۰
plusresetminus

پرونده کلاهبردار اینترنتی در فسا بسته شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۰
فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری کلاهبردار سایت‌های فضای مجازی با ۵۱۱ میلیون ریال کلاهبرداری خبر داد.
پرونده کلاهبردار اینترنتی در فسا بسته شد
به گزارش حافظ خبر، سرهنگ فرج رستمی گفت: در تشریح این خبر گفت: با ارجاع یک فقره پرونده قضائی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی توسط فردی ناشناس، رسیدگی به موضوع توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا آغاز شد.
او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی فروش دستگاه کنسول بازی در یکی از سایت‌های فضای مجازی، مبلغ ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت خرید آن به حساب اعلام شده از طریق پیام رسان واریز کرده و نه تنها کالای مورد نظر دربافت نکرده بلکه فروشنده شماره تلفن موجود نیز پاسخگو نمی‌باشد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقداملات فنی و تخصصی موفق شدند این کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند، تصریح کرد: با استعلامات انجام شده مشخص شد متهم از سال ۱۳۹۷ تحت تعقیب بوده و با درج ۳۰۴ تبلیغ فروش در این سایت‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.
سرهنگ رستمی اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم تا کنون با افتتاح ۱۴ حساب بانکی و ۱۹ سیم کارت و درج تبلیغ در سایت‌های مختلف در ۱۰ استان کشور، ۵۱۱ میلیون ریال از ۱۹ نفر شهروند کلاهبرداری کرده است.
فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم با پرونده متشکله روانه دادسرا و با قرار مناسب تحویل زندان شد، به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افرادی که قصد خرید اینترنتی از سایت‌های مختلف را دارند بایستی در ابتدا فروشنده کالا را احراز هویت و تا زمان تحویل کالا و رویت آن اقدام به واریز وجه نکنند.
باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب : ۲۱۶۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما