تیم فوتبال فجر سپاسی باید قدر بازی‌های خانگی را بداند

18 مهر 1398 ساعت 11:26

تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در صورتی‌که بخواهد تا پایان لیگ دسته یک فوتبال همچنان به عنوان مدعی باقی بماند باید قدر بازی‌های خانگی اش را بیشتر بداند.


به گزارش حافظ خبر، مجموعه باشگاه فجر در پایان برنامه سوم برای صعود به لیگ برتر عزم خود را جزم کرده اند از این رو میتوان امیدوار شد در صورتی که ساختار تیمی در نیم فصل خوب تقویت شود، در پایان لیگ، شیرازی ها جشن صعود بگیرند.
داود مهابادی سرمربی تیم فوتبال فجر  میداند که راه سختی تا رسیدن به آرزوی هفت ساله فارسی ها دارد و باید تیمش را تقویت کند چرا که هم اینک که هفت هفته از آغاز این بازی‌ها گذشته هفت تیم شانه به شانه هم هستد.
در ادامه بازیها هم تعداد دیگری به جمع مدعیان اضافه خواهند شد تا در نهایت ۲ تیم سهمیه صعود به لیگ برتر را بگیرند که دشواری کار را برای تیم‌های مدعی نشان می دهد.
 فجریها که خوب لیگ را شروع کردند باید بدانند تیم‌هایی که مدعی می شوند تیم‌های ضعیف تر با تاکتیک بسته و برای گرفتن حداقل امتیاز به مصاف آنها خواهند رفت، همانگونه که تیم های آرمان گهرسیرجان و رایکای بابل که در پایین جدول هستند از این تیم امتیاز گرفتند و حتی در ضد حملات هم خطرناک نشان دادند.
گرفتن ضربات ایستگاهی، پابه توپ شدن بازیکنان سرعتی، روی آوردن به ضربات از راه دور و بردن بازی به کناره ها و همراه با ارسال مواج از جمله راهکارهایی برای فتح دروازه تیم‌هایی ‌استکه بسته بازی می کنند و به دنبال حداقل امتیاز هستند.
بنابراین تیمی ضعیف در لیگ وجود ندارد و هر چه به پایان آن هم نزدیک تر می شویم به ویژه در دور برگشت، بازی ها سخت تر خواهد شد برای همین است که فجری ها باید قدر بازی های خانگی و ابتدایی لیگ را بدانند و امتیازهای لازم را نیز کسب کنند.
مشکل گلزنی
 دربحث فنی ،تیم فجر مشکل گلزنی دارد و از فرصت های زیادی که روی دروازه حریفان ایجاد می کند، کمتر تور دروازه ها به لرزه در می آید اگرچه بازی این تیم با ملوان تفاوت داشت و چهار بار دروازه این تیم باز شد اما در همین بازی هم گل‌های بیشتری باید به ثمرمی رسید.
تیم فجر هم اینک از هفت بازی ۱۲ گل به ثمررسانده که دومین تیم پس از سرخپوشان پاکدشت است که ۱۳ گل به ثمر رسانده اند و بازی این ۲ تیم که بهترین خط حمله را دارند دیدنی خواهد بود و فجری ها باید مواظب باشند چرا که تیم سرخپوشان با ۱۱ امتیاز و سرمایه گذاری خوبی که کرده از تیم های مدعی است.
بابامحمدی، کریم زاده، هوشمند  و غریبی بازیکنانی هستند که در پست مهاجم برای فجر بازی کردند و آمار بدی هم ندارند اما تیمی که می خواهد صعود کند باید از فرصت ها نهایت بهره را ببرد و به نظر می رسد تیم فجر در این پست نیاز به یک مهاجم گلزن تر دارد تا قدر فرصت ها را بخوبی بداند اگرچه بابا محمدی هم چهار گل برای فجر به ثمر رسانده و مهاجم خوبی است.
تیم فجر در خط دفاع هم یکی از سه تیمی است  که با پنج گل خورده، از بهترین هاست، وجود سنگربانی همچون جلالی نقطه قوتی برای این تیم محسوب می شود اما این آمار با توجه به هفت بازی برگزار شده نمی تواند ایده‌آل باشد و حتما نیاز به تقویت در پست مدافعان میانی با قدرت سرزنی دارد تا در ادامه لیگ که روز به روز سخت تر می شود به مشکل در این پست مهم برنخورد.
در خط میانی فجر این روزها ایوب کلانتری با شم جنگندگی و آمادگی که دارد در نبردهای میانه میدان موفق بوده است اما بازیکنی که در کنار کلانتری بتواند بازیسازی کند وجود ندارد و نمی شود بازیکنی که خاصیت جنگندگی دارد هم توپ بگیرد، هم توپ پخش کند و هم از قدرت شوت زنی خود استفاده کند از این رو در این منطقه، به بازیکنان بازی ساز نیاز است تا کار کلانتری را تکمیل کند تا این بازیکن خسته نشود.
همانگونه که اشاره شد دست اندرکاران باشگاه فجر که تا اینجای کار بدون حاشیه نتایج نسبتا خوبی گرفته اند برای تقویت تیم در پست های مورد نیاز از هم اینک باید دست به کارشوند تا در نیم فصل بازیکنان مورد نظر به تیم بپیوندند.
فجری ها مواطب مهاجم گلزن پاکدشت باشند
 اما تیم سرخپوشان پاکدشت تهران که با به خدمت گرفتن چندین بازیکن همچون امیر حسین فشنگچی، یعقوب کریمی، سروش سعیدی و مجتبی شیری که سابقه بازی در لیگ برتر را دارند خود را به عنوان مدعی نشان داده و در این تیم مهاجمی وجود دارد به نام حمید کاظمی که با شش گل زده در صدر گلزنان لیگ قرار دارد و فجری‌ها  باید مواظب این بازیکن باشند که هم سرزن و هم شوتزن است.
شاگردان علی نیکبخت سر مربی تیم سرخپوشان پس از هفت بازی سه برد ۲ مساوی و ۲ باخت در کارنامه دارند و با ۱۱ امتیاز در رده هشتم جدول هستند اما آن‌ها یک آمار خوب در تعداد گل زده دارند که حتما  فجری از این امر آگاه هستند که تیمی با خاصیت هجومی است.
سرخپوشان در خط دفاع ضعیف هستند
حریف فجری‌ها اگرچه دارای خط حمله زهرداری هستند اما در دفاع با ۱۰ گل خورده آمار خوبی ندارند و بازیکنان تیم میزبان باید از این ضعف که در نزد حریفشان وجود دارد نهایت استفاده را ببرند و فرصت ها را تبدیل به گل کنند.
باید متتظر باشیم تا پایان این بازی و ببینیم مربیان این ۲ تیم خوب چه نسخه ای برای موفقیت تیمشان پیچیده اند.
دیدار تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و سرخپوشان پاکدشت تهران از هفته هشتم رقابت های فوتبال دسته یک باشگاه های کشور جام آزادگان، نوزدهم مهر ۹۸ ساعت ۱۵ در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می شود.
همچنین تیم قشقایی دیگر نماینده استان فارس  که این روزها حال و روز خوبی ندارد و با چهار امتیاز در رده پانزدم جدول است، این هفته در اهواز میهمان تیم استقلال این شهر است که با پنج امتیاز چهاردهم است ودیدار همسایه‌های پایین جدولی می تواند جذاب و تماشایی باشد چرا که مساوی به درد هیچ کدام از این ۲ تیم نمی خورد.
هم اینک در جدول رده بندی تیم های بادران تهران، مس رفسنجان ، خوشه طلایی ساوه و گل ریحان البرز با ۱۵ امتیاز در رده اول تا چهارم قرار دارند، فجر سپاسی و نود ارومیه با ۱۴ امتیاز پنجم و ششم هستند و تیم آلومینیوم اراک هم با ۱۲ امتیاز در تعقیب تیم های بالانشین است.
در مسابقات فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز حضور در لیگ برتر دوره بیستم در سال ۹۹ را دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.
ایرنا


کد مطلب: 21853

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21853/تیم-فوتبال-فجر-سپاسی-باید-قدر-بازی-های-خانگی-بداند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir