۰
plusresetminus
رئيس كل دادگستري فارس:

پايان سال ٩٨ پايان پرونده هاي مسن دادگستري فارس خواهد بود

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۸
حجت الاسلام موسوي در گردهمايي قضات تجدید نظر و کیفری یک استان فارس که با حضور رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد گفت: در ابتداي سال ٤ هزار و ٧٠٠ پرونده مسن در فارس وجود داشت كه طی چند ماه اخیر با همت قضات استان فارس ١٠٠٠ فقره از این پرونده ها كاهش یافته امیدواریم تا پايان سال ٩٨ ، همه اين پرونده ها تعیین تکلیف شوند.
پايان سال ٩٨ پايان پرونده هاي مسن دادگستري فارس خواهد بود
به گزارش حافظ خبر، رئيس كل دادگستري فارس با بيان اينكه در فارس ٤٢ حوزه قضايي فعال وجود دارد و بزرگترين حوزه قضايي كشور محسوب مي شود، افزود:٦٠٥ قاضي در محاكم قضايي فارس فعاليت مي كنند كه بسياري از قضات توانايي فعاليت در ديوان عالي كشور را نيز دارند.
حجت اسلام موسوي با اشاره به اينكه در حوزه فناوري اطلاعات ، فارس رتبه اول را در كشور داراست ، افزود: در حال حاضر ٨٨ درصد از ابلاغات در دادگستری فارس ، الكترونيكي است كه اميد است ١٢ درصد با قيمانده نيز به اين صورت انجام شود.
نماینده عالی قوه قضائیه در فارس با بيان اينكه ١٥ برنامه تحولي در فارس تدوين شده است ، گفت: اين برنامه ها براي رئيس قوه قضاييه ارسال شد است و در صورت تاييد اجرايي خواهد شد .
وي با بيان اينكه ميانگين رسيدگي به پرونده ها در مراجع قضایی استان كمتر از يك ماه است ، گفت: از ابتداي امسال تا امروز ٧ هزار زنداني آزاد شده اند و آمار زندانيان مهريه نيز از ٦٠٠ زنداني به كمتر از ٥٠ زنداني رسيده است.
کد مطلب : ۲۱۸۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما