۰
plusresetminus

تفاهم نامه 937 میلیارد ریالی وزارت فرهنگ و ارشاد با استانداری فارس

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای تفاهم‌نامه 937 میلیارد ریالی با استاندار فارس در راستای توسعه فرهنگ و هنر در استان خبر داد.
تفاهم نامه 937 میلیارد ریالی وزارت فرهنگ و ارشاد با استانداری فارس
به گزارش حافظ خبر، سیدعباس صالحی عصر امروز در نشستی خبری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تشریح دیدار 3 روزه خود از استان فارس اظهار داشت: در این سفر تفاهم‌نامه‌ای با استاندار فارس به ارزش ریالی 937 میلیارد ریال امضا شد.
وی افزود: طبق تفاهم‌نامه فوق 691 میلیارد ریال به حوزه عمرانی، در حوزه‌های دینی و مذهبی 34 میلیارد ریال، فرهنگی 32 میلیارد ریال، تجهیز کتابخانه‌ها 97 میلیارد ریال، مطبوعات 10 میلیارد ریال و ... اختصاص داده شد.
مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست به دیدارهای خود با اهالی فرهنگ و هنر استان فارس و بحث و تبادل‌نظر با آنان اشاره کرد.
صالحی با اشاره به ظرفیت‌های استان در عرصه فرهنگ و هنر اظهار داشت: گذر فرهنگ و هنر استان فارس با 64 واحد آماده افتتاح است.
این مقام مسئول از تشکیل کارگروه گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر با مسئولان استان به‌عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس این مسئله را دنبال کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مورد روند تکمیل تالار مرکزی شیراز نیز گفت: با صحبت‌هایی که شد، تکمیل این پروژه در روزهای آینده سرعت خواهد گرفت.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد عدم توجه دولت تدبیر و امید به اصحاب رسانه نیز گفت: به‌هرحال در سال‌های اخیر منابع محدود بوده و این محدودیت اثر خود را بر موارد گوناگون گذاشته است اما باوجود تمام مشکلات حرکات مثبتی نیز داشته‌ایم.
صالحی تصریح کرد: به‌عنوان نمونه باوجود تمام محدودیت‌ها با افزایش 80 درصدی بیمه‌شدگان اصحاب رسانه در سال 97 نسبت به سال 95 روبه‌رو بودیم.
این مقام مسئول در پاسخ به پرسش دیگری در مورداجرای کنسرت‌ها در مکان‌های تاریخی نیز گفت: در قسمت مجوزها برای برگزاری کنسرت‌ها با بررسی تقاضاها و تائید شعر و محتوا، مشکلی وجود ندارد اما در مورد مکان برگزاری در محیط‌های تاریخی این مسئله مربوط به وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری است.
فارس
کد مطلب : ۲۱۸۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما