۰
plusresetminus
در نشست خبری مطرح شد:

اشتغال بدون ضابطه ۴۴۰۰ نیروی شهرداری

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۸
اشتغال بدون ضابطه چهار هزار و ۴۰۰ نفر در مجموعه مدیریت شهری شیراز، عدم وجود اراده برای خروج کارخانجات آلاینده از شیرازو... ازجمله موضوعات نشست خبری اعضای شورای شهر شیراز است.
اشتغال بدون ضابطه ۴۴۰۰ نیروی شهرداری
به گزارش حافظ خبر، عبدالرزاق موسوی دوشنبه در نشست خبری با اشاره تدوین برنامه ٢٠ ساله شهر شیراز گفت: برنامه ٢٠ ساله شیراز در مراحل تدوین نهایی است و به زودی به شورای برنامه ریزی ارسال خواهد شد.
وی در ادامه افزود: برنامه ٢٠ ساله تماما در اختیار شهرداری نیست و به لحاظ زمان بندی بسیار عقب است و شرکت مشاوره که در تهران فعالیت ها را انجام داده است و مشکلاتی که وجود داشته است و از سوی شورای شهر نیز فشار های وارد شده است. 
موسوی در خصوص برنامه توسعه شیراز تصریح‌کرد: این طرح به لحاظ زمان بندی بسیار عقب است  البته ظرف ٢ ماه آینده به صحن شورای شهر ارائه خواهد شد و این برنامه به دنبال توسعه شهر است و برنامه ای فرا دستگاهی است و همکاری دستگاه های مختلف باید وجود داشته باشد. 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: ارزیابی بر عملکرد کمیسیون های شورا و همچنین عملکرد شهرداری شیراز مورد توجه است و به صورت فصلی این گزارش ها ارائه خواهد شد. 
او افزود: فعالیت های کلی کمیسیون ها بیشتر می شود و با مدون کردن سیاست ها و اهداف که برای اول بار صورت می پذیرد کمیسیون ها فعالیت بیشتری خواهند کرد. چهار کمیسیون برنامه های خود را بیشتر از گذشته کرده اند با این حال تمامی کمیسیون ها مکلف شده اند که ماهانه گزارش عملکرد ارسال کنند. 
وی در خصوص سیاست های شورای شهر در سال سوم اظهار کرد: یکی از سیاست های که در سال سوم مدنظر شورای شهر است تعامل بین دستگاهی است و در این راستا دیدارهایی با استاندار و نماینده ولی فقیه در فارس ، جلسات هم اندیشی  و شناسایی پروژه های اولویت دار و امضای تفاهم نامه های مختلف با دستگاه های خدماتی نیز از جمله اقدامات این بخش است. 
موسوی با اشاره به اینکه فعالیت مرکز پژوهش  های شهر اغاز شده گفت: مرکز پژوهش های شهر هفته آینده افتتاح خواهد شد و شورای پژوهشی نیز به زودی تعیین و فعالیت می کند اما هفته آینده مورد بهره برداری ی رسمی قرار می گیرد.رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: وزارت کشور بیش از سه هزار و ۶١٩ پست برای شهرداری مشخص کرده است و این پست ها در شهرداری بیش از شش هزار نفر است و نیروهایی که در شهرداری فعالیت می کنند نزدیک به ١٢ هزار نفر است. 
عبدالرضا موسوی افزود: هزار و ۵٠٠ نفر در پست های شهرداری منتصب شده اند که ضوابط لازم و قانونی را نداشته اند و تنها نزدیک به هزار و ١٠٠ نفر دارای ضوابط قانونی استخدامی شهرداری اند. 

چه کسی می تواند حکم اخراج ۱۰ هزار نفر را صادر کند
وی تاکید کرد: چه کسی می تواند نیروهایی که وارد شهرداری شده است را از شهرداری خارج کند و به ١٠ هزار نفر حکم خروج بدهند. بیش از چهار هزار و ۴٠٠ نفر بدون ضابطه آمده اند و با رابطه خویشاوندی و دوستی است. 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: طرح تفکیک سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز مطرح شده است و قرار است این طرح تفکیک این سازمان دوباره در کمیسیون های مربوطه مطرح شود. 

سعید نظری سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خارج شدن کارخانه های آلاینده از سطح شیراز همواره مورد بحث بوده  و دو کارخانه در حال انتقال به بیرون از فضای شهری است. 
نظری تاکید کرد: اراده ای برای خروج روغن نباتی از سطح شیراز وجود ندارد و کارخانه سیمان نیز راغب به جا به‌جایی ندارد اما به  مرور از سطح شهر خارج خواهند شد. 
وی در خصوص سرانه فضای سبز کلان شهر شیراز نیز تصریح کرد: ٣٧ میلیون متر مربع فضای سبز موجود شیراز است که ٢٣ متر مربع سرانه فضای سبز در کلان شهر شیراز عنوان شده است. 
سعید نظری در خصوص تغییر کاربری باغات تصریح کرد: در باغات قصردشت  گروه های اول و دوم به هیچ عنوان تغییر کاربری نخواهند داشت البته طی فعالیت های شورای پنجم به هیچ یک از درخواست های تغییر کاربری جواب مثبت داده نشد. 
او افزود: ٢٠٠ هزار متر مربع قبل از شورای پنجم تغییر کاربری پیدا کرده و در شورای پنجم کمتر از سه هزار و ٧٠٠ متر مربع تغییر کاربری داشته است. 
کد مطلب : ۲۱۸۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما