۰
plusresetminus
خبرهای خوب برای دانشجویان دانشکده فنی اقلید؛

خوابگاه دانشکده فنی‌وحرفه ای دختران اقلید ساخته خواهد شد

تاریخ انتشارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۲
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس از گرفتن مجوز و رایزنی های لازم برای ساخت خوابگاهی به ظرفیت ۳۰۰ نفر در دانشکده فنی دختران اقلید خبر داد.
خوابگاه دانشکده فنی‌وحرفه ای دختران اقلید ساخته خواهد شد
به گزارش حافظ خبر، سال هاست که دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای دختران اقلید از نبود یک خوابگاه دانشجویی در محیط این آموزشکده رنج می برند و نبود این مهم چه هزینه های مالی و اجتماعی را برای این افراد و خانواده هایشان به همراه داشته است و چه بسا خانواده هایی که به دلیل نبود خوابگاه اجازه تحصیل دختران خود را که از شهرهای دیگر می بایست به اقلید می آمدند را نداده باشند.
در حاشیه بازدید از دانشکده فنی و حرفه ای دختران شهرستان اقلید که با حضور محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس، سید حسن افضلی نماینده شهرستان اقلید در مجلس و فاطمه مسعودی رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای اقلید صورت پذیرفت، پیرامون مشکلات و کمبودهای این مرکز آموزشی در بخش های مختلف مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که به اذعان رئیس این دانشکده نبود خوابگاه بزرگترین مشکل مجموعه می باشد.
که در ادامه خبرهای خوبی از بازدید محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس و سید حسن افضلی، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت یک خوابگاه دانشجویی برای این آموزشکده به گوش می رسد.
بر این اساس مجوزهای لازم برای ساخت و ساز خوابگاه دانشجویی در محیط آموزشکده فنی و حرفه ای دختران اقلید با حمایت ها و پیگیری های سید حسن افضلی گرفته شده است و دیگر تحقق این مهم مشکل قانونی نخواهد داشت.
بدین ترتیب در دانشکده فنی و حرفه ای اقلید خوابگاهی مجهز با ظرفیت پذیرش 300 دانشجو و در فضایی به زیر بنای دو هزار و 500 مترمربع ساخته خواهد شد تا یکی از مهم ترین مشکلات و معضلات این دانشکده و دانشجویان آن مرتفع گردد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در خصوص اعتبار لازم برای ساخت این خوابگاه گفت: ساخت خوابگاه آموزشکده فنی دختران اقلید نیازمند اعتبار است که امیدواریم از محل اعتبارات دانشگاه و اعتبارات مربوط به سازمان برنامه و بودجه کشور بتوانیم آن را جذب کنیم.
وی در مورد خوابگاه قدیمی آموزشکده فنی دختران نیز عنوان کرد: این خوابگاه در حال حاضر نیازمند ایجاد و تجهیز موتورخانه است که با تامین اعتبار مورد نیاز از منابع استانی تا پایان امسال نسبت به راه اندازی آن اقدام می‌کنیم.
جامعی در پایان خواستار شد: با توجه به استقبال دانشجویان نیازمند ساخت خوابگاه جدید با استانداردهای لازم هستیم که امیدواریم این مهم نیز با حمایت ریاست  دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، نماینده شهرستان، استاندار و سایر مسئولان استان و شهرستانی محقق شود.
 
کد مطلب : ۲۱۶۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما