۰
plusresetminus
استاندار فارس در دیدار با اعضا هیئت مدیره جامعه معلولان

رفع مشکلات جامعه معلولان وظیفه مسئولین است/ معلولان باید بتوانند همچون سایر افراد در جامعه زندگی کنند

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۸
عنایت الله رحیمی در دیدار با اعضا هیئت مدیره جامعه معلولان فارس ضمن بررسی مشکلات مطرح شده از سوی این اعضا عنوان کرد: اقشار مختلف از محدودیت ها و مشکلات و توانمندی های برخوردار هستند و عزیزان معلول نیز ناخواسته دچار ضایعاتی شده اند و وظیفه جامعه است که در حد توان شرایط را به گونه ای فراهم کند که این قشر نیز بتوانند همچون سایر افراد جامعه به زندگی ادامه دهند.
رفع مشکلات جامعه معلولان وظیفه مسئولین است/ معلولان باید بتوانند همچون سایر افراد در جامعه زندگی کنند
به گزارش حافظ خبر، عنایت الله رحیمی در دیدار با اعضا هیئت مدیره جامعه معلولان فارس ضمن بررسی مشکلات مطرح شده از سوی این اعضا عنوان کرد: اقشار مختلف از محدودیت ها و مشکلات و توانمندی های برخوردار هستند و عزیزان معلول نیز ناخواسته دچار ضایعاتی شده اند و وظیفه جامعه است که در حد توان شرایط را به گونه ای فراهم کند که این قشر نیز بتوانند همچون سایر افراد جامعه به زندگی ادامه دهند.
استاندار فارس با بیان اینکه ایجاد تشکل ها و مجامعی همچون جامعه معلولان در رفع مشکلات و بررسی مسائل این اقشار موثر خواهد بود عنوان کرد: فعالیت گروه های مدنی و برخواسته از خود معلولان به نحو مناسب تری بر مشکلات اشراف داشته و به آن می پردازند و سخنان را به گوش مسئولان می رسانند.
وی ضمن تاکید بر اینکه کمک به رفع مشکلات جامعه معلولان یک وظیفه و تکلیف برای مسئولان است، اظهار کرد: مجموعه مدیریت استان فارس در حد توان و مقدورات به تحقق مطالبات بیان شده در این جلسه یاری خواهد کرد.
دکتر رحیمی یادآور شد: دولت نیز توجه به معلولان و ایجاد شرایط مطلوب برای زندگی آنان همچون سایر افراد جامعه را در دستور کار قرار داده است اما باید این موضوع را در خاطر داشته باشیم که کشور امروز با مشکلات و موانع اقتصادی متعددی مواجه است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال برای جامعه معلولان ، به تسهیلات ارزان قیمت و تسهیلات تکلیفی دولت در حوزه اشتغال زایی اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت وجود طرح های مناسب شرایط برای دریافت این تسهیلات از سوی این افراد نیز مهیا خواهد بود.
 وی مشاغل خانگی، فعالیت های هنری و صنایع دستی ، گوهر تراشی و.. را از جمله مشاغلی دانست که می تواند با آموزش در اشتغال زایی جامعه معلولان موثر باشد.
دکتر رحیمی بیان کرد: استخدام معلولان در ادارات دولتی از ضوابطی برخوردار است که با توجه به این ضوابط در صورت استخدام نیرو باید 3 درصد از این استخدام ها به معلولان تعلق گیرد.
وی از معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس خواست مسائل مطرح شده در این جلسه را پیگیری کنند.
کد مطلب : ۲۱۶۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما