در نشست احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در فرمانداری شیراز چه گذشت؟!

غلبه حاشیه ها بر شورای شهر شیراز/ میگوییم تخلف شده و نه تقلب/ تا پایان این دولت کسی صدای ما را نخواهد شنید/ اگر لیستی ارائه می دهید، باید پای آن بایستید/ اتهام زنی به اصولگرایان به جای ایجاد راه حل مشکلات کلان‌شهر شیراز و رسیدگی به محرومین

19 مهر 1398 ساعت 12:50

نشست گفتگوی سیاسی نمایندگان و مسئولین دفاتر احزاب سیاسی شیراز به دعوت فرمانداری شیراز با حضور نمایندگان احزاب اصولگرا و اصلاح طلب که با حاشیه هایی نیز همراه بود، برگزار شد.


به گزارش حافظ خبر؛ نشست گفتگوی سیاسی نمایندگان و مسئولین دفاتر احزاب سیاسی شیراز به دعوت فرمانداری شیراز با حضور سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری، حجت رضایی مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری و امیری فرماندار شیراز برگزار شد.
با وجود حضور برخی از افراد دعوت شده از هر دوجناح اصلاح طلب و اصولگرا، جلسه با نیم ساعت تاخیر و با صوت ضبط شده قرآن آغاز شد.
در ابتدای امر حسن پور، معاون سیاسی فرمانداری شیراز به ارائه آماری در خصوص احزاب فعال و مجوز دار پرداخت و گفت: در شیراز 23 پرونده احزاب اصلاح طلب، 14 پرونده احزاب اصولگرا و 3 پرونده احزاب مستقل و اعتدال داریم که 12 پرونده از اینها ناقص می باشد.
به گفته وی با نزدیکی به انتخابات جلسات بیشتر خواهند شد و از احزاب خواست که 48 ساعت قبل از برگزاری برنامه های خود، برنامه و سین آن را به فرمانداری برای هماهنگی ارسال کنند.
طبق اطلاع رسانی قبلی و تاکید مجدد حسن پور، دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب هر کدام 4 نفر و از مستقلین و اعتدالیون نیز 1 نفر صحبت خواهند کرد و هرکدام نیز 7 دقیقه فرصت خواهند داشت.
پس از طرح این مباحث و با تاخیری 40 دقیقه ای، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل سیاسی استانداری و فرماندار شیراز وارد جلسه شدند.
 
آماده برگزاری انتخابات هستیم
فرماندار شیراز بعنوان میزبان این نشست با اشاره به موضوع جلسه که نشاط در انتخابات، گفت: نهادهای دولتی و حاکمیتی به تنهایی نمی توانند باعث نشاط و مشارکت مردم در انتخابات شوند و کنشگران سیاسی اجتماعی نیز باید در این عرصه کمک کنند.
وی ادامه داد: انتخابات بهار احزاب است و انتظار داریم ضمن شور و نشاط انتخاباتی، نقش کنشگران و احزاب را در قالب گفتگوی سیاسی مشاهده کنیم.
امیری در خصوص وضعیت شیراز در انتخابات تصریح کرد: شیراز مهم ترین شهرستان استان می باشد که 40 درصد جمعیت کل فارس نیز در آن متمرکز است و با توجه به همین موضوع، کار انتخابات را از ابتدای سال در حوزه معاونت سیاسی آغاز کردیم و 725 شعبه انتخاباتی را در شهرستان های شیراز و زرقان پیش بینی کرده ایم و از هم اکنون آمادگی برگزاری انتخابات را داریم.
 
فرماندار نماینده دولت اعتدال است
میراعظم هاشمی، دبیر حزب اعتدال و توسعه در فارس ضمن انتقاد سفت و سخت به تاخیر 39 دقیقه ای فرماندار بعنوانمیزبان جلسه گفت: فرماندار نماینده دولت اعتدال است اما جریان اعتدال را به نحوی عنوان می کند که گویی وجود چندانی ندارد.
 
مواظب حق الناس در انتخابات باشید
خلیل ترابی، دبیر جامعه اسلامی اصناف فارس نفر بعدی بود که به صحبت پرداخت و عنوان کرد: در برهه ای هستیم که همه دشمنان علیه ما بسیج شده و نیاز داریم که همه احزاب در کنار هم باشیم و دشمنان را ناامید کنیم.
وی با بیان اینکه ممکن است در برخی نکات ریز با یکدیگر اختلاف داشته باشیم تصریح کرد: همه احزاب نقاط مشترکی دارند همچون نظام، انقلاب و ولایت فقیه که می تواند باعث هم افزایی همه شود.
دبیر جامعه اسلامی اصناف فارس با اشاره به اینکه اصناف یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و در تمامی بزنگاه های حساس در صحنه حاضر بوه اند، خواستار شد: اصناف و بازاریان نیاز به توجه بیشتری دارند.
وی با گلایه از بروکراسی ادارات ابراز داشت: درست نیست که مردم ما برای گرفتن یک امضا هر روز در رفت و آمد به ادارات باشند و خواهشمندیم که نظارت بر ادارات بیشتر شود.
ترابی اصل انتخابات را مشارکت بالای مردم دانست و با بیان اینکه باید کاری کنیم که مردم به پای صندوق های رای بیایند، بیان کرد: انتظار ما در انتخابات از برگزارکنندگان نهایت بی طرفی می باشد که هم خدا باشد و هم حق الناسی صورت نگیرد.
 
اگر لیستی ارائه می دهید، باید پای آن بایستید
محمدکاظم فریدونی که به نمایندگی از جامعه اسلامی مهندسین در این نشست شرکت کرده بود، اظهار داشت: برای شفاف بودن انتخابات در ستاد انتخابات از هرجریان یک نماینده حاضر باشد تا شفافیت را لمس کنیم.
وی با اشاره به لیست های انتخاباتی احزاب عنوان کرد: ما در بستن لیست های انتخاباتی باید به بلوغ رسیده باشیم و اگر لیستی ارائه می دهیم، باید بتوانیم پای آن بایستیم و از آن دفاع کنیم.
دبیر جام شیراز با بیان اینکه نباید به نحوی عمل کنیم که دشمن بتواند سواستفاده نماید، اذعان داشت: عمل به وظایف و پاسخگو بودن به مردم از اینکه چه کسی انتخاب شود، بسیار مهمتر بوده و نباید نقطه ضعف به دشمن نشان داد.
وی در پایان سخنانش به شرکت های دانش بنیان استان، مهجوریت و مشکلات آن ها پرداخت.
 
در انتخابات گذشته امانتداری نشد
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در فارس نیز در این جلسه با اشاره به انتخابات شوراها در سال 96 گفت: سابقه مثبتی از برگزاری انتخابات شورای شهر در دست نیست و اگر بخواهد در آینده اینگونه تکرار شود، رسم امانتداری رعایت نشده است.
وی با تاکید بر اهمیت اعتماد مردم اظهار داشت: انتصابات باید برحسب شایسته سالاری باشد تا مردم به ما اعتماد کنند اما وقتی مردم اعتمادشان را از دست بدهند، ما اعتبارمان را از دست داده ایم و دیگر کارآیی نخواهیم داشت.
شادباش سپس به موضوع مهم فرهنگ پرداخت و تصریح کرد: فرهنگ ابعاد مختلف دارد که باید در ابعاد مختلف نیز برای سروسامان دادن به آن تلاش کرد.
وی ادامه داد: چقدر برروی ارتباط فرهنگ با حوزه های تاثیرگذار دیگر همچون هنر و ورزش کار کردهایم؟!
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در فارس از فرماندار شیراز خواست تا نظارت ها را بر ادارات این شهر بیشتر نماید تا کار مردم لنگ نماند.
 
غلبه حاشیه ها بر شورای شهر شیراز
فاطمه خسروپور در این جلسه نبا اشاره به موضوع نشست عنوان کرد: نشاط اجتماعی زمانی ایجاد می شود که دولت‌ها و احزاب به مردم، نگاهی فراتر از نگاه ابزاری برای رسیدن به قدرت داشته اما متاسفانه شاهدیم که در زمان انتخابات چشم و گوش مردم را پر از وعده‌هایی می‌کنند که کمتر به سرانجامی می‌رسد.

دبیر جمعیت پیروان زینب(س) فارس با بیان اینکه امروز پدیده شکاف طبقاتی و افزایش نرخ معیشتی خانوار تبدیل به معضلی شده است، تصریح کرد؛ اولین آسیب آن متوجه خانواده و زنان به عنوان اصلی ترین رکن جامعه و مهمترین قشر اجتماع هست و شاهد آن کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق است.

وی با بیان اینکه این مقوله باعث مشکلات زیادی برای زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست شده است، افزود: چه اقداماتی برای این زنان انجام شده است که شاهد کاهش آسیب‌های  اجتماعی در این حوزه باشیم؟ آیا صرف شوهای تبلیغی بر  موضوعاتی مانند موتورسواری و دوچرخه سورای و ورزشگاه رفتن زنان مسکل دخترام و بانوان جامعه حل می‌شود؟

خسروپور گفت: چرا به جای پرداختن صحیح به مقوله اشتغال و صنعت، شاهد رشد قارچ‌گونه مجتمع‌های تجاری در کلانشهر شیراز هستیم که جز مصرف‌زدگی و بروز آسیب‌های اجتماعی، رهاوردی برای عامه مردم ندارد‌.

این فعال سیاسی تصریح کرد: مسائلی نظیر تکدی‌گری، بزهکاری، رشد حاشیه نشینی و زنان سرپرست خانوار نتیجه پرداخت به حاشیه‌ها و سیاسی کاری به جای ایجاد اشتغال و فراهم کردن زیرساخت ‌های صنعتی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه شاهد مصادیق ولنگاری فرهنگی و بزهکاری در سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی هستیم، بیان کرد: چه سناریوهایی پشت پرده است که به جای توسعه حرم حضرت شاهچراغ(ع) و محرومیت زدایی از مناطق اطراف حرم شاهچراغ و برخی بقاع مقدسه این شهر و همچنین نقاط محروم حاشیه شهر، به حواشی پرداحته می‌شود که مردم در ان اولویت ندارند.

خسروپور گفت: کی قرار است به محرومان این کلانشهر رسیدگی شود، محرومانی که در موضوعاتی نظیر گرانی، سیل و ... اولین قربانی هستند و جان و مالشان در خطر است.

دبیر جمعیت پیروان‌ زینب(س) در پایان با اشاره به فعالیت شورای شهر شیراز برهنده از لیست خاص و عدم رعایت شدن امانتداری در انتخابات آن در سال ۹۶ پرداخت و عنوان کرد: متاسفانه شاهدیم که در شورای شهر شیراز بجای پرداختن به موضوعات مهم و مسائل شهری، به موضوعات حاشیه‌ای پرداخته می شود و سیاسی‌کاری‌های بسیاری صورت می گیرد که اولین قربانی این سیاسی ‌کاری‌ها محرومین و اعتماد جامعه است.
 
آنچه برای اصلاح طلب منکر است، برای اصولگرا نیز می باشد
پس از سخنان بی پرده و صریح دبیر جمعیت پیروان حضرت زینب در فارس، هادی وکیل زاده نماینده حزب ندای ایرانیان در فارس نسبت به آن ها جبهه گرفت و گفت: از رشد قارچ گونه مجتمع های تجاری گفته شد در حالیکه در شورای شهر قبل 21 پروژه تجاری مجوز گرفتند که اکنون در گوشه و کنار این شهر رها شده اند.
وی بیان داشت: چیزی که برای اصلاح طلب منکر است، برای اصولگرا نیز باید منکر باشد.
وکیل زاده در جواب حاشیه های شورای شهر به بحث تکراری ورود نیرو به شهرداری پرداخت و گفت: در سال آخر شهردار سابق 3 هزار نیروی جدید به بدنه شهرداری تزریق شدند.


میگوییم تخلف شده و نه تقلب/ تا پیان این دولت کسی صدای ما را نخواهد شنید
بعنوان آخرین نفر از احزاب حاضر در این نشست، رهایی دبیر حزب حامیان انقلاب اسلامی در فارس سخن گفت. وی با اشاره به سخنان نماینده حزب ندای ایرانیان مبنی بر تقلب در انتخابات بیان داشت: ما هیچگاه انتخاباتی را زیر سوال نبرده ایم و در انتخابات شورای شهر شیراز در سال 96 نیز گفتیم و می گوییم که تخلف صورت گرفته است.
رهایی در خصوص صحبت مطرح شده درمورد ورود 3 هزار نفر نیروی جدید در سال آخر به شهرداری مطرح کرد: رئیس شورا در روزهای گذشته آماری دیگر داده و گفته 4 هزار و 400 نفر وارد شده اند که سرانجام نمی دانیم کدام رقم را باور کنیم اما طبق اطلاعات من که در صحبت با برخی از شهرداران دوره های گذشته حاصل شده، از زمان آقای وکیلی نیروها را وارد شهرداری کرده اند و تنها به دوره قبل محدود نمی شود و در این دوره نیز شاهد ورود نیروها به شهرداری بدون ضابطه و با فامیل و حزب بازی بوده ایم.
وی در خصوص جبهه گیری نماینده حزب ندای ایرانیان درمورد مجتمع های تجاری متذکر شد: صحبت های صورت گرفته از سوی سرکارخانم خسروپور به هیچ وجه جناحی و حزبی نبوده و تنها مشکلات شهری را بیان کردند.
دبیر حزب حامیان انقلاب اسلامی در فارس همچنین ابراز داشت: دوستان اصلاح طلب، مستقل و اعتدالی تا پایان این دولت کسی صدای ما را نخواهد شنید و از شماها خواهشمندیم به داد این شهر برسید.
وی خطاب به اصلاح طلبان گفت: لیستی کاملا سیاسی موسوم به لیست امید را بستید که حتی یک مهندس عمران در آن وجود نداشته است و کافیست به تعداد بازداشتی های این دوره شورا با شورای قبل نگاه بیندازید.
رهایی از حضار در جلسه خواستار شد قضاوت درخصوص شهردار و شورای کنونی و شهردار و شورای سابق را به مردم واگذار کنند.
وی درمورد نمایندگان مجلس نیز گفت: به لطف و همت نماینده های ما بوده که ریاست کمیسیون های مجلس را اکنون داریم و در خصوص شیراز وزن فعلی نماینده ها را چگونه می توان با نماینده های سابق بدون تعصب مقایسه کرد؟!
این فعال سیاسی از اصلاح طلبان خواستار پاسخگویی شد که چگونه شهرداری که مقصر اصلی سیل در شیراز بوده استخدام شده و با کدام رزومه و عملکرد اکنون نیز به منطقه ای بهتر در شهرداری و در کسوت شهردار منتقل شده است؟!
وی در پایان از حضور نمایندگان اصلاح طلب در هیئت اجرایی انتخابات از جمله حضور آقای رجبی گفت و خواستار شد: دوستان اصلاح طلب نیز از اصولگرایان در هیئت اجرایی انتخابات استفاده نمایند.
 
 
در ادامه حجت رضایی، مدیرکل سیاسی استانداری و سید احمد احمدی زاده نیز دقایقی را در جمع حاضر صحبت کردند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 21857

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21857/غلبه-حاشیه-شورای-شهر-شیراز-میگوییم-تخلف-شده-نه-تقلب-پایان-این-دولت-کسی-صدای-نخواهد-شنید-اگر-لیستی-ارائه-می-دهید-باید-پای-بایستید-اتهام-زنی-اصولگرایان-جای-ایجاد-راه-حل-مشکلات-کلان-شهر-رسیدگی-محرومین

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir