۰
plusresetminus
مدیرکل تامین اجتماعی فارس خبر داد؛

پرداخت ماهیانه ۳۳۷ میلیارد تومان به مستمری بگیران

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۶
مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: در استان فارس ماهیانه به ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر بالغ بر ۳۳۷ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.
پرداخت ماهیانه ۳۳۷ میلیارد تومان به مستمری بگیران
به گزارش حافظ خبر،
 کشاورز مدیرکل تامین اجتماعی فارس در دیدار با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، گفت:  ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۶ درصد از جمعیت استان فارس تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
 
او افزود:  افزایش چشمگیر مستمری بگیران به دلیل بالا رفتن سن امید به زندگی، پیری صندوق تامین اجتماعی، رشد بی رویه مهاجرت مستمری بگیران از جمله عواملی هستند که در گذشته و امروز موجب چالش هایی برای تامین اجتماعی شده است.
 
مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: در استان فارس ماهیانه به ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر بالغ بر ۳۳۷ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.
 
کشاورز تصریح کرد: در استان فارس ماهیانه به ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخته می‌شود و هزینه درمان بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان است.
 
پست استان فارس وضعیت مناسبی ندارد
محسن مفتح مدیرکل پست فارس نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت نامناسب پست استان، اظهار کرد: پست استان فارس در سال ۱۳۹۷، دو میلیارد تومان  معادل نصف درآمد سالش زیان داشته است.
 
او با اشاره به اینکه ۸۰۰ نیروی رسمی و قراردادی دارد، افزود: بیش از یک هزار و ۱۱۵ نامه‌رسان در پست‌های روستایی وجود دارد.
 
مفتح افزود: شرکت پست فارس با ۵۲۶ دفتر پیشخوان خدمات شهری دولت، پس از تهران بیشترین دفاتر را در اختیار دارد و دارای ۱۱ مبادره بین شهری در ۲ شیفت است.
 
درودچی مدیرکل پزشکی قانونی فارس نیز در این دیدار اظهار کرد: سالانه حدود ۲ میلیون کارشناسی برای مجامع قضایی از سوی پزشکی قانونی انجام می‌ شود به طوری که ۴۰ تا ۵۰ درصد پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است و در نیمی از پرونده های قضایی نقش پزشکی قانونی روشن و الزامی است.
 
او افزود: در شهرستان‌های فارس ۲۶ مرکز فعال وجود دارد و ۸ مجموعه تخصصی نیز در شیراز قرار دارد.
 
درودچی اضافه کرد: کمبود‌هایی در زمینه های انسانی، تجهیزاتی و عمرانی وجود دارد و در شهرستان ها مجبوریم از پزشکان بخش خصوصی تحت عنوان پزشکان معاضدی استفاده کنیم که این مساله مشکل زیادی ایجاد می‌کند.
 
مدیرکل پزشکی قانونی فارس گفت: حقوق برخی پزشکان در شهرستان ها ناچیز و تعداد آن ها یک نفر است که مشکلات زیادی را به وجود آورده است./ باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۲۱۷۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما