۰
plusresetminus

جمهوری اسلامی مخالف 7 آبان نیست

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۹
استاندار فارس گفت: جمهوری اسلامی مخالفتی با 7 آبان و تعریف جایگاه کوروش ندارد و تنها با نگاه ابزاری معاندان که هویت ملی را در برابر اسلام قرار می‌دهند مخالف است.
جمهوری اسلامی مخالف 7 آبان نیست
به گزارش حافظ خبر، عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه‌شب در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: فرهنگ یکی از مولفه‌های اثر‌گذار جامعه است؛ ما  اعتقاد داریم که بین هویت ملی و هویت اسلامی تقاوتی قائل نیستیم و این دو در موازت  یکدیگر حرکت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بین هویت ملی، باستانی، تاریخی و اسلامی تضاد قابل توجهی وجود ندارد، افزود: دین مبین اسلام به دلیل کامل بودن از سوی ایرانیان پذیرفته شده و کسانی که  قصد سوءاستفاده از فرهنگ تاریخی و باستانی ایران دارند شدیداً با آن مخالف هستیم.

 7 آبان گاهی امنیتی می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز نیز در ادامه این نشست بیان داشت: گاهی مواقع 7 آبان (بزرگداشت کوروش) به یک مسئله امنیتی تبدیل می‌شود، در صورتی که ریشه فرهنگی دارد و با راهکار‌های فرهنگی باید آن را نهادینه و دنبال کنیم.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام  افزود: تمامی ادیان الهی در طول تاریخ نور بودند، اما پس از آمدن دین مبین اسلام مجالی برای بازگشت دیگر ادیان گرچه نورانیت دارند نیست و در عرض اسلام نمی‌توانند مطرح شوند، اما در گذشته تاریخی، نباید به ادیان بی‌احترامی شود.
وی با تأکید بر ضرورت توسعه گردشگری بیان داشت: از نظر گردشگری وضع نامناسبی داریم و باید روشی کثرت‌گرایانه ارائه دهیم تا مشکل این صنعت برطرف شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: برای توسعه گردشگری در استان فارس باید از حرم تا تخت‌جمشید را در یک نگاه گردشگرانه مورد توجه و دید همگان قرار دهیم.
فارس
کد مطلب : ۲۱۸۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما