۰
plusresetminus

با راه اندازی کارخانه نوآوری میزبان بسیاری از شرکت ها نوپا خواهیم بود

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۹
مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی کارخانجات مخابرات گفت: با راه اندازی کارخانه نوآوری میزبان بسیاری از شرکت ها نوپا خواهیم بود.
با راه اندازی کارخانه نوآوری میزبان بسیاری از شرکت ها نوپا خواهیم بود
به گزارش حافظ خبر، نوآوری از دیدگاه مقام معظم رهبری: (( تولید علم فقط اشتغال علم نیست، نوآوری در درجه اول اهمیت است. این را من از این جهت می گویم که باید یک فرهنگ بشود؛ این نو اندیشی فقط مخصوص اساتید نیست، مخاطب آن دانشجویان و کل محیط علمی هم هست. البته برای نوآوری علمی که در فرهنگ معارف اسلامی به اجتهاد تعبیر می شود، دو چیز لازم است، یکی قدرت و دیگری جرات علمی.))
همچنین ایشان در جای دیگری فرموند:(( باید به گونه ای علوم پایه را در کشور توسعه بدهیم که دانستن علومی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی و دیگر علوم پایه به یک عرف و مسئله همگانی تبدیل شود تا بتوانیم با یک نوآوری و ابتکار، سرعت دستیابی به قله های علمی را افزایش دهیم.))
در راستای سخنان ایشان، به سراغ عباسی مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی کارخانجات مخابرات رفتیم و از پیشرفت شان در جهت نوآوری و ابتکار پرسیدیم.
 
** * با سلام و خدا قوت خدمت شما، خودتان را معرفی کنید.
عباسی مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی کارخانجات مخابرات ایران واقع در استان فارس هستم.
 
** * لطفا در مورد سطح بندی مراکز رشد و همچنین دلایلی که باعث شد مرکز رشد شما جزء مراکز برتر شود، توضیح دهید.
مرکز ما، مرکز کارخانه جات مخابراتی ایران است، که مرکز رشدی در پیکره ی خود دارد. در این مرکز رشد، تعداد ۸ شرکت فعال وجود دارد و تعدادی شرکت هم در صف تقاضا برای ورود به مرکز هستند؛ ما هم اکنون در تلاش هستیم که با شرایط موجود، کارخانه نوآوری ایجاد کنیم که اگر این اتفاق مهم بیفتد، می توانیم تعداد فراوانی از شرکت های مرکز رشد را بپذیریم، و همچنین افراد زیادی که دارای ایده جدیدی هستند را حمایت کنیم و در واقع روند تبدیل به ثروتشان را پیگیری نماییم.
حدود دو سال است که مناطق، رتبه بندی می شوند و امسال که سال دوم است، ارزیابی همه جانبه ای توسط واحد نظارت دانشگاهی علمی کاربردی، صورت گرفت که این ارزیابی تمامی زمینه های فرهنگی، اداری، آموزشی و علمی را در بر داشت؛ بعد که امتیاز بندی کردند، مرکز علمی کاربردی ما رتبه برتر را کسب کرد و البته این اتفاق در استان، مبارک و میمون بود چرا که تعداد زیادی از مراکز ما به رتبه ۲ ارتقا یافتند.
فعالیت های صورت گرفته در مرکز ما، عملا نتیجه ی همکاری همه ی همکارانمان بود که باعث شد این مرکز در استان رتبه ی برتر را از آن خود کند؛ که از این همکاری میتوان به فعالیت مرکز، در زمینه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ارتقای کیفیت آموزش اشاره کرد.
در حیطه فرهنگی، برنامه های بسیار خوبی داشتیم که اجرایی شدند ودر درگاه فرهنگی وزارت علوم به ثبت رسیدند.
بنابراین مجموع همه فعالیت هایی که صورت گرفت و زحمات دوستان در مرکز موجب شد که این مرکز ، بعنوان مرکز برتر شناخته شود.
 
** * کارخانه نوآوری شما تا چه اندازه می تواند فعالیت های کارگاهی و علمی خوبی را به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات، در سطح استان انجام دهد؟
کارخانه نوآوری مرکزی است که از نوآوران در زمینه های مختلف، حمایت، و امکانات و وسایل مورد نیازشان را در بخش های مشاوره، کارآفرینی و کارگاه های آموزشی علمی، تامین می کند. در کنار این موضوعات، ما سرمایه گذارانی در سازمان های مختلف داریم که می توانند افراد دارای ایده های جدید را در جهت نوآوری، هم در زمینه نرم افزار هم در زمینه سخت افزار، در سطح استان مورد حمایت قرار دهند.
 
کارخانه نوآوری شیراز با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس و دانشگاه فنی و حرفه ای فارس در شیراز آغاز به کار خواهد کرد و این کارخانه در محل قبلی کارخانجات مخابرات ایران ( کما ) در شهر شیراز دایر خواهد شد.
 
منبع: علم و فناوری
کد مطلب : ۲۱۸۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما