۰
plusresetminus

زاکانی از قم نامزد انتخابات می‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
اخیراً شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم، بعد از بررسی گزینه‌های مختلف برای پر کردن لیست سه‌نفره خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی به سه نام رسید؛ علیرضا زاکانی، احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنور.
به گزارش حافظ خبر، نامه‌نیوز نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که علی لاریجانی دیگر جایی در لیست اصولگرایان استان قم ندارد و یا باید از شهر دیگری و شاید در ائتلافی با جناح‌های مختلف برای مجلس نامزد شود یا آنکه با مجلس دست‌ِکم برای این دوره خداحافظی کند. اخیراً شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم، بعد از بررسی گزینه‌های مختلف برای پر کردن لیست سه‌نفره خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی به سه نام رسید؛ علیرضا زاکانی، احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنور.

اصولگرایان قم تا پیش از انتخابات قبلی مجلس، به‌حسب حفظ ظاهر هم که بود، برای دادن لیست انتخاباتی خود صبر می‌کردند تا نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و لیست انتخاباتی این تشکل مهم حوزوی ارائه شود اما گفته شده در این انتخابات، بدون توجه به لیست جامعه مدرسین، لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم نهایی شده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سه انتخابات قبلی مجلس، از علی لاریجانی حمایت کرده بود و این موضوعی است که حتی احتمال تکرار مجدد آن، خوشایند اين طيف مخالف لاريجاني نیست و شاید از همین روست که در فاصله پنج ماه مانده به انتخابات، لیست انتخاباتی خود را نهایی کردند تا فعالیت‌های خود را بدون معطلی انجام داده و شاهد حضور مجدد علی لاریجانی در جایگاه نمایندگی مردم قم نباشند.

با این وصف باید دید که علی لاریجانی می‌خواهد بازهم مانند سابق حمایت جامعه مدرسین را کسب کند یا آنکه در ائتلاف با نزدیکان دولت یا حتی اصلاح‌طلبان به میدان بیاید؟ این درحالی است که به نظر می‌رسد ائتلاف با اصلاح‌طلبان قدری سخت باشد زیرا اصلاح‌طلبان با داشتن تجربه مجلس فعلی و ناکامی نسبی لیست ائتلافی امید دریافته‌اند که ائتلاف می‌تواند برای آن‌ها آسیب‌زا باشد و به همین دلیل است که افرادی چون محمدرضا عارف یا حزب اعتماد ملی به‌دفعات گفته‌اند که در این دوره انتخابات با هویت صرفاً اصلاح‌طلبی به میدان می‌آیند.
کد مطلب : ۲۱۷۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما