۰
plusresetminus
مدیر کل امداد فارس:

37 درصد جمعیت تحت حمایت این نهاد را سالمندان تشکیل می دهند

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶
مدیر کل امداد فارس گفت: 134 هزار و 616 سالمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند و از کلیه خدمات حمایتی بهره مند می شوند.
37 درصد جمعیت تحت حمایت این نهاد را سالمندان تشکیل می دهند
به گزارش حافظ خبر، محمد بذرافشان، مدیر کل امداد فارس از اعزام 45 نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد به مشهد مقدس به مناسبت هفته سالمند و حضور در همایش کشوری تجلیل از سالمندان خبر داد و گفت: به گفته پیامبر اکرم(ص)یکی از صور تکریم و تقدیس ذات اقدس الهی، احترام و تجلیل از سالخوردگان مسلمان است از این رو توجه به سلامت جسمی و روحی سالمندان تحت حمایت از اهمیت ویژه ای در این نهاد برخوردار است.
او با اشاره به جایگاه والای سالمندان در دین اسلام عنوان کرد: هر ساله به مناسبت روز جهانی سالمند برنامه های متنوعی برای این عزیزان از سوی نهادهای مختلف برگزار می شود که؛ امسال نیز همچون سالهای گذشته اجرای همایش های تجلیل از سالمندان، اجرای برنامه های تفریحی در سطح استان، غربالگری، سرکشی و عیادت از آنان و سفر زیارتی از جمله برنامه های اجرا شده توسط کمیته امداد برای سالمندان تحت حمایت بوده است.
بذرافشان در ادامه افزود: علاوه بر برنامه های مناسبتی هفته سالمند؛ این عزیزان در طول سال از دیگر خدمات حمایتی همچون دریافت کمک معیست و مسکن،  معافیت خدمت برای فرزندان ذکور، دریافت وام و تسهیلات برای فرزندان و پرداخت هزینه شهریه فرزندان دانش آموز و دانشجو، دریافت جهیزیه برای فرزندان و خدمات درمانی؛ همچنین خدمات ویژه دریافت سبد غذایی و هزینه نگهداری در سرای سالمندان نیز بهره مند می شوند.
مدیر کل امداد فارس  در پایان یادآور شد: در حال حاضر 366 هزار و 701 نفر تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد 134 هزار و 616 نفر را سالمندان تشکیل می دهند.همچنین تعداد 85 هزار و 128 نفر از جامعه سالمندان تحت حمایت، زنان هستند که از این تعداد 53 هزار و 200 نفر از آنان سرپرست خانوار هستند.
کد مطلب : ۲۱۷۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما