل بسیار خوبی برای اشتغال آفرینی در سطح استان می باشد.
وی ادامه داد: در خصوص طرح های عمرانی پیشنهادی که سبب حرکت روبه جلوی استان نیز میشود می توان به راه سازی، مجتمع های بین راهی، شهرک های انرژی خورشیدی، تقویت فضاهای تفریحی، فراهم کردن فضاهای توریستی و ... اشاره کرد که علاوه بر رونق استان سبب اشتغال آفرینی بسیاری نیز می گردد.
نعمت الهی با بیان اینکه در موضوع فرهنگ نیز وضعیت چندان مناسبی نداریم، پیشنهاد داد: با داشتن فعالیت های فرهنگی تفریحی همانند ایستگاه های فرهنگی، کافه کتاب، کافه حجاب و ... می توان تا حدودی به وضع فرهنگی جامعه کمک کرد.
وی در پایان صحبت هایش به انتصاب های مورددار در شورا و شهرداری پرداخت که سبب حاشیه برای این مجموعه شده است.
 
 
کار در دست کاردان نیست
دبیر جامعه اسلامی ورزشکاران استان فارس نیز در این دیدار ضمن تشکر از دیدگاه های مثبت و حمایتی استاندار از ورزش عنوان کرد: هدف از کار کردن در خدمت مردم بودن است اما متاسفانه در سال های اخیر هر جناحی بر سرکار آمده، تمامی افراد جناح مقابل را کنار زده است.
وی در سخنانی نیز از اینکه کار در دست کاردان نیست و افرادی به اشتباه در جایگاه هایی قرارگرفته اند، گلایه کرد.
آبهشت در آخر سخنانش گفت: درمورد مشارکت مردم نباید دلشوره و نگرانی داشت و مردم چون به نظام علاقه دارند، در انتخابات حضور پرشوری خواهند داشت.
  
دریغ از عملی شدن بیش از هزار مصوبه کارگروه خانواده/ به اسم آزادی هرکاری می کنند
خانم عاصیان دیگر فردی بود که دیدگاه های خود را بیان نمود و درخصوص بانوان گفت: عده ای در کشور به ظاهر به دنبال حمایت از بانوان هستند اما به واقع و در عمل به دنبال اهداف و خواسته های دیگری هستند.
وی در گلایه از دو بانوی حاضر در شورای شهر شیراز بیان کرد: دو بانو در شورای شهر شیراز داریم که در این دو سال هیچ حرکتی برای بانوان این شهر انجام نداده اند که برای برون رفت از این بی تحرکی، ما پیشنهاد همکاری و همفکری نیز داده ایم اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.
دبیر جامعه فاطمیون شیراز به کارگروه خانواده استان فارس اشاره داشت و مطرح کرد: در حوزه بانوان و خانواده در کارگروه خانواده سالیانه بیش از هزار و صد مصوبه داریم اما چند درصد آنها اجرایی می شود؟
وی ادامه داد: ای کاش تنها چند مصوبه داشتیم اما عملیاتی می شدند تا گره ای از مشکلات بانوان و خانواده شیراز و استان را برطرف نماید.
این فعال سیاسی اجتماعی درخواست کرد که مکانی برای مطالبه گری بانوان در حوزه های مختلف داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در مراکز خرید در بالا و پایین شهر شیراز دیگری حجابی وجود ندارد، اظهار داشت: کسی نیست که به آن ها تذکر دهد و در سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی امر به معروف و نهی از منکر جایگاهی در جامعه ندارد که برازنده نیست.
عاصیان در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: در شیراز و حاشیه شهر مواردی دیده می شود که در شرع دین حرام است و به اسم آزادی هرکاری را انجام می دهند.
 
 
عزل و نصب ها باعث از بین رفتن اعتماد مردم شده/ برای ورزش باید برنامه داشت
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در استان فارس در این جلسه به عمر کوتاه مسئولان در استان فارس در سال های اخیر پرداخت و با بیان اینکه رحیمی چهارمین استاندار فارس در طول این مدت می باشد، گفت: یکی از مشکلات استان فارس طول عمر کوتاه مسئولان می باشد که باعث کم توفیق شدن خدمتگزاری می گردد زیرا تا فرد با کارها و حوزه اختیاری اش آشنا می شود، فرد  دیگری جایگزین اش می شود.
وی با اشاره به اینکه اعتماد مردم کمرنگ شده و هنگامی که اعتماد مردم از دست برود، اعتماد به نظام نیز کمرنگ خواهد شد، عنوان داشت: عزل و نصب های مدیران و مسئولان در اعتماد مردم بسیار موثر است و این مهم کاری به اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد و به نظام ضربه می زند.
شادباش درخصوص مسائل فرهنگی شیراز و استان فارس تصریح کرد: متاسفانه علیرغم نامگذاری شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت در ایران، اما بسیاری از مردم در کشور بعنوان شهری بی بند و بار شناخته می شود.
وی در ادامه برای بهبود این اوضاع پیشنهاد داد: در حالیکه خروجی شورای فرهنگ عمومی استان مطلوب و ملموس نیست، می توان کمیته ای در کنار آن تشکیل داد تا عملیاتی تر در این حوزه ها ورود نماید.
این فعال سیاسی در ادامه به وضع نامطلوب ورزش پرداخت و اذعان داشت: سالهاست که در لیگ برتر فوتبال نماینده ای نداریم، وضعیت تنها تیم فوتسال لیگ برتر فارس وخیم است، در والیبال و بسکتبال نیز حرفی برای گفتن در کشور نداریم.
وی همچنین اضافه کرد: برای ورزش باید برنامه داشت و از ورزش می توان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و حتی انتخابات نیز بهره برد.
شادباش در پایان درخواست کرد: فردی یا جایی برای انعکاس مطالبات مردم به واسطه تشکل ها به مجموعه استانداری باشد تا مردم بیشتر خود را در اداره جامعه سهیم بدانند.
 

 
خون مردم قابل اغماض نیست/ منافع استان بی طرفانه پیگیری شود
محسن هادیان که به نمایندگی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این جلسه حاضر شده بود، بیان داشت: در خصوص سیل فروردین ماه گفته شد که با نجابت برخورد شده وگرنه می بایست شهرداران سابق و کنونی پاسخگو می بودند اما این نجابت روی دیگری نیز دارد و آن سلب اعتماد مردم است.
وی با صراحت ادامه داد: خون مردم قابل اغماز نیست.
این فعال سیاسی اجتماعی با بیان اینکه برخی مسائل همچون پتروشیمی های فارس که مورد تاکید نماینده ولی فقیه در استان نیز می باشد، بحث منافع استان است و چپ و راست ندارد، ابراز داشت: مسائل مربوط به منافع استان را بی طرفانه و برای استان پیگیری و دنبال کنید.
وی همچنین گفت: مسائلی همچون رونق تولید، اشتغال، ساخت و ساز و ...  برای آحاد مردم است و به یک جناح و جبهه تعلق ندارد و می توان از نیروهای متخصص ارزشی نیز در این عرصه ها بهره برد.
هادیان به موضوع جانشینی عضو سیزدهم شورای شهر شیراز اشاره کرد و عنوان داشت: از ابتدای حضور آقای تذروی به جای فردی که محکوم امنیتی می باشد، جبهه گیری های سفت و سختی صورت گرفت و بعد عنوان شد که ایشان جایگزین مهدی حاجتی می باشند اما کسی به علت غیبت حاجتی توجهی ندارد که محکوم امنیتی است و علیه نظام اقدام کرده است.
وی درپایان خواهان عزل مهدی حاجتی از شورای شهر شیراز شد.
 
توجیه‌گری مسئولان بلای جان استان
فرشید نظری بعنوان آخرین نفر از نمایندگان احزاب اصولگرای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه هایش پرداخت. وی به تفسیرهایی که از سوی هر فرد از قانون برای خودش دارد پرداخت و مطرح کرد: توجیه قانون گریبان گیر بسیاری از مسئولان و مدیران استان و شیراز شده که این اتفاق افتاده و خواهد افتاد.
وی در ادامه به تفسیر به رای قانون در زمان انتخابات شورای شهر شیراز اشاره داشت و اظهار کرد: با وجود عدم تایید صلاحیت 9 نفر از اعضای شورای شهر شیراز، فرماندار وقت اذعان داشت که قانون از نظر او متفاوت از سایر دیدگاه هاست.
دبیر حزب جامعه اسلامی کارگران استان فارس درمقایسه استان فارس با استان های دیگر تصریح کرد: در استان هایی همچون اصفهان و تبریز همین قانونی‌ست که در استان فارس نیز وجود دارد اما سوال اینجاست که چرا آن ها روز به روز پیشرفت می کنند اما در فارس چنین حادث نمی شود.
وی از غفلت به عنوان شیراز که سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی می باشد گفت و اضافه کرد: از عدم توجه به سومین حرم اهل بیت بودن شیراز همگان ضربه می خورند و لازم است در بحث توریست مذهبی توجه بیشتری صورت پذیرد.
نظری در پایان خطاب به استاندار فارس عنوان کرد: در ماجرای سیل که از ابتدای کار در دل حوادث حضور داشتید، عزیز مردم شدید و پیشنهاد میکنم برای عزیزتر شدن، بحث اربعین را جدی بگیرید.
 
در انتها عنایت اله رحیمی، استاندار فارس در سخنانی به موضوعاتی همچون جناح های سیاسی، همدلی و همراهی، دفاع مقدس و کارهای استانداری پرداخت.
 
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۱۶۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما