۰
plusresetminus

افزایش یک‌ونیم برابری جرایم سایبری در فارس

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از برخورد جدی با شایعه سازان فضای مجازی در استان خبرداد و گفت: طی ۶ ماه گذشته تا کنون جرائم فضای مجازی در استان فارس ۱۵۰ درصد رشد داشته است.
افزایش یک‌ونیم برابری جرایم سایبری در فارس
به گزارش حافظ خبر، سرهنگ کاووس محمدی با اشاره به اینکه گسترش فعالیت در فضای مجازی به گونه‌ای است که این فضا به یک فضای حقیقی تبدیل شده است، گفت: امروزه پلیس فتا استان فارس در بحث شناسایی وکشفیات جرائم فضای مجازی در کشور از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و این درحالی است که عده‌ای بزهکاران درفضای مجازی آگاهانه یا ناآگاهانه همچنان سلامت افراد جامعه را نشانه گرفته اند.
او با تاکید براینکه عده‌ای سود جو هستند که باشایعه سازی با استفاده از هویت افراد، پیام‌های غیر واقعی انتشار وتلاش دارند رعب وحشت در جامعه ایجاد کنند افزود:هر ساله در مناسبت‌های مختلف پیام‌های تکراری انتشار داده می‌شود تا هدف سوء خود را عملیاتی و فضای جامعه را با پیام‌های خود آلوده کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شیوه‌های این افراد اینگونه خواهد بود که با استفاده از مرکز درمانی ویا یک فامیلی معروف سعی دارند پیام غیر واقعی خود را واقعی جلوه دهند تا کاربران فضای مجازی به پیام خود جلب کنند.
سرهنگ محمدی استفاده از فامیلی سرهنگ ویا رئییس بیمارستان یکی از شیوه‌های همیشگی متهمین اشاره کرد وگفت: کاربران به خبر‌هایی که از قول منابع ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه نکنند؛ چراکه بسیاری از این افراد سودجویانی هستند که می‌خواهند مخاطبان و دنبال‌کننده‌های صفحات و کانال‌های خود را افزایش دهند وهدف سو خود را مطرح کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس پیام‌هایی مانند خوردن نوشابه و یا مواردی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد غیر واقعی اعلام کرد وگفت: شهروندان وکاربران فضای مجازی باید آگاه باشند که اخبار واقعی هر دستگاه را از رسانه‌های مطلع دنبال کنند تا در دام این نوع افراد قرار نگیرند.
سرهنگ محمدی گفت: از شهروندان می‌خواهیم، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یااز طریق شماره تلفن‌های ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۳۵، ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴، ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۳۰گزارش کنند.
کد مطلب : ۲۱۷۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما