۰
plusresetminus

کشف بیش از یک هزار قطعه اشیاء عتیقه در فارس

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۲
با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس یک هزار و ۲۶ قطعه اشیاء عتیقه و بدل از متهمان کشف و ضبط شد.
به گزارش حافظ خبر، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس اظهار کرد: آثار تاریخی نشانگر هویت یک ملت و حفاظت از آن وظیفه همه مردم است و به همین منظور با تلاش و فعالیت‌های مستمر و شبانه روزی نیروی‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس طی ۶ ماه اول سال ۹۸ تعداد ۷۵ هزار و ۶۰۰ بازدید از آثار تاریخی استان انجام شده است.

او ادامه داد: طی این مدت، تعداد یک هزار و ۲۶ قطعه اشیاء عتیقه و بدل، ۱۱۹ قطعه اداوات مربوط به حفاری غیر مجاز، ۱۱ دستگاه فلزیاب کشف شده از متهمان کشف و ضبط شد.

سرهنگ بهمنی نژاد با اعلام دستگیری ۷۸ مجرم و ارجاع ۱۱۰ پرونده به مراجع قضایی طی این مدت، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، از ۱۵ مورد مرمت غیر مجاز، ۱۴ مورد تغییر کاربری و ایجاد خسارت به آثار تاریخی و ۹۸ مورد تصرف و تملک و ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس، خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها در حفاظت از آثار تاریخی شد و تصریح کرد: فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از طریق شماره تماس ۳۷۳۰۰۵۵۳ و تلفن گویای ۱۸۰۱ و شماره ۰۹۶۶۲ متعلق به یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، آمادگی دریافت گزارش‌های مردمی است./ باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب : ۲۱۷۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما