۰
plusresetminus

600 میلیارد جهت تکمیل بیمارستان هزار تخت خوابی سرطان جنوب کشور

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور اعلام کرد که براساس برآوردهای انجام شده، ٦٠٠ میلیارد تومان برای ساخت و بهره‌برداری این بیمارستان مورد نیاز است که تاکنون خیرین یک پنجم آن را تامین کرده‌اند.
600 میلیارد جهت تکمیل بیمارستان هزار تخت خوابی سرطان جنوب کشور
به گزارش حافظ خبر، دکتر محمدهادی ایمانیه ظهر یکشنبه ١٤ مرداد در یک کنفرانس خبری با اشاره به وضعیت مرکز سرطان جنوب کشور که در مجاورت بیمارستان پیوند اعضا در شهر جدید صدرا مراحل ساخت را طی می‌کند، گفت: اگرچه در سال‌های دور متوسط عمر افراد ٣٠ تا ٣٥ سال بوده اما امروزه با اقدامات پیشگیرانه و درمانی متوسط طول عمر به ٧٠ تا ٨٠ سال افزایش یافته به همین نسبت شانس ابتلا به بیماری سرطان نیز بیشتر شده است.
وی افزود: با پیشرفت‌های انجام شده در دنیا، ساخت یک مرکز فوق تخصصی سرطان در استان فارس برای ارائه خدمات به بیماران در جنوب کشور، به عنوان یک نیاز احساس می‌شد و در این راستا با حمایت‌های مرحوم آیت‌الله ایمانی؛ نماینده سابق ولی‌فقیه در فارس، فرمانده سابق سپاه فجر و مدیرکل اوقاف و امور خیریه وقت فارس، ساخت بیمارستات فوق تخصصی سرطان، در دستور کار قرار گرفت.
رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور همچنین اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک با حمایت سپاه فجر فارس قرار است کار خاکبرداری این مرکز درمانی فوق تخصصی به عنوان یک کار عام‌المنفعه اجرایی شود، هزینه هر تخت از این بیمارستان، بدون تجهیزات را ٦٠٠ تومان برآورد و خاطرنشان کرد: برای این بیمارستان هزار تخت‌خوابی، ٦٠٠ میلیارد تومان نیاز است که تامین این میزان اعتبار، شاهد بهره‌برداری کامل از این مرکز تا سه سال آینده خواهیم بود.
او همچنین خواستار حمایت شهرداری و شورای شهر شیراز برای سرعت گرفتن روند ساخت این بیماستان شد و گفت: در صورت حمایت مدیریت شهری برای تملک زمین موقوفه معزالوزرا، قادر به  رفع مشکل موجود خواهیم بود.
رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور ادامه داد: قرار است تا ساخت کامل این بیمارستان با همکاری اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محل مجتمع درمانی پژوهشی ابوعلی سینا واقع در صدرا محل درمان و نگهداری بیماران سرطانی راه‌اندازی شود که تحقق این مهم در گرو کمک شهرداری شیراز خواهد بود.
ایمانیه یادآور شد: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با مراجعه به محل درمانگاه امام رضا(ع) در طبقه هشتم ارائه داده یا برای اطلاع از نحوه پرداخت این کمک‌ها با شماره تلفن ٣٢١٢٧٧١٢ در شیراز تماس بگیرند.
رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور همچنین با اشاره به اهمیت بیمارستان پیوند اعضا، گفت: تعداد و اهمیت نوع پیوندها و همچنین برگزاری جشن ده هزارمین پیوند در این بیمارستان، نشان از اهمیت این مرکز بزرگ نه تنها در ایران که دنیا دارد.
ایسنا
کد مطلب : ۲۱۷۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما