۰
plusresetminus
انتقاد نماینده مجلس به توزیع ناعادلانه امکانات؛

شهرستان داراب از حقوق خود محروم مانده است

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
اعطای امتیاز ۲ فرمانداری ویژه به استان فارس انتقادات و واکنش‌هایی را از سوی مردم و نماینده شهرستان داراب به همراه داشته است.
شهرستان داراب از حقوق خود محروم مانده است
به گزارش حافظ خبر، سخنگوی دولت اعلام کرده است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران، هفت فرمانداری دیگر در استان فارس ایجاد شده است. به گفته ربیعی این فرمانداری‌ها شامل بیضا، اِوز، سرچَهان، زَرقان، خَفر، آباده طَشک و کوه چِنار هستند که از بخش به شهرستان ارتقا یافتند.
وی همچنین اعلام کرد بر اساس تصمیم هیئت وزیران، شهرستان‌های کازرون و مرودشت فرمانداری ویژه ارتقا یافتند. این امر علاوه بر خرسندی شهرستان‌های مذکور انتقاد برخی از شهرستان‌های همجوار را به همراه داشت.
رضا انصاری، نماینده شهرستان داراب که یکی از منتقدان این تقسیم‌بندی است، گفت: ارتقای فرمانداری کازرون به لحاظ در نظرگرفتن ملاحظات اجتماعی به دلیل جدا شدن قائمیه از شهرستان مذکور تا حدی قابل درک است ولی ارتقای فرمانداری مرودشت و در کنار آن نادیده گرفتن مطالبه چندین ساله مردم شهرستان داراب با وجود پیگیری‌هایی زیادی که انجام شده تبعیض و بی‌عدالتی در توزیع منابع و امکانات کشور است.
وی با تاکید بر اینکه نباید در برابر اینگونه تصمیمات ناعادلانه سکوت کنیم، گفت: مردم شهرستان داراب همواره با صبوری و نجابت رفتار کرده اما پاسخی متناسب با این صبوری دریافت نکرده‌اند.
انصاری با اشاره به اعطای امتیاز فرمانداری ویژه در سال‌های گذشته به 3 شهرستان فسا، جهرم و لارستان افزود: اعطای امتیاز فرمانداری ویژه به شهرستان‌هایی همچون فسا، جهرم و لار در روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد و الحاق غیرکارشناسانه رودبال داراب به استهبان در سالیان قبل‌تر و عدم توجه به مطالبه اساسی مردم یعنی اصلاح خط مرزی داراب- استهبان از جمله مواردی است که می‌توان از بی‌عدالتی در حق مردم داراب نام برد.
نماینده مردم داراب در مجلس با بیان اینکه مسئول اصلی این اقدام غیرعادلانه را استانداری فارس می‌دانم، بیان کرد: از تمام ابزارهای قانونی خود جهت احقاق حق مردم استفاده کرده و از هیچ تلاشی برای احقاق حق مردم دریغ نمی‌کنم.

وی تاکید کرد که این حق‌خواهی باید با حفظ آرامش و رعایت قوانین و با بهره‌گیری از خرد جمعی همراه باشد تا با رفتارهای دوراندیشانه چشم‌اندازی جدیدی در آینده شهرستان باز شود.
منبع: تسنیم
کد مطلب : ۲۱۷۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما