۰
plusresetminus

بازدید امام جمعه شیراز از کارخانجات مخابرات ایران ITMC (زیمنس سابق)

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۲
بسیاری از ظرفیت های فارس و شیراز در طول این 40 سال متاسفانه نادیده گرفته شده است یا تضعیف شده است اما امیدواریم که ان‌شاالله با همت همه دوستان، مدیران محترم و کسانی که فعال در این عرصه هستند بتوانیم به جایگاه اصلی خود برگردیم.
بازدید امام جمعه شیراز از کارخانجات مخابرات ایران ITMC (زیمنس سابق)
به گزارش حافظ خبر آیت اله دژکام در بازدید از کارخانجات مخابرات ایران گفت:بسیاری از ظرفیت های فارس و شیراز در طول این 40 سال متاسفانه نادیده گرفته شده است یا تضعیف شده است اما امیدواریم که ان‌شاالله با همت همه دوستان، مدیران محترم و کسانی که فعال در این عرصه هستند بتوانیم به جایگاه اصلی خود برگردیم.مرکز صنایع مخابرات همانند صنایع الکترونیک شیراز بوده است.
حال اگر صاایران می شود صاشیراز یعنی افت برای ما؛ ما مخالف توسعه جاهای دیگر نیستیم اما باید جایگاه خودمان را به عنوان مرکز و قطب مهم کارهای الکترونیک حفظ کنیم و در این بازار رقابت کمک دهید تا شیراز جایگاه خود را داشته باشد.ان‌شاالله تلاش های شما نتیجه بخش باشد و در دیدار بعدی 720 فعال در کارخانجات مخابراتی را با یک رشد ارزشمند متوازن به همان 7000 کارمند و کارگر متخصصی که سابقا بوده است برگردانید و همه فعال باشند و در بازارهای جهانی برند شما شناخته شده باشد و فضای خوبی در شیراز برقرار باشد. علاوه بر این، 2-3 نکته را صمیمانه خدمت شما مطرح میکنم.
وی افزود: آنچه که خدمت شما میخواهم بیان کنم الهام از آیه شریفه 69 از سوره مبارک عنکبوت است که خدای متعال می فرماید " وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا" ، و آنان که در راه ما با جان و مال خود تلاش کردند محققا آنها را به راه‌های معرفت و لطف خویش هدایت می‌کنیم.جناب آقای رضوانی نکاتی را فرمودند که ناظر به مشکلاتی است که عرصه تولید در کشور ما دارد.
واقعیت این است که در برنامه جهانی، برای تولید یک سری از کالاها قرار نبوده است به کشور ما مجال و فرصتی داده شود، یعنی برنامه جهانی در مورد کشور ما این بوده است که ایران صادر کننده مواد اولیه باشد و محصولات های تک را اروپایی ها و آمریکایی ها تولید کرده و داشته باشند و آنها یک چمدان محصول بدهند و یک کشتی مواد اولیه بگیرند و این تقسیم کار جهانی بوده است و حتی کشوری مانند چین به عنوان یک واسطه، تولید کالاهای انبوهی که از نظر تکنولوژی خیلی اهمیت ندارند را بر عهده داشت
امام جمعه شیراز در ادامه افزود:بنده در فازهای اولیه پتروشیمی عسلویه که بودم برخی مدیران ایرانی خود ما خودباوری لازم را هنوز نداشتند و تصریحا اعلام می کردند که این حرف اشتباه است که ما بخواهیم این محصولات را تولید کنیم و حتی در رابطه با صنایع پایین دستی پتروشیمی عقیده داشتند چین تولید می کند و نیاز نیست خود ما تولید کننده باشیم و خیلی راحت هم به جوانان ما القاء می کردند که کشوری که نفت و گاز دارد چه نیازی است که جوانان ایرانی برای تولید زحمت بکشند.
در ادامه ما متوجه شدیم که اگر در این عرصه ها نتوانیم تولید کنیم استقلال خود را نمی توانیم حفظ کنیم یعنی استقلال سیاسی و بین المللی ما تحت الشعاع قرار می گیرد و بازی می خورد و به این نتیجه رسیدیم که باید وارد عرصه تولید شویم در حدی که بتوانیم یک اقتصاد مقاوم داشته باشیم.
آیت اله دژکام در مورد خودباوری و اتکا به نفس و توکل به خدا گفت: مسلما گاهی ما جلو می رویم و گاهی دشمن جلو می آید و عرصه نبرد همین است.فکر نکنیم اصلا شکست نمیخوریم.تجربه خواهیم کرد و در ضمن تجربیات خود خواهیم آموخت و گاهی شکست می خوریم و دوباره ادامه می دهیم و این مسیر همین خواهد بود.
مسلما بسیاری از کارهایی که به نظر شما امروز می توانیم انجام دهیم و هنوز باور آن در بانکهای ما، در استانداری، در مدیران فرهنگی و اقتصادی ما ایجاد نشده است با تلاش شما باور خواهند کرد و همراهی می کنند و کار جلو می رود.

در پایان نماینده ولی فقیه در استان فارس در مورد تحریم های آمریکا این چنین بیان داشت: در این بین ترامپ نیز خدمت بزرگی به ما کرد و آنقدر ایران و ملت ما را تحریم کرد که دوباره همه کسانی که هنوز چشم امید به غرب داشتند دوباره سراغ شما و دیگر صنایع دانش بنیان داخلی بیایند.
یک طرف قراردادی که ریسک کردید، پای کار ایستادید و فعال شدید همت شما بود و طرف دیگر که لطف خفیه الهی و درواقع فرصت بود این بود که ما تحریم شدیم و درهای واردات به روی مدیران ما بسته شد وگرنه جنس را می خریدند و دیگر سراغ صنعتگر داخلی نمی آمدند.
این نوع کار را باید قدر بدانیم و گاهی دشمن خود زمینه ساز کار خیر برای ما می شود.وقتی جنس شما رفت و کار جواب داد برای بار بعد راحت تر از شما می خرند.



تنظیم خبر : حسن اثماریان
 
کد مطلب : ۲۱۶۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما