۰
plusresetminus

اخذ مجوز افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فارس

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسه‌هایی با سرمایه‌گذاران خارجی، از سال ۹۴ تاکنون مجوز افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران اخذ شد.
اخذ مجوز افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فارس
به گزارش حافظ خبر، یدالله رحمانی افزود: از این میزان بیشترین مجوز با یک میلیارد و هشت میلیون دلار مربوط به سال ۹۶ است که ۴۵۳ میلیون دلار از سهمیه استان در آن سال بیشتر مجوز اخذ شده است.
وی ادامه داد: از مجموع این مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیون دلار وارد استان شده و مابقی نیز در دست پیگیری است.
او اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب در زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری است که در همین زمینه تاکنون ۳۴۴ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری با برآورد سرمایه‌گذاری حداقل ۷۶ هزار میلیارد تومان در بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، عمرانی، زیربنایی و گردشگری تهیه شده و با قراردادن در سایت‌های مختلف استان در دسترس متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: همچنین برنامه عملیاتی تامین مالی خارجی ۳۲۴ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیارد دلار تهیه و در اختیار سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور قرار گرفته است.
رحمانی گفت: یکی از اقدامات خوب دیگر صدور مجوزهای بی‌نام برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است که در این چارچوب تاکنون ۱۲۸ موافقت اصولی بی‌نام و ۵۴ مجوز بی‌نام صادر شده است و در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار دارد.
ایرنا
کد مطلب : ۲۱۸۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما