۰
plusresetminus

۲۲۸ طرح عمرانی در مناطق روستایی و عشایری فارس به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۶
در همایش روز ملی روز روستا و عشایر که با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ۲۲۸ پروژه عمرانی در مناطق روستایی و عشایری استان فارس با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
۲۲۸ طرح عمرانی در مناطق روستایی و عشایری فارس به بهره‌برداری رسید
به گزارش حافظ خبر، استاندار فارس روز دوشنبه در این مراسم ضمن قدردانی از توجه ویژه دولت به توسعه پایدار روستایی اعم از سرمایه‌گذاری در زمینه تولید و اشتغال و خدمات امور زیربنایی گفت: تعداد ۴هزار و ۷۹۵ طرح به اعتبار ۴۷۶ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده که ۳ هزار و ۹۲ طرح با اعتبار ۲۳۷ میلیارد تومان پرداخت شده است که تعداد ۱۲هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
عنایت الله رحیمی افزود:  هزار و ۳۳۰ طرح به مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
رحیمی گفت: پیش از دولت تدبیر و امید در زمینه گردشگری و ایجاد بومگردی روستایی هیچ طرحی وجود نداشت، از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۱۰۵ واحد بومگردی روستایی در فارس تاسیس و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۲۸ پروژه با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان امروز در مناطق روستایی و عشایری استان فارس بصورت همزمان با سایر نقاط کشور افتتاح شد  ادامه داد: طی سال گذشته بیش از هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبار به حساب دو هزار دهیاری استان واریز شده تا در جهت بهبود و بهسازی محیط روستاها اختصاص یابد. 
رحیمی در خصوص طرح های فارس که امروز بصورت همزمان با سایر نقاط کشور افتتاح شد نیز اضافه کرد: از این تعداد ۵ پروژه در حوزه امور عشایر ، ۲۵ پروژه در حوزه نوسازی مدارس، ۳ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۲ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، ۱۳۹ پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳۷ پروژه در زمینه برق رسانی، ۲ پروژه در زمینه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی و ۵ پروژه در حوزه دهیاری ها به بهره برداری رسید. 
وی درباره اهمیت اشتغال زایی در روستا ها نیز گفت: از ابتدای سال ٩۶ تاکنون مبلغ ٧١٠ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به ٩٩ طرح اشتغالزایی روستایی فارس پرداخت شده است .
 بر اساس سرشماری سال ٩۵ جمعیت روستایی فارس بیش از یک میلیون و ۴٣٢ هزار نفر است و ١٧ هزار نفر عشایر در فارس حضور دارند. جمعیت روستایی در استان فارس بالغ بر ٣٠ درصدجمعیت استان را شامل می شود و جمعیت عشایر فارس نیز ٧درصد از جامعه عشایری کشور را تشکیل داده است.
۱۵ مهرماه در تقویم ملی روز روستا نامگذاری شده است.
ایرنا
کد مطلب : ۲۱۸۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما