۰
plusresetminus

فارس از استان‌های پرحادثه در سقوط از ارتفاع است

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۱
نخستین رویداد شتاب ایمنی کار در ارتفاع توسط مرکز علمی کاربردی ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی در مرکز کارنو دانشگاه علمی کاربردی استان فارس برگزار شد.
فارس از استان‌های پرحادثه در سقوط از ارتفاع است
به گزارش حافظ خبر، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در این مراسم که امروز برگزار شد، اظهار داشت: ایمنی بالابرها، کار در ساختمان‌های بلند، ارگونومی و مخاطرات کار در ارتفاع و همچنین آشنایی با فناوری‌های نوین و جهانی کار در ارتفاع از محورهای این رویداد شتابی است.
حبیب دانش‌منش افزود: ثبت اختراع ایده‌ها، استفاده از قرارداد عدم افشای اطلاعات، استقرار در مرکز کارنو دانشگاه علمی کاربردی استان فارس و حمایت از ایده‌های منتخب و برتر از مزایای نخستین رویداد شتاب ایمنی کار در ارتفاع است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از برگزار کنندگان اجرای این استارتاپ بیان کرد: هشت تیم، ایده‌های در این رویداد علمی ایده‌های خود را مطرح و با حضور در کارگاه‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفته و پس از دریافت رتبه لازم می‌توانند در مرکز کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس مشغول فعالیت شوند تا ایده آنان تبدیل به محصول و در نهایت تجاری‌سازی شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس با تاکید بر اینکه پیروز واقعی کسی است که ایده خود را به عمل تبدیل کند، افزود: ایده‌هایی که عملی شوند توسط دانشگاه به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود تا حمایت لازم از آنان صورت گیرد.
رئیس مرکز علمی کاربردی ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز ، اظهار داشت: یکی از دلایل برگزاری این رویدادی شتابی این است که آمار حوادث سقوط از ارتفاع در کشور بالا بوده و استان فارس نیز از استان‌هایی به شمار می‌رود که بیشترین حادثه سقوط از ارتفاع را دارد.
غلامعلی نجفی افزود: با طرح‌هایی که صاحبان ایده در نخستین رویداد شتاب ایمنی کار در ارتفاع ارائه داده‌اند، به دنبال این هستیم تا ایده های کاربردی جذب و اجرایی شود تا حوادث ناشی از کار را به حداقل ممکن برسانیم که امیدواریم با توجه به طرح‌ها و ایده‌هایی که ارائه شده  بتوانیم نیاز کشور را برطرف کنیم.
وی افزود:در مدت زمان سه روز برگزاری این رویداد شتابی ایده‌هایی که انتخاب می‌شوند، نحوه تبدیل ایده به محصول و همچنین تبدیل به ثروت به آنان آموزش داده شده  و در نهایت تیم‌های برتر انتخاب و مجوز ورود به مرکز کارنو دانشگاه علمی کاربردی استان فارس را دریافت می‌کنند.
رئیس اداره فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی استان فارس نیز اظهار داشت: برگزاری 12 رویداد استارتاپی در این دانشگاه پیش‌بینی شده که دومین آن در موضوع ایمنی کار در ارتفاع است.
احمد رجبی با بیان اینکه متاسفانه سالانه شاهد فوت افراد به علت پرتاب شدن از ارتفاع هستیم، افزود: امیدواریم برگزاری این رویداد استارتاپی در راستای کمک به ایمنی کار در ارتفاع تاثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: امروز اگر قرار است تحولی در دانشگاه ایجاد کرده و نقطه آغاز تحول باشیم باید به برگزاری رویدادهای استارتاپی اهمیت داده و به دنبال تبدیل ایده‌ها به عمل و ایجاد ثروت باشیم.
این رویداد استارتاپی تا 19 مهرماه 98 در مرکز کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس ادامه دارد و در پایان تیم‌های برگزیده علاوه بر راهیابی جهت فعالیت در این مرکز تجلیل می‌شوند.
تسنیم
کد مطلب : ۲۱۸۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما