۰
plusresetminus

برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در ۷ هزار مدرسه استان فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۷
به گفته عسکر نجفی، مدیر کل ادراه آموزش و پرورش فارس انتخابات انجمن اولیا و مربیان در بیش از ۷ هزار مدرسه برگزار خواهد شد و نزدیک به ۳۰ هزار نفر عضو در انتخابات انجمن اولیا و مربیان انتخاب می‌شوند و این رویداد بزرگی در زمینه نقش تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است.
برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در ۷ هزار مدرسه استان فارس
به گزارش حافظ خبر، احمد تنوری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در آیین استانی برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس استان فارس که در دبیرستان دکتر علا الدین بهشتی واقع در ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش فارس، تعدادی از مدیران و مسئولان استانی و شهری و جمع زیادی از اولیای دانش آموزان برگزار شد، گفت: انجمن اولیا و مربیان در پیش از انقلاب با عنوان انجمن خانه و مدرسه در سال 1326 تشکیل شد که 20 سال بعد از آن به انجمن ملی اولیا و مربیان تغییر نام می دهد که در زمان بعد از انقلاب ملی آن حذف شده و با نام انجمن اولیا و مربیان تاکنون به حیات و فعالیت خود ادامه داده است.

 
وی با اشاره به اینکه اینکه انجمن اولیا و مربیان که به نحوی یک تشکل دولتی و تحت نظر و حمایت آموزش پرورش می باشد، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که بر سر راه رسیدن به اهداف این انجمن وجود داشته، عدم تبیین شرح وظایف و اختیارات اعضای فعال در این انجمن بوده است.
تنوری در ادامه برای بهبود اوضاع و کارکرد انجمن های اولیا و مربیان پیشنهاد کرد: در قدم اول در شیراز پیشنهاد می کنم که برای انجمن های اولیا و مربیان حتما دوره های آموزشی جهت تبیین شرایط، وظایف و ماموریت ها گذاشته شود.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته آن توفیقی که می بایست انجمن اولیا و مربیان در شیراز کسب می کرده را متاسفانه کسب نکرده است، ابراز داشت: انجمن های اولیا و مربیان باید در برنامه ریزی های مدرسه و آموزش و پرورش دخیل بوده و نظرات آن ها مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز همچنین گفت: انجمن اولیا و مربیان باید خیرین و اقشار توانمند را به پای کار مدارس بکشانند و با توجه به کمبود تعداد مدارس و امکانات مدارس موجود، از ظرفیت ها و توانمندی های آنان استفاده شود.
وی اضافه کرد: می باید یک سری تغییرات و اصلاحات در قوانین انجمن های اولیا و مربیان به وجود آید که از تمامی ظرفیت خانواده های دانش آموزان در این انجمن ها استفاده شود
تنوری در پایان متذکر شد: در شورای شهر شیراز و بطور ویژه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز در خدمت اداره کل آموزش و پروش و انجمن های اولیا و مربیان هستیم و اگر کاری از دست ما بر آید، دریغ نخواهیم کرد.
 24 تا 30 مهر ماه هر سال به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نام‌گذاری شده است؛ هفته‌ای که نقش والدین دانش‌آموزان به عبارت دیگر، انجمن اولیا و مربیان نمود بیشتری پیدا می‌کند.

 
پیش از این علی اصغر احمدی مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، مهم‌ترین دغدغه انجمن‌های اولیا و مربیان را آشفتگی در وظایف حقیقی آن ها دانسته است.
 
به گفته وی کار اصلی انجمن‌های اولیا و مربیان، مشارکت در تربیت دانش‌آموزان است و باید اعضای انجمن از تربیت، تصویر روشن و تخصصی داشته باشند.
احمدی با اشاره به مصادیق تربیت یادآور شد: یکی از مقوله‌های تربیت، تربیت عاطفی و اجتماعی است؛ تربیت عاطفی و اجتماعی مربوط به احساسات درونی فرد می‌شود که این احساسات شامل طیف وسیعی مانند شادی، غم، عشق، نفرت و عزت نفس است.
وی متذکر شد: آن چیزی که تأثیرگذار ترین عنصر در زندگی ما است همین احساسات است و تربیت عاطفی و اجتماعی، کار کردن بر روی احساسات است.
احمدی با انتقاد از اینکه تربیت عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: توده مردم و بسیاری از معلمان در این خصوص کاری نمی‌کنند.
انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس فارس در سال تحصیلی جدید ۱۵، ۱۴، و ۱۳ مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار شده است.
به گفته عسکر نجفی، مدیر کل ادراه آموزش و پرورش فارس انتخابات انجمن اولیا و مربیان در بیش از ۷ هزار مدرسه برگزار خواهد شد و  نزدیک به ۳۰ هزار نفر عضو در انتخابات انجمن اولیا و مربیان انتخاب می‌شوند و این رویداد بزرگی در زمینه نقش تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است.

 
وی همچنین از برگزاری کلاس هایی برای خانواده ها با رویکرد جدید مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش خبر داد.
منبع: علم و فناوری
کد مطلب : ۲۱۸۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما